Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end gaming rig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-11 11:07
Hoi Allemaal

Bij deze zoek ik hulp om mijn huidige desktop te upgraden. Graag krijg ik van jullie advies om mijn build goed samen te stellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, film kijken en muziek luisteren zijn de basis eisen voor de desktop. Mijn andere wensen worden vervuld zodra eerstgenoemde volbracht zijn. Voor gamen denk aan cyberpunk, rdr2, fallout en skyrim (mods) maar bv ook age of empires, crusader kings en civilisation. Ik game op een 55" tv en ga vooral voor mooie beelden en immersie in de games. Voor het film kijken (beamer) en muziek luisteren gooi ik de audio en video door mijn versterker. Hier is het vooral belangrijk dat ik een optische output heb.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal nog 1000,- uitgeven maar minder is zeker niet erg. Ik neem al wat onderdelen mee dus ik denk hier ruim voldoende aan te hebben. Het in elkaar zetten doe ik zelf dus daar zitten geen kosten aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker neem ik al wat mee:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X 24G OC€ 1.649,-€ 1.649,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 51,61€ 51,61
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Zwart€ 75,70€ 75,70
5VentilatorenArctic P12 PWM PST Zwart/Transparant, 120mm€ 6,50€ 32,50
1VoedingenEVGA 1000 GQ (V2)€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.937,81

Muis, ramplankje, Windows 10 en een scherm (TV) zijn tevens ook aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een moederbord, cpu, geheugen en fan voor de cpu nodig. Zelf zat ik aan het volgende te denken:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 495,05€ 495,05
1MoederbordenASUS ROG Strix X570-E Gaming€ 255,05€ 255,05
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12S chromax.black€ 68,90€ 68,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 184,-€ 184,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk, vorm, kleur en RGB zijn voor mij niet interessant (dichte kast). Ik wil gewoon geweld voor geld/ bang for buck. Daarnaast vind ik enigzins futureproof belangrijk (moederbord).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind geluid vooral belangrijk (het liefst zo stil mogelijk bij normaal gebruik, bij zware games zal dit uiteraard minder lukken). Daarom wil ik mijn casefans en evt mobo fan kunnen sturen. Verder zijn dus belangrijk: M2 (liefst 2x op mobo), spdif output,

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet maar als de optie er is (ja bij de 3090 kan dit natuurlijk) sta ik daar voor open. Misschien als het systeem wat meer aan het einde van zijn tijd is en niet meer lekker meekomt. Dit is echter geen prioriteit

Wat verwacht je van ons?
Heel graag krijg ik van jullie advies of de gekozen onderdelen goed met elkaar samenwerken/passen de geheugensticks bij de rest (zijn er evt betere keuze te maken?). Dit vind ik erg belangrijk.
Past alles in mijn kast (de 3090 hangt er nu al in)?
Ondanks dat ik mijzelf verdiept heb ik de verschillende mobo's kwam ik niet echt uit de keuze of ik een B550 of voor een X570 moet gaan. Zoals aangegeven is futureproof ook enigszins van belang (mogelijk met over klokken cpu in de toekomst of het kunnen plaatsen van een nieuwere cpu). Welllicht is er nog iemand die zijn gedachten over futureproof op dit gebied wil laten schijnen.

Alle reacties

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-11 18:52
Mijn persoonlijke mening is dat je wel een erg high end mobo toevoegd, zonder dat je daar gebruik van gaat maken. Met een b550 kan je ook prima rond. Je hebt nog geen gen 4 ssd, dus zelfs met een b550 kan je dat in de toekomst toevoegen.

Ik zou het geld wat je daarmee bespaart, gebruiken om een betere CPU koeler toe te voegen. Niet dat deze niet goed is, maar je CPU is erg high end, ik zou de NH U15 erop zetten

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-11 11:07
De andere fan is idd ook een prima fan om te gebruiken. Mogelijk wel onhandig qua formaat, las dat hij voor de pcie1 poort kan komen te zitten. Maar dat hangt natuurlijk ook af van het uiteindelijke mobo zelf.
Vwb de mobo zelf zou je dan voor een upgrade van de cpu gaan begrijp ik ipv van overklokken?