Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
Momenteel heb ik mijn Anna in onze tuinkamer hangen omdat ik daarmee een soort openhaardstand wou maken om de cv door te laten draaien als de houtkachel aan is. In de praktijk werkt dit echter niet (we laten toch de tussendeuren open...) en loop ik er wel tegenaan dat de ruimte waar de thermostaat hangt warmer wordt dan de woonkamer, vooral doordat er ik die ruimte veel glas zit en deze sneller opwarmt door de tegelvloer t.o.v. de parketvloer in de woonkamer.

Ik wil dus de thermostaat weer terugplaatsen naar de woonkamer, maar de meest handige plaats daar is in een open vak van ons wandmeubel. Is dat een probleem, of moet ik toch naar een andere plek op zoek?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Alle reacties

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:25
Aziraphale schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:13:
Ik wil dus de thermostaat weer terugplaatsen naar de woonkamer, maar de meest handige plaats daar is in een open vak van ons wandmeubel. Is dat een probleem, of moet ik toch naar een andere plek op zoek?
Heeft een hoop andere factoren, dan alleen maar een open vak in een wandmeubel. Het grootte van het vak, locatie van het vak etc. Wij hebben natuurlijk geen idee hoe jou woonkamer in elkaar zit, waar de warmte vandaan komt etc.

Anyway, meten is weten. Hoe warm is het in het vak? Als het daar kouder is, of warmer is dan de woonkamer zelf, dan blijf je met een vergelijkbaar probleem zitten. Zal is nagaan of je met die temperatuur inderdaad kan werken om je woonkamer temperatuur te regelen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een thermometer in de kast gezet en pictures say more than words. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTRxcblvC5MNwnWOj464Ut5tx_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JHtgGamGvi1bXxbjsjM6cF3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rALYxo4I-2to94w2NTKMm1FyDJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIZP2jMi1zt04LkqDZGFOyz0.jpg?f=fotoalbum_tile

Rechter foto is het vak in de kast, waarbij de thermostaat oorspronkelijk heeft gezeten op de plek van het gaatje wat je rechts ziet zitten. We hadden eerst een HCTM bij de Elga en die was daar niet af te lezen en heb ik toen verplaatst naar tussen de inbouwkast en het schilderij op de linker foto. Daar hing hij wel vaak vol in de zon, want aan de andere kant van de kamer zit een groot raam. In de kast heb je wel minder last van zoninval.

Nu hebben we sind een jaar die extra kamer en inmiddels ook een Anna, waar ik nooit op kijk omdat het ding in Domoticz te bedienen is. Die kan daar overigens compensatie op toepassen om een eventueel temperatuursverschil tussen kast en kamer weg te werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Aziraphale op 04-01-2021 14:40 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC