Ik heb sendmail draaien op een rh-linux-server, als ik dan via een andere computer met een mailclient (OE) probeer te mailen naar die server, dan krijg ik een error: "Connection to the server has failed. SMTP, Port:25 No, Socket Error:" bladiebla...
Poort 25 staat gewoon open op de server, als ik op die linux-server zelf probeer in te loggen met telnet op poort 25 op deze manier:
telnet localhost 25
dan gaat dat perfect en verbindt ie ook, maar als ik op deze manier verbindt:
telnet 192.168.0.2 25 dan doet ie het niet (192.168.0.2 = linuxserver)
Als ik vanaf een andere bak probeer in te loggen op die linuxbak, lukt mij dat niet op poort 25, dus:
telnet 192.168.0.2 25
geeft een "connection refused"
Blijkbaar mag alleen maar localhost inloggen op poort 25/SMTP, iemand die weet hoe ik vanaf een andere bak ook kan inloggen op die poort en dus ook SMTP kan gebruiken vanaf een andere bak?
Ik heb al wat in de 'access' bestanden geklooid, makemap hash gedaan.
Ik draai ook een DNS-server, misschien dat daar iets niet goed in de haak zit?
(uiteraard heb ik op GoT al gezocht, maar kan verder echt niets zo gauw vinden en ook op diverse linuxdoc / linux-cx.nl gekeken, maar ik zie gewoon iets over het hoofd volgens mij
)
Poort 25 staat gewoon open op de server, als ik op die linux-server zelf probeer in te loggen met telnet op poort 25 op deze manier:
telnet localhost 25
dan gaat dat perfect en verbindt ie ook, maar als ik op deze manier verbindt:
telnet 192.168.0.2 25 dan doet ie het niet (192.168.0.2 = linuxserver)
Als ik vanaf een andere bak probeer in te loggen op die linuxbak, lukt mij dat niet op poort 25, dus:
telnet 192.168.0.2 25
geeft een "connection refused"
Blijkbaar mag alleen maar localhost inloggen op poort 25/SMTP, iemand die weet hoe ik vanaf een andere bak ook kan inloggen op die poort en dus ook SMTP kan gebruiken vanaf een andere bak?
Ik heb al wat in de 'access' bestanden geklooid, makemap hash gedaan.
Ik draai ook een DNS-server, misschien dat daar iets niet goed in de haak zit?
(uiteraard heb ik op GoT al gezocht, maar kan verder echt niets zo gauw vinden en ook op diverse linuxdoc / linux-cx.nl gekeken, maar ik zie gewoon iets over het hoofd volgens mij
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.