Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een systeem voor een vriend van mij. Hij heeft als idee het als multimedia / gamepc in te zetten om kodi/xbox gamepass + steam/epic store games te spelen vanaf de bank waarbij de nieuwe build in het tv meubel past.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 750 en 850 euro (exclusief monitor, muis, tobo, windows licentie)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige 1080p monitor, tobo en muis blijft hij gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
itx formaat behuizing, mobo en <310mm gpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, zowel een Ryzen systeem als Intel pc kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst heeft hij een pc in het jasje van een xbox one x die mooi in het tv meubel past. Vandaar de voorkeur voor itx.
Qua games denk aan: GTA V, RDR2, Kingdom Come Deliverance, Assassins Creed Origins/Oddysey/Valhalla. Als die games 1080p/60fps kunnen draaien vind ie het prima.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Welke videokaart past mooi in deze ITX build?
Ik heb nu voor Intel gekozen omdat de Ryzen 3600 gestegen is in prijs, de 5600x nog weer duurder is en de Intel i5 10400f de 3600 aardig weet te evenaren qua gaming. Zit meer welke gpu kun je halen voor €200 wat de set mooi compleet maakt. Nieuw haal je er weinig voor dus dat gaat V&A winkelen geblazen worden. Maar kies je dan veilig voor een 1660 ti, pak je de 1070/1080 of juist een vega 56/5500 xt? Ik ben benieuwd naar jullie input.
Het wordt een systeem voor een vriend van mij. Hij heeft als idee het als multimedia / gamepc in te zetten om kodi/xbox gamepass + steam/epic store games te spelen vanaf de bank waarbij de nieuwe build in het tv meubel past.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 750 en 850 euro (exclusief monitor, muis, tobo, windows licentie)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige 1080p monitor, tobo en muis blijft hij gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
itx formaat behuizing, mobo en <310mm gpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, zowel een Ryzen systeem als Intel pc kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst heeft hij een pc in het jasje van een xbox one x die mooi in het tv meubel past. Vandaar de voorkeur voor itx.
Qua games denk aan: GTA V, RDR2, Kingdom Come Deliverance, Assassins Creed Origins/Oddysey/Valhalla. Als die games 1080p/60fps kunnen draaien vind ie het prima.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Welke videokaart past mooi in deze ITX build?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 151,10 | € 151,10 |
| 1 | Moederborden | ASRock Z490M-ITX/ac | € 161,- | € 161,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 74,12 | € 74,12 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 90,15 | € 90,15 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 651,37 | ||
Ik heb nu voor Intel gekozen omdat de Ryzen 3600 gestegen is in prijs, de 5600x nog weer duurder is en de Intel i5 10400f de 3600 aardig weet te evenaren qua gaming. Zit meer welke gpu kun je halen voor €200 wat de set mooi compleet maakt. Nieuw haal je er weinig voor dus dat gaat V&A winkelen geblazen worden. Maar kies je dan veilig voor een 1660 ti, pak je de 1070/1080 of juist een vega 56/5500 xt? Ik ben benieuwd naar jullie input.