advies gevraagd systeem configuratie gebruik vmware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja73
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-04-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil graag VMware workstation gaan gebruiken .
Ik wil mijn verder gaan verdiepen in linux door middel van vmware.
dual boot is geen werkbare optie voor mij (als ik iets "geks"doe moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met instaleren) en bij vmware heb ik de optie van snapshots
Daarnaast wil ik mij ook graag verdiepen in het programmeren van c sharp door middel van https://dotnet.microsoft.com/learn/csharp.
spellen speel ik bijna niet, ja wat spellen op facebook en wat kaartspellen.
en ja ik wil ook wel graag netflix en uitzending gemist kunnen kijken. maar daar heb ik volgens mij geen echt goede grafische kaart voor nodig.
basis OS is windows 10 pro

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding
coolmaster product no. RS-620-ASAA-A1
CoolerMaster Real Power M620 Modular

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop dat ik met 32 gb wel genoeg geheugen heb voor vmware en daarnaast ook nog wat "over" heb voor de Toekomst
voor de rest staat het lijst hieronder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
ik wil wel echt een intel procesor puur vanwege de ingebouwde "grafische kaart" en ze worden niet zo warm als amd.
Daarnaast wil ik ook wel graag een redelijk rustige pc je mag hem wel horen . 35 db is wel een beetje de max

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee Ik ga niet overklokken, ik wil graag een systeem dat een beetje extra heeft .

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze.

ik zou het fijn vinden als jullie hier met al jullie kennis en ervaring naar onderstaande kijken of alles wel goed met elkaar kan werken voor het geen wat ik graag wil.
daarnaast is de prijs ook belangrijk niet meer dan 1000 euro liefst minder met een budget grafische kaart.
De processor en de harde schijf en de hoeveelheid geheugen staan vast.
ik twijfel nog over het moeder bord. Ik hoef echt niet het goedkoopste wat er is, maar hoef ook geen high end ,wel graag eentje waar ik in de toekomst mee voor uit kan.

wat heb ik zelf onderzocht /nagekeken

ik heb de diverse bestbuy van tweakers door gelezen .aan de hand van die informatie bij diverse pc winkels online zelf een pc samengesteld.( om te kijken of alles wel samen kan werken, ik weet natuurlijk wel dat een amd processor niet in een intel socket kan ;)
zelf wat informatie nagelezen over de diverse processors en chipsets
mijn "kennis"komt nog uit het tijdperk van amd 64 windows xp :X

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH3C, G1) Tray€ 174,83€ 174,83
1MoederbordenASUS TUF Gaming B460M-PLUS (WI-FI)€ 115,10€ 115,10
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Mini ITX OC 6G€ 262,99€ 262,99
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,99€ 49,99
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 23,95€ 23,95
1Geheugen internCrucial CT2K16G4DFD832A€ 119,95€ 119,95
1Solid state drivesWD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,71

Beste antwoord (via Ja73 op 05-01-2021 07:37)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je hebt nu een te zware videokaart (en niet leverbare) als je niet gaat gamen. Je hebt twee keuzes, of je neemt een CPU met ingebouwde graphics, of je neemt er een zonder met een simpele grafische kaart erbij.De koeler die Intel meelevert met zijn boxed CPU's is niet heel luidruchtig. Als je toch een aparte koeler neemt zorg dan dat die op een socket 1200 past, volgens de specs van be quiet past deze be queit!
Maar steek liever je geld in een betere voeding, de Cooler Master Real Power M620 is meer dan tien jaar oud en aan vervanging toe, neem een Corsair TX550M V2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:18
De iGPU is uitgeschakeld, waardoor hij toch wat goedkoper is: pricewatch: Intel Core i5-10400F Boxed
Als je wel iGPU wilt, pak degene die jij hebt maar boxed variant 9betekend dat er koeler bij zit) die is goedkoper.
Die geheugen sticks zijn niet zo handig:
1) je bord + cpu gaan maar tot 2666
2) je sticks hebben een CL van 22
pricewatch: HyperX Fury black HX426C16FB4K2/32 is dan een stuk slimmere keuze.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je hebt nu een te zware videokaart (en niet leverbare) als je niet gaat gamen. Je hebt twee keuzes, of je neemt een CPU met ingebouwde graphics, of je neemt er een zonder met een simpele grafische kaart erbij.De koeler die Intel meelevert met zijn boxed CPU's is niet heel luidruchtig. Als je toch een aparte koeler neemt zorg dan dat die op een socket 1200 past, volgens de specs van be quiet past deze be queit!
Maar steek liever je geld in een betere voeding, de Cooler Master Real Power M620 is meer dan tien jaar oud en aan vervanging toe, neem een Corsair TX550M V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja73
Dank jullie wel voor jullie advies.
ik ga het geheugen aanpassen.
en ik ga voor de processor van optie 1 met de video kaart van optie 2.
De voeding is dan wel technisch gezien al bejaard hij is maar 2 jaar gebruikt, daarna weggelegd . :/
Ik heb de aparte koeling van de processor ook verwijderd.

Nogmaals dank voor jullie hulp _/-\o_
ik kan nu alles gaan bestellen en ben rond de 700 euro klaar . :9~ :9~
Goedkoper dan een kant en klaar syteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Voeding in kast slijt net zo snel als voeding in gebruik @Ja73

Aparte cpu koeler maakt systeem vooral stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja73
Hoi @99ruud99 dat van die voeding wist ik niet ,dank voor de info.
je zegt een aparte cpu koeler maakt het systeem stiller, heb je een soort van indicatie hoeveel db dat kan schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Niet echt, hangt van veel factoren af zoals hoeveel je kast dempt, hoe goed warmte afvoer is, etc etc. Je zou wel even YouTube filmpjes kunnen kijken.

In mijn pc zit een r7 3700x met stock koeler. Van de hele build is dat het onderdeel dat ik het meeste hoor, terwijl dat al een behoorlijke koeler is. (Voor stock koelers)

Paar tientjes en je hebt een koeler die prima werk levert.

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 05-01-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja73
Met jullie advies ben ik tot de volgende opstelling gekomen.
wel wil ik er nog even bijzeggen, dat ik expres gekozen heb voor een grafische chip op de processor en een aparte videokaart. Reden mocht de videokaart defect raken, kan ik wel nog op de pc. ( een soort van extraatje :) )

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 167,95€ 167,95
1MoederbordenASUS TUF Gaming B460M-PLUS (WI-FI)€ 115,10€ 115,10
1VideokaartenMSI GeForce GT 1030 2GH LP OC€ 77,84€ 77,84
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 48,99€ 48,99
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 23,95€ 23,95
1Geheugen internHyperX Fury black HX426C16FB4K2/32€ 116,-€ 116,-
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesWD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,63