Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Ik heb 3x een M4 en 3x een M5 in huis. Ik begon met M4 en daarna kwam M5. Vanaf het moment dat ik de M5 als MAIN deco instelde kwamen er plots extra opties in de app. Nu is mijn vraag, als ik 1x een M9 toevoeg, heeft dan mijn hele huis QOS en Anti-Virus of geld dat alleen voor de M9?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Met 6 accesspoints neem ik aan dat je het over een kasteel hebt ipv een huis :+

Al die opties die je noemt zijn router opties dus ik denk als je m9 de main node is, je qos en antivirus erbij krijgt. Of je iets aan de features hebt is een tweede ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
Op de M5 heb je toch ook al de antivirus functie die maar 3 jaar gratis is en daarna enkel bijgewerkt wordt bij betaald abonnement maar zonder abonnementheb je nog altijd de antivirus maar niet bijgewerkt. Als je M9 dan toevoegde zal enkel de antivirus 3 jaar gratis bijgewerkt worden behalve als u een abonnement heeft voor de M5 word deze ook nog bijgewerkt.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Dyckie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:53:
Op de M5 heb je toch ook al de antivirus functie die maar 3 jaar gratis is en daarna enkel bijgewerkt wordt bij betaald abonnement maar zonder abonnementheb je nog altijd de antivirus maar niet bijgewerkt. Als je M9 dan toevoegde zal enkel de antivirus 3 jaar gratis bijgewerkt worden behalve als u een abonnement heeft voor de M5 word deze ook nog bijgewerkt.
Die m5 laat geen antivirus zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

QoS maakt vaak meer kapot dan je lief is bij consumentenrouters. Als je geen problemen met je Internetverbinding hebt zou ik hem niet aan zetten. Antivirus hebben veel apparaten zelf al, windows heeft prima opties hiervoor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anti-virus op access points? Het moet niet gekker worden...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:34
Compizfox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:55:
Anti-virus op access points? Het moet niet gekker worden...
Nee, op een router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JeroenV ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV
rens-br schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:01:
[mbr]@JeroenV ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.[/]
De vraag is eigenlijk anders: Kun je de QoS feature van een M9 gebruiken als je een mix hebt met M5?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Mijn app laat geen QoS en Anti-Virus opties zien. Komt dat omdat mijn set staat ingesteld als AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dat denk ik wel, is maar 1 manier om daar achter te komen ;)

Ik zou er niet teveel moeite in stoppen trouwens want ben het helemaal eens met @Nox
Antivirus, QoS, security controls zijn allemaal dingen die meer kapot maken dan goed doen op consumenten spul

Om het in lekentaal uit te leggen voor bv QoS:
- Standaard gaat een verkeer rauw door de chip, je router kan er niet intelligent naar kijken en dus geen controle doen over prioriteiten. Het kan dus voorkomen dat het verkeerde device voorrang krijg
- Zet je QoS aan, dan kan je device dat wel doen. Echter om QoS te kunnen moet de CPU naar ieder pakketje kunnen kijken. Deze stap zorgt vaak voor een flinke performance drop voor iedereen.
Dan krijg je wel prioriteit maar overall krijgt iedereen een lagerer snelheid. 8)7

Is trouwens niet alleen zo met een tplink, probleem heb je ook al met de middenklassen ubiquiti routers afhankelijk van je internet verbinding

[ Voor 56% gewijzigd door laurens0619 op 05-01-2021 15:49 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Update, ik weet van TP-Link inmiddels dat mijn M5 in router mode moet voor de genoemde functies.
Ik neem jullie advies aan en ga niets doen met deze functies.

Uit nieuwsgierigheid zou ik nog wel graag van iemand willen horen of je met 1x M9 en 5x M4 de toeters en bellen van de M9 krijgt (neem aan van wel aangezien er maar 1 router kan zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Het kan aan mij liggen, maar hoeveel nut heeft een virusscanner op een router? Gaat dat ding deep packet inspection uitvoeren om te kijken of er iets non-encrypted binnenkomt wat lijkt op een virus? Anders is het met al die feestelijke HTTPS connecties toch onbegonnen werk.

Of is het een virusscanner voor de router zelf? Dat er geen router-virus op de router komt te staan?

[ Voor 15% gewijzigd door M2M op 11-01-2021 13:06 ]

-_-

Pagina: 1