Gaming Headphones - Ervaring gezocht (Zonder microfoon)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-03 21:27
Beste Tweakers,

Sinds een tijd begint toch eindelijk mijn oude logitech gaming headset G230 het lichtelijk te begeven.

Nu om maar gelijk mijn rede van deze topic bovenaan te stellen, ben ik opzoek naar een mooie headphone met goed geluid, zonder microfoon.
Mag uiteraard met, maar aangezien ik een Studio Mic setup heb is dat niet meer nodig. :*)

Ik ga de Headphones voornamelijk gebruiken voor games en het beluisteren van muziek. Misschien belangrijk, ik luister geen klassiek, verder houd ik wel van wat bass. (Dus closed back is wel mijn voorkeur, mooie diepe heldere bass)

Mijn budget gaat tot maximaal 350 euro, aangezien ik elke dag met koptelefoons opzit vind ik dat wel een redelijk budget.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring rond deze price range is!

CCNA | Focusrite Scarlett Solo + MCA SP1 | HP Omen 15 + 1TB Samsung SSD + 1660TI | AOC 24'' 144HZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Closed back heeft niets te maken met heldere of diepere bass. Wil je de hoofdtelefoon gebruiken in een luidruchtige omgeving of wil je dat anderen niet mee kunnen luisteren? Dan gebruik je closed back headphones, anders zou ik altijd voor open gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Voor gaming zou ik voor een open hoofdtelefoon gaan. Veel betere soundstage. Ruimtelijker. Je zou eens naar de AKG K712 Pro kunnen kijken. Erg goede recensies en binnen jouw budget.

Als je voor geluidskwaliteit gaat zou ik in ieder geval ver weg blijven van "gaming headsets". Neem een goede middenklasser van Sennheiser, Beyerdynamic, AKG of Audio Technica en je hebt er veel langer lol van. Iets als een Philips Fidelio X3 is ook de moeite waard.

Je kunt dit zelfs in de toekomst nog uitbreiden met een leuke DAC (Topping E30 ofzo) en een hoofdtelefoon versterker (Topping L30, bijvoorbeeld).

[ Voor 54% gewijzigd door Negakinu op 04-01-2021 15:56 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
Bedankt voor de reacties.

Ik heb nog niet veel ervaring met openback, wel heb ik een tijdje de Sennheiser HD 555 gebruikt, die is ook volledig open.
Echter vind ik in deze Headphones niet echt veel bass zitten en hoor ik mijn PC hier aardig doorheen, ook al is deze toch redelijk stil, geeft dit toch een soortvan rare ruis tijdens het gamen.
Wellicht dat dit me wel een slechte ervaring heeft gegeven, dus ik geef open back toch graag nog een kans.

CCNA | Focusrite Scarlett Solo + MCA SP1 | HP Omen 15 + 1TB Samsung SSD + 1660TI | AOC 24'' 144HZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou in ieder geval dit lijstje langsgaan van boven naar beneden tot je een open model tegenkomt die qua budget bij je past: https://github.com/jaakko...master/results/RANKING.md

Dan hoef je je hoofdtelefoon niet meer te equalizen om het optimaal te laten klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een goede optie is de Beyerdynamic TYGR 300 R, een headphone met veel soundstage en goede imaging, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de DT990 zit er een extra filter in om de treble wat af te zwakken, dit kan namelijk vrij hoog zijn bij veel Beyerdynamic headphones. Een andere goede optie is een Sennheiser, bijvoorbeeld de 560S. AKG K712 is ook een mooie optie maar ik lees veel over problemen met de ophanging waardoor hij na een tijd zakt.

Het voordeel van een open headphone is een veel grotere soundstage, hierdoor is het eenvoudiger om geluiden te positioneren en hoor je dus beter waar vijanden vandaan komen. Als je je pc teveel hoort kan je een deel van je budget gebruiken om de pc stiller te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Tsurany schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:59:
Als je je pc teveel hoort kan je een deel van je budget gebruiken om de pc stiller te maken.
Inderdaad, stillere fans, of je PC op een andere plek zetten.

Ik zelf gebruik een Sennheiser HD600 en hoor mijn case fans niet tijdens het gamen, terwijl ik een Lian Li Lancool 2 Mesh heb. Temps onder controle houden, stillere fans, van 120 naar 140mm fans, lagere rpm's. Misschien een nieuwe CPU koeler? Er zijn meerdere opties. Ik zou zelf in ieder geval nooit inleveren op geluidskwaliteit omdat mijn pc te luid is. Dan pak ik dat liever goed aan dan dat ik voor een gesloten hoofdtelefoon ga. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
Bedankt voor de tips!
Ik zie inderdaad al veel interessante headphones in dit topic verschijnen, dan toch maar open back, aangezien voetstappen belangrijk zijn.

De Beyerdynamic TYGR 300 R spreekt me tot nu toe het meest aan, alleen zie ik helaas wel dat deze los maar weinig word verkocht, dus hopen dat deze bij Beyerdynamic zelf nog op voorraad komt mocht deze het worden.

Verder ga ik eens kijken of de AKG K712 Pro ergens te proberen is, dit natuurlijk pas als de winkels weer open zijn.

Topic houd ik nog altijd in de gaten als er nog andere leuke headphones zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:02
https://drop.com/buy/mass...hd-58x-jubilee-headphones

https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

Een van deze 2, welke moet je maar even in reviews duiken, hebben allebei voor en nadelen.

Die kombineer je dan met deze twee units:
https://jdslabs.com/product/atom-amp/
https://jdslabs.com/product/atom-dac/

Past net wel net niet binnen budget, weet niet precies wat de wisselkoers is momenteel.

Heb zelf de HD6XX met de Atom, voor de dac heb ik een andere omdat de atom dac nog niet beschikbaar was. Klinkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:58

Grozno

acts without consequence!

Er is helemaal niks mis met wat je aanraadt, maar inclusief import en verzenden gaat dat niet in het budget passen lijkt me. Daarnaast is die combinatie zeker niet de enige die plezier aan willekeurige oren kan leveren.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:02
Goed punt. Ik zou beginnen met de headset en de amp, dan kun je later de DAC toevoegen.

Persoonlijk vind ik de HD6XX een hele mooie optie voor bijna iedereen, die headset is al jaren een icoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vraag is of je überhaupt een aparte DAC en AMP nodig hebt, ik zou liever een enkel apparaat nemen zoals de Schiit Fulla of FiiO E10K. Als je meer budget hebt zou ik dat, in deze prijsklasse, eerder in de headphones investeren dan in een DAC of AMP.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
Persoonlijk gebruik ik ook veel mijn laptop voor het gamen, en sluit daar mijn 144hz monitor aan.
In de laptop bevind zich een DTS:X geluidskaart, wat echt een verademing is vergeleken met mijn PC geluid!

Zou dit niet voor een 32Ohm hoofdtelefoon genoeg zijn? (Neem bijvoorbeeld de Beyerdynamic TYGR 300 R)

Uiteraard, mocht ik voor een Sennheiser (noem maar n voorbeeld) gaan, koop ik uiteraard een amp. Die hebben vaak ook meer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Tim10055 op 06-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het hangt echt van de headphones af, de TYGR is relatief makkelijk aan te sturen maar dat betekent niet dat elk moederbord dat ook daadwerkelijk kan. Je kan het natuurlijk gewoon proberen, je merkt vanzelf wanneer het volume te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 00:06
De akg is toch wel bass light en je zegt van bass te houden.

Kijk eens naar de philips fidelio x2, ook vrij open niet als accuraat maar een stuk meer bass. Goede allrounder voor muziek en games.

Hd58x is ook een koptelefoon die de moeite waard is om te bekijken. Warm geluid, niet bass heavy maar zeker meer bass dan jouw vorige sennheiser en je hoort voetstappen prima.

Budget dat je overhoud kan je misschien stoppen in stillere fans ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
d0nny41 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:19:
De akg is toch wel bass light en je zegt van bass te houden.

Kijk eens naar de philips fidelio x2, ook vrij open niet als accuraat maar een stuk meer bass. Goede allrounder voor muziek en games.

Hd58x is ook een koptelefoon die de moeite waard is om te bekijken. Warm geluid, niet bass heavy maar zeker meer bass dan jouw vorige sennheiser en je hoort voetstappen prima.

Budget dat je overhoud kan je misschien stoppen in stillere fans ? :p
Ik lees op internet inderdaad veel positiefs over de Philips Fidelio Serie. Dank voor de extra info! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim10055
Beste allen,

Het is de TYGR 300 R van Beyerdynamic geworden! Wat een pracht geluid!

Ik heb rustig op een mailtje gewacht en zodra hij op voorraad was gelijk besteld.

Echt een aanrader! Ik hoor in muziek nu geluiden die ik al de tijd heb moeten missen! Geweldig.

Wel vind ik dat er met een equalizer gespeeld moet worden, wat ik ook gedaan heb. De bass heb ik iets omhoog gezet en heb de 4k range ietsje omlaag gedaan, sommige hoge tonen waren met net te schel.
Verder dan dat echt een geweldige headphone met Speaker-like imaging.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlaziQ
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-01 14:27
Mijn headset is net kapot gegaan, na een beetje research gedaan te hebben ben ik ook van plan de TYGR 300R te halen.
Voor hoeveel heb je hem kunnen krijgen?
Het enige wat ik nu kan vinden is B-stock op de europese site van Beyerdynamic zelf voor €130,- (zonder de microfoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toevallig heb ik vorige week mijn Topping L30 AMP binnen gekregen en dat maakt het geluid heel veel beter dan wanneer ik mijn moederbord de headphone liet aansturen. Sterker nog, ik heb zelfs de bass wat omlaag gezet via EQ omdat ik hem te overheersend aanwezig vond. Wellicht een tip voor jou @Tim10055.

@GlaziQ ik kocht hem een paar weken geleden voor 158,33 inclusief verzendkosten bij Beyerdynamic Duitsland. Verzendkosten waren iets van 16 euro dus iets meer dan 140 euro voor de headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim10055
Tsurany schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:47:
Toevallig heb ik vorige week mijn Topping L30 AMP binnen gekregen en dat maakt het geluid heel veel beter dan wanneer ik mijn moederbord de headphone liet aansturen. Sterker nog, ik heb zelfs de bass wat omlaag gezet via EQ omdat ik hem te overheersend aanwezig vond. Wellicht een tip voor jou @Tim10055.

@GlaziQ ik kocht hem een paar weken geleden voor 158,33 inclusief verzendkosten bij Beyerdynamic Duitsland. Verzendkosten waren iets van 16 euro dus iets meer dan 140 euro voor de headphones.
Als ik weer op budget ben voor een mooi DAC en AMP setupje ga ik zeker even kijken naar de Topping L30.
Bedankt voor de tip!

Pagina: 1