Sinds begin november verhuisd naar een koopwoning en had interesse in zonnepanelen.
In vorige woning hadden we een verbruik van +-1200Kwh
Nu hebben we een inductie kookplaat en werken allebei thuis. In de maand december een verbruik van 172Kwh gehad, wat bij Vattenfall uitkomt op €17.
(172Kwh x 12 maanden = 2064Kwh)
€17 x 12 maanden = €204
Nu heb ik bij vereniging eigen huis een aanvraag gedaan voor 6 zonnepanelen. (1690wp)
In totaal zou deze set met installatie €2.445,- kosten.(€2.021,- na btw teruggaaf)
Naast de woning staan 2 flinke bomen, die vanaf 16:00 het dak gedeeltelijk in de schaduw leggen.
Dak staat wel perfect op het zuiden
Hiervoor kan voor een prijs van €80tot€100 per paneel extra, SolarEdge optimizers en omvormer kiezen.
Nu zit ik te rekenen en ze geven aan dat in het eerste jaar ik €388 zou kunnen besparen.
Ik vraag mij alleen af waar komt die besparing vandaan?
Als ik voor stroom maar €204 kwijt ben per jaar...
Wellicht zie ik iets volledig over het hoofd.
Maar met een besparing van €200 per jaar gaat het terugverdienen wel erg lang duren.
Zouden de SolarEdge optimizers en omvormer een aanrader zijn voor die prijs?
Of zijn zonnepanelen op dit verbruik niet rendabel genoeg?
:strip_exif()/f/image/grNA0EjaA1bpwHQQyVbOYPtF.jpg?f=fotoalbum_large)
In vorige woning hadden we een verbruik van +-1200Kwh
Nu hebben we een inductie kookplaat en werken allebei thuis. In de maand december een verbruik van 172Kwh gehad, wat bij Vattenfall uitkomt op €17.
(172Kwh x 12 maanden = 2064Kwh)
€17 x 12 maanden = €204
Nu heb ik bij vereniging eigen huis een aanvraag gedaan voor 6 zonnepanelen. (1690wp)
In totaal zou deze set met installatie €2.445,- kosten.(€2.021,- na btw teruggaaf)
Naast de woning staan 2 flinke bomen, die vanaf 16:00 het dak gedeeltelijk in de schaduw leggen.
Dak staat wel perfect op het zuiden
Hiervoor kan voor een prijs van €80tot€100 per paneel extra, SolarEdge optimizers en omvormer kiezen.
Nu zit ik te rekenen en ze geven aan dat in het eerste jaar ik €388 zou kunnen besparen.
Ik vraag mij alleen af waar komt die besparing vandaan?
Als ik voor stroom maar €204 kwijt ben per jaar...
Wellicht zie ik iets volledig over het hoofd.
Maar met een besparing van €200 per jaar gaat het terugverdienen wel erg lang duren.
Zouden de SolarEdge optimizers en omvormer een aanrader zijn voor die prijs?
Of zijn zonnepanelen op dit verbruik niet rendabel genoeg?
:strip_exif()/f/image/grNA0EjaA1bpwHQQyVbOYPtF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VZmWd5D08H12ip8aNDhRnYKh.jpg?f=fotoalbum_large)