Kan geen windows installeren op enterprise laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb via ebay een laptop gekocht uit de VS. Na aankomst in NL wilde ik graag meteen een nieuwe installatie doen dus met een bootable usb stick aan de slag gegaan. Alleen lijkt (denk ik) er nu dus een enterprise key erop te zetten. Elke keer tijdens de Windows 10 installatie bij netwerk verbinding komt krijg ik een scherm te zien om in loggen met een Verizon account. En dit heb ik dus niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo laptop
Sandisk 32 gb usb stick

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-wipen van de ssd en schone installatie
-in bios veel uitgeschakeld mbt security
-Nieuwe Windows 10 installatie gemaakt met een geintegreerde sleutel dmv PID bestand. Ik kom elke keer toch de vraag om in te loggen met een Verizon account.

Om 1 of andere reden kan ik dus hierdoor niet booten naar Windows. Ik wil niets van Verizon, maar een eigen schone installatie. Ik heb ook geen mogelijkheid om de netwerk check te bypassen, ik ben dus verplicht om een netwerkverbinding aan te maken waarbij de laptop dus waarschijnlijk een verbinding maakt naar een Verizon server?

[ Voor 0% gewijzigd door Praetextatus op 04-01-2021 16:11 . Reden: aanpassing ssd->usb stick ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt alsof die laptop in een MDM omgeving heeft gezeten van Verizon. Die is op serienummer erin gebrand, zo lijkt het.

Kan je wel bijv. Linux installeren?

Al contact opgenomen met de verkoper of hij hier meer van weet?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
verkoper heb ik contact mee gehad, dat is een handelaar die geen idee heeft. Linux kan ik nog zeker proberen

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:10
Praetextatus schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:10:
Mijn vraag
Ik heb via ebay een laptop gekocht uit de VS. Na aankomst in NL wilde ik graag meteen een nieuwe installatie doen dus met een bootable usb stick aan de slag gegaan. Alleen lijkt (denk ik) er nu dus een enterprise key erop te zetten. Elke keer tijdens de Windows 10 installatie bij netwerk verbinding komt krijg ik een scherm te zien om in loggen met een Verizon account. En dit heb ik dus niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo laptop
Sandisk 32 gb usb stick

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-wipen van de ssd en schone installatie
-in bios veel uitgeschakeld mbt security
-Nieuwe Windows 10 installatie gemaakt met een geintegreerde sleutel dmv PID bestand. Ik kom elke keer toch de vraag om in te loggen met een Verizon account.

Om 1 of andere reden kan ik dus hierdoor niet booten naar Windows. Ik wil niets van Verizon, maar een eigen schone installatie. Ik heb ook geen mogelijkheid om de netwerk check te bypassen, ik ben dus verplicht om een netwerkverbinding aan te maken waarbij de laptop dus waarschijnlijk een verbinding maakt naar een Verizon server?
Het lijkt erop dat die laptop in een Autopilot/MDM omgeving van Verizon zit. Wat je kunt proberen is om door de OOBE te komen zonder internet verbinding. En dan later handmatig je eigen Microsoft account te koppelen op je laptop.

Je zou kunnen proberen om in contact te komen met de IT afdeling van Verizon en vragen of ze de laptop uit hun MDM omgeving willen verwijderen..