Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming setup (Onervaren)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Junior3250
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2021
Goede avond, ik zit hier met een vraag. Ik wilde al jaren lang een gaming pc. Maar door t heen en weer reizen was dit geen beste optie. Maar nu zit ik op 1 plek, nu heb ik er ruimte om een gaming pc te bouwen. Alleen ik heb hier geen ervaring maar ik kan namelijk wel wat vrienden vragen of ze willen helpen met aansluiten/bouwen van de pc. Alleen de vraag is, ik weet niet welke onderdelen ik ideaal kan gaan gebruiken.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Momenteel speel ik kleinere spellen zoals Runescape ivm met schoollaptop. Maar ik zou er graag willen om bijvoorbeeld warzone high graphics gaan spelen. Principe gamen zonder struggle op grotere spellen zoals Warzone, League of Legends, noem maar op.
Hiernaast zoek ik ook twee monitoren wat bij elkaar past en goed werkt op de desktop.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn maximale budget voor gaming setup zou liefst 1000 euro. Als ik erover heen komt met zeg maar 150 euro zou ik niet erg vinden. Ook kijk ik graag naar wat er mogelijkheden zijn met de monitoren (als dat apart vermeld kan)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb momenteel Logitec Gaming mouse, Logitec G203 Prodigy Gaming Mouse, maar deze is staat zeker open voor vervangbaar.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik dacht aan een snelle, stille computer waar anderen geen last hebben als ik 's nachts ga gamen.
Een goede, snelle opstart, tijdens het spelen geen fps drops of iedergeval niet van 100 naar 20. Dat is wat ik ook probeer te vermijden. Kwa moederbord, videokaarten heb ik helaas enorm weinig verstand van. Ik ben wel aan het rond lezen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Kwa merken maakt het niet zoveel uit, zolang het werkt naar mijn wens. En liefst terugvindbaar, bijvoorbeeld niet te oud is dat ik niet meer terug kan vinden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Liefst geluidloos, extra led lichtjes is altijd welkom.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, ik ga niet overklokken om toekomstige schade te voorkomen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik verwacht aantal antwoorden met onderdelen erbij vermeldt, of wat tips hoe ik het beste kan aanpakken in de toekomst hiermee omgaan om een nieuwe build te 'bouwen'.

Wat ik momenteel vraag is,
1. Welke onderdelen is er goed om te gebruiken/kopen om mijn wens aanvaardt.

2. Welke behuizing is het hier het handigst voor (Liefst koel genoeg houden om minder schade te voorkomen)

3. Welke monitor(en) past hier het beste bij? (1 monitor voor gaming, en andere bijvoorbeeld simpels, netflix, youtube)

Van hartelijk bedankt voor de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Junior3250 op 04-01-2021 20:24 ]

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Is niet te lezen met deze uitlijning...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Junior3250
DukeBox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:18:
Geef mij 1 momentje, ik zal even aanpassen. Ik heb hier niet goed erover nagedacht de layout.

• Junior3250
DukeBox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:18:
Sorry voor de spam, ik heb hierbij aangepast en ik hoop dat het heeft geholpen. Sorry nogmaals

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Op welke resolutie en framerate wil je gamen?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:29
Heb je dus nog een toetsenbord en 2x monitor nodig, of heb je die ook al?

(Handig om te weten voordat je begint wat het budget voor de pc zelf is) het haalt namelijk zo'n 500 van het budget af.

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 04-01-2021 20:30 ]

• Junior3250
jadaia schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:25:
Op welke resolutie en framerate wil je gamen?
Van wat ik hoor van anderen is, 1980x1080 144 fps een prima setup te doen voor het gamen.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:01
Junior3250 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:13:
Goede avond, ik zit hier met een vraag. Ik wilde al jaren lang een gaming pc. Maar door t heen en weer reizen was dit geen beste optie. Maar nu zit ik op 1 plek, nu heb ik er ruimte om een gaming pc te bouwen. Alleen ik heb hier geen ervaring maar ik kan namelijk wel wat vrienden vragen of ze willen helpen met aansluiten/bouwen van de pc. Alleen de vraag is, ik weet niet welke onderdelen ik ideaal kan gaan gebruiken.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Momenteel speel ik kleinere spellen zoals Runescape ivm met schoollaptop. Maar ik zou er graag willen om bijvoorbeeld warzone high graphics gaan spelen. Principe gamen zonder struggle op grotere spellen zoals Warzone, League of Legends, noem maar op.
Hiernaast zoek ik ook twee monitoren wat bij elkaar past en goed werkt op de desktop.

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn maximale budget voor gaming setup zou liefst 1000 euro. Als ik erover heen komt met zeg maar 150 euro zou ik niet erg vinden. Ook kijk ik graag naar wat er mogelijkheden zijn met de monitoren (als dat apart vermeld kan)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb momenteel Logitec Gaming mouse, Logitec G203 Prodigy Gaming Mouse, maar deze is staat zeker open voor vervangbaar.

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik dacht aan een snelle, stille computer waar anderen geen last hebben als ik 's nachts ga gamen.
Een goede, snelle opstart, tijdens het spelen geen fps drops of iedergeval niet van 100 naar 20. Dat is wat ik ook probeer te vermijden. Kwa moederbord, videokaarten heb ik helaas enorm weinig verstand van. Ik ben wel aan het rond lezen.

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Kwa merken maakt het niet zoveel uit, zolang het werkt naar mijn wens. En liefst terugvindbaar, bijvoorbeeld niet te oud is dat ik niet meer terug kan vinden.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik verwacht aantal antwoorden met onderdelen erbij vermeldt, of wat tips hoe ik het beste kan aanpakken in de toekomst hiermee omgaan om een nieuwe build te 'bouwen'.

2. Welke behuizing is het hier het handigst voor (Liefst koel genoeg houden om minder schade te voorkomen)

3. Welke monitor(en) past hier het beste bij? (1 monitor voor gaming, en andere bijvoorbeeld simpels, netflix, youtube)

Van hartelijk bedankt voor de reacties.
1
<800 voor alle hardware in de kast:

Kijk naar een Intel 10400f build. Staan wel aantaal +/- 800 euro voorbeelden op het forum

2
60 tot 80 voor de kast, Inc 2 fans.

3
Ik zou beginnen met 1 €150,- 1080p monitor, dan houd je het meeste over voor het systeem.
Doorsparen voor een 1440p 144hz monitor erna. (€300,-)

4
20 euro voor een muis+toetsenbord, later upgraden

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Junior3250
99ruud99 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:29:
Heb je dus nog een toetsenbord en 2x monitor nodig, of heb je die ook al?

(Handig om te weten voordat je begint wat het budget voor de pc zelf is) het haalt namelijk zo'n 500 van het budget af.
Ik heb hierbij geen toetsenbord, of monitor nog. Dit zou ik nog moeten aanschaffen. Is hier ook wat belangerijks waar ik zou moeten opletten? De monitor heb ik wel wat gelezen heeft te maken met de videokaart.

Maar de toetsenbord heb ik niet veel erover gelezen naast wat je liefst wilt.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:00
FTFY (heb de center tags weggehaald :) )

Ga je overklokken?

Wat verwacht je van ons?

Van hartelijk bedankt voor de reacties

[ Voor 33% gewijzigd door martyw op 04-01-2021 20:43 ]

• thekingis13
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:33
Er zijn op Tweakers verschillende best buy guides te vinden, werp daar vooral een blik op. Het YouTube channel Linus Tech Tips heeft ook een hele boel goede build guides.

Het lastige op dit moment is voornamelijk een fatsoenlijke deal voor een videokaart vinden. Daarom zou ik je aanraden met het budget wat je overhoudt om wat tweedehands te zoeken

Vraag is of je nu een PC wilt en er klaar mee wilt zijn, of dat je wilt tweaken en verder sparen voor betere onderdelen, zoals hierboven genoemd wordt. Je vraag is op dit moment behoorlijk breed, afhankelijk van of je een upgrade pad wilt of niet, maakt dat het nog lastiger.

Over het algemeen kan ik wel zeggen dat je minimaal 16gb RAM, 6 core processor, 550watt voeding, GTX 1060 videokaart, bijv. Gelid Solutions Tornado (als er geen koeler bij de CPU zit) en minimaal 1TB aan opslag kan gebruiken voor wat je ongeveer wilt. Laatste kan je kosteneffectief het beste doen door een snelle opstart NVMe SSD van bijv 250gb en dan nog een HDD schijf van 1 of 2 TB, die verschillen niet veel van prijs. Warzone is al gauw 200gb :)

Als je een stille kast zoekt zijn de kasten van Be Quiet goed. Onlangs gewerkt in de pure base 500, die heeft hele stille fans en dempingsmateriaal all over the place. Voor zo’n 60 euro een absolute top kast waar je makkelijk in werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door thekingis13 op 04-01-2021 20:53 ]

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Qua wensen zou je denken aan een dergelijk systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 151,10€ 151,10
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 84,90€ 84,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OCV1€ 459,80€ 459,80
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,77€ 64,77
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 23,95€ 23,95
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 70,08€ 70,08
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,50

Zie de framerate in warzone:
https://m.youtube.com/watch?v=4Zcj9J3L90k

Heb je alleen geen budget meer voor twee schermen, maar je zou er nu één kunnen doen en later een tweede. Ik weet niet hoe hard de eis van twee schermen is.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:00
Dus je hebt een muis? En zoekt een 1080p gaming systeem, een scherm daarvoor, en een extra scherm voor Youtube/Netflix/etc.? En een toetsenbord? Heb je al een hoofdtelefoon - ik neem even aan van niet, ik lees dat je 's nachts speelt?

Voor de schermen zou ik kijken naar refurbished exemplaren, zoals deze Dell UltraSharp U2311H Zwart, dat moet lukken voor minder dan 75 euro per stuk. Toetsenbord zou ik een eenvoudige nemen, zoals de Logitech K120 (Qwerty US), dan ben je minder dan 20 euro kwijt. Een basic hoofdtelefoon, zoals de Sennheiser PC 8 USB is voor minder dan 40 euro te vinden - we hebben nu 200 euro uitgegeven.

Dan past een simpel systeem zoals hieronder nog binnen budget. Let wel dat videokaarten nu duur zijn - daarom heb ik een wat oudere er in gestopt, het loont de moeite tweedehands te zoeken naar iets beters. Ook moet je nog een Windows regelen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 151,10€ 151,10
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 84,90€ 84,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 226,23€ 226,23
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 39,-€ 39,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 70,08€ 70,08
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,21

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:29
Vraag is vooral of je echt 2 schermen wilt. Het is beetje jammer om 2 monitoren en toetsenbord te kopen met dit budget.

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik weet dat het niet heel mooi is, maar kan je niet een goedkope tweede monitor scoren bij de kringloop.
Pagina: 1