TV met HDR10+, 120fps en HDMI 2.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zoek een?
OLED TV. :) Die aan de volgende eisen voldoet:
[list]
• HDR10+, Dolby Vision en HLG
• 120 fps
• HDMI 2.1[/i]
• Volledige audio passthrough naar mijn receiver[/i[
[/list]

Wat is je budget?
Tot 2000 EUR.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[list]
• Panasonic 9004 4k Blu-ray speler die HDR10+, HLG en Dolby Vision ondersteunt
• Xbox Series X
• Receiver voor audio (Klipsch WiSa Hub)
[/list]

Wat heb je zelf al gevonden?
OLED TVs met Dolby Vision en HDR10+ bestaan. OLED TVs met 120 fps en HDMI 2.1 bestaan ook. Maar het lijkt er op, als ik de Pricewatch moet geloven, dat er géén TVs zijn die dat allemaal ondersteunen.

Zie hier mijn Pricewatch linkje: https://tweakers.net/tele...IZA8T5P4LemuTVB2biPogyda-

HDR10+ geeft aan "0".

-

Dus, graag jullie advies! Als ik op een andere site goed TVs kan vergelijken wil ik daar gerust naar kijken, weet alleen niet waar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je analyse klopt helemaal. Zowel HDR als HDMI 2.1 zijn functies die je 99% van de tijd niet gebruik, maar ik moest kiezen zou ik geneigd zijn om eerder in te geven op de ondersteunde HDR-normen dan de HDMI 2.1. OLED-televisies hebben minder behoefte aan dynamische metadata dan LCD-televisies, omdat de verlichting niet hoeft te anticiperen op hoge helderheid.

Dat gezegd, ik zou de keus eerder laten afhangen van of je spelfanaat of filmliefhebber bent. Ben je spelfanaat dan moet je bij LG winkelen, want hun televisies zijn het meest voor spellen geoptimaliseerd. Ben je filmfanaat dan zijn de extra HDR-vermogens van Panasonic een belangrijk wapenfeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:59
Laat hdr10+ vallen en dan krijg je er genoeg ;-) word door de lg's nog niet ondersteund.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
dmantione schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:24:
Je analyse klopt helemaal. Zowel HDR als HDMI 2.1 zijn functies die je 99% van de tijd niet gebruik, maar ik moest kiezen zou ik geneigd zijn om eerder in te geven op de ondersteunde HDR-normen dan de HDMI 2.1. OLED-televisies hebben minder behoefte aan dynamische metadata dan LCD-televisies, omdat de verlichting niet hoeft te anticiperen op hoge helderheid.

Dat gezegd, ik zou de keus eerder laten afhangen van of je spelfanaat of filmliefhebber bent. Ben je spelfanaat dan moet je bij LG winkelen, want hun televisies zijn het meest voor spellen geoptimaliseerd. Ben je filmfanaat dan zijn de extra HDR-vermogens van Panasonic een belangrijk wapenfeit.
Dank voor je reactie! Lastig, ik vind zowel games als films érg leuk... En met mijn Panasonic 9004 en Xbox Series X heb ik daar ook de 2 beste apparaten voor in de woonkamer. Lastig! Dan moet ik er even over nadenken hoor.
LuisjeNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:53:
Laat hdr10+ vallen en dan krijg je er genoeg ;-) word door de lg's nog niet ondersteund.
Weet jij of HDR10+ vaak "exclusief" is? Bijvoorbeeld een film met alléén HDR10+ en géén Dolby Vision? Ik moet mijn schijfjes thuis nog bekijken hoor, ben wel benieuwd hoe dat dan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Hdr10+ voegt dynamische metadata toe, als je tv dat niet aan kan valt hij terug op normale hdr10. Backwards compatible dus.

Schijfjes met Dolby vision hebben naar mijn weten tot nu toe ook altijd minimaal hdr10 erop staan.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
LuisjeNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:35:
Hdr10+ voegt dynamische metadata toe, als je tv dat niet aan kan valt hij terug op normale hdr10. Backwards compatible dus.

Schijfjes met Dolby vision hebben naar mijn weten tot nu toe ook altijd minimaal hdr10 erop staan.
Oh, dat is intreressant! Blijkt ook wel weer dat ik er niet zó veel verstand van heb...

Mag ik kort door de bocht zeggen dat jij zegt dat HDR10+ niet boeiend is, áls je Dolby Vision al hebt op een schijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

HDR10+ wordt door weinig content makers ondersteund, DV heeft het grootste deel van de markt. Beiden hebben HDR10 core data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@XBWillem ik denk dat ik het zo wel zou stellen, ben er niet op afgestudeerd maar de verschillen tussen beide formaten zijn niet echt groot.

Dus hdr10+ laten vallen en uit die tv's een keuze maken :-)

Lichtpuntje...

Pagina: 1