Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritssluiting
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-05 09:11
Allereerst de beste wensen voor 2021, dat het maar een mooi en gezond jaar mag worden.

Mijn vraag is, volgens mij, best simpel maar ik kom er niet uit, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb:
- Monitor: DELL U2720Q
- Laptop: DELL Latitude 5280
- Laptop: Macbook pro 2019
- (Game) PC
Op de monitor zijn een toetsenbord en muis aangesloten.

Als ik gebruik maak van de beide laptops doe ik dat via USB-c, omdat ze dan ook opladen.
De PC is via Displayport aangesloten op de monitor. Tevens loopt er een USB naar USB-c kabel van de PC naar de monitor.

Als ik na een dag werken op de laptop gebruik wil maken van de (Game)PC met de muis en het toetsenbord die zijn aangesloten op de monitor, moet ik de USB-c kabel verwisselen achterin de monitor.

Hoe kan ik het geheel aansluiten zodat ik mijn muis en toetsenbord kan gebruiken zonder dat ik dagelijks achter mijn beeldsscherm kabels moet wisselen? En wanneer ik mijn laptops aansluit deze zowel opladen als beeld geven?

Naar mijn weten kan dit niet omdat de USB-c aansluiting op de monitor tevens de downstreamport is.
Ik hoor graag dat ik het volledig mis heb en dat er een oplossing bestaat in bijvoorbeeld de vorm van:
- andere manier van aansluiten van kabels;
- een hub;
- ander muis en toetsenbord;
- iets anders.

Beste antwoord (via Ritssluiting op 05-01-2021 18:23)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Ritssluiting schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:52:
Hoi jgj82,

Bedankt voor je reactie. Ik weet alleen niet of dit is wat ik bedoel.
Ik ben ook even de tekentafel op gegaan en heb onderstaande tekening gemaakt.
Zoals je het daar ziet is het nu aangesloten. Hierbij moet ik steeds achter mijn monitor de rode kabel verwisselen.
En mijn vraag is dus: is er een manier waarop dat niet meer hoeft?

[Afbeelding]

In de tekening die jij hebt gemaakt moet ik volgens mij nog steeds achter mijn monitor de kabels verwisselen...
Of begrijp ik het dan verkeerd?
Je begrijpt me verkeerd.

Edit van jou "kunst" :*) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9YP_FoPSlf2UkE5rJ0MkJsJM7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uMVdJNz7Xw3iFevRZlq83XOt.png?f=user_large

Ik gebruik een dergelijke USB-switch al een poosje. Er zit een kleine bekabelde button aan die op mijn bureau ligt, de USB-switch zelf heb ik er onder geplakt. Geen kabelsla en een perfect werkende multi-system setup.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Ritssluiting schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:38:
Allereerst de beste wensen voor 2021, dat het maar een mooi en gezond jaar mag worden.

Mijn vraag is, volgens mij, best simpel maar ik kom er niet uit, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb:
- Monitor: DELL U2720Q
- Laptop: DELL Latitude 5280
- Laptop: Macbook pro 2019
- (Game) PC
Op de monitor zijn een toetsenbord en muis aangesloten.

Als ik gebruik maak van de beide laptops doe ik dat via USB-c, omdat ze dan ook opladen.
De PC is via Displayport aangesloten op de monitor. Tevens loopt er een USB naar USB-c kabel van de PC naar de monitor.

Als ik na een dag werken op de laptop gebruik wil maken van de (Game)PC met de muis en het toetsenbord die zijn aangesloten op de monitor, moet ik de USB-c kabel verwisselen achterin de monitor.

Hoe kan ik het geheel aansluiten zodat ik mijn muis en toetsenbord kan gebruiken zonder dat ik dagelijks achter mijn beeldsscherm kabels moet wisselen? En wanneer ik mijn laptops aansluit deze zowel opladen als beeld geven?

Naar mijn weten kan dit niet omdat de USB-c aansluiting op de monitor tevens de downstreamport is.
Ik hoor graag dat ik het volledig mis heb en dat er een oplossing bestaat in bijvoorbeeld de vorm van:
- andere manier van aansluiten van kabels;
- een hub;
- ander muis en toetsenbord;
- iets anders.
toon volledige bericht
De oplossing is een USB-Hub/switch, zoiets als deze!

Je kunt dan je systeem aansluiten zoals onderstaand schema:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt9QHvK6zQMpDsYeFE2pEVwOPOU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42ywvuyvku1do5v4eAXHNyui.jpg?f=fotoalbum_medium

Don't judge my M$-Paint-skills!
Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritssluiting
Hoi jgj82,

Zoals je het daar ziet is het nu aangesloten. Hierbij moet ik steeds achter mijn monitor de rode kabel verwisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zrfi1_WaZKJMJdQ5iOJHih-TT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/py424DRd5aijN1BZXrIq4glW.png?f=user_large

In de tekening die jij hebt gemaakt moet ik volgens mij nog steeds achter mijn monitor de kabels verwisselen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je zoekt is een KVMswitch die ook overweg kan met USB-C. Dingen zijn niet goedkoop, maar er bestaat wel een oplossing voor. De kans dat je dan ook nog steeds kan opladen via USB-C acht ik niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritssluiting
Aha! thnx!

Dan blijft het toch kabeltje wisselen.

#ChampagneProblems

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Ritssluiting schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:52:
Hoi jgj82,

[Afbeelding]

Je begrijpt me verkeerd.

Edit van jou "kunst" :*) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9YP_FoPSlf2UkE5rJ0MkJsJM7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uMVdJNz7Xw3iFevRZlq83XOt.png?f=user_large

Ik gebruik een dergelijke USB-switch al een poosje. Er zit een kleine bekabelde button aan die op mijn bureau ligt, de USB-switch zelf heb ik er onder geplakt. Geen kabelsla en een perfect werkende multi-system setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritssluiting
Oh Nice! Thnx dan ga ik die proberen :D
Pagina: 1