jongleren met voedingskabels om te kunnen booten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Beste Community,

Zeer geregeld wil mijn systeem niet opstarten. De oorzaak lijkt dat de videokaart niet geinitialiseerd of herkend wordt. Na veel trial & error kom ik er achter dat het aansluiten van een andere voedingskabel (8-pins) op de videokaart het issue (tijdelijk) oplost. Het gevolg is dus dat ik 2 tot 3x per week de voedingskabel verwissel en ik gebruik er maar twee.

Nu zit er wat "leeftijd" in mijn pc ik denk ongeveer 10 jaar muv HD's en videokaart. Ik vermoed dat de voeding het probleem moet zijn, maar het helemaal vaststellen of uitleggen kan ik niet aangezien ik nu alleen maar de kabels blijf omwisselen en het dan weer werkt.

ok dan specs:

EVGA classified SR-2 moederbord
2x Xeon x5680
48 GB corsair geheugen (12x4)
Corsair AX1200 voeding
EVGA GTX 1070 videokaart

Wellicht heeft iemand een ingeving, ik sta op het punt om de boel maar geheel te vervangen maar eigenlijk werkt het allemaal nog perfect. Tegelijkertijd ben ik in deze thuiswerksituatie behoorlijk afhankelijk van dit apparaat dus wat meer betrouwbaarheid zou wel fijn.

Keep safe.

Groeten,

Joffri

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Nieuwe voeding is denk ik het snelst en goedkoopst wat betreft de oplossing.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
Misschien geen gek idee om even alles los te halen en weer terug te zetten? Misschien dat het vervangen van de kabel de videokaart of een ander onderdeel er net weer even goed inzet of aandrukt?

[ Voor 3% gewijzigd door MachIV op 05-01-2021 12:29 ]

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even goed in de specs van je voeding kijken. Ik verwacht dat ie niet op iedere voedingslijn evenveel power zal zetten, danwel dat eea gedeeld moet worden tussen de componenten op de zelfde voedingslijn.
En dan kijken wat op welke lijn zit en hoeveel dat vraagt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)