Welke beschikbare compacte mini ITX case (240mm AIO)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Ik zoek een?
Ik zoek een compacte mini ITX case omdat mijn bureau wat te vol is. Liefst 11-12L max. Deze moet te koop zijn nu en beschikbaar in de NL. Er moet een 240mm AIO radiator in passen. Iets als een MJOLNIR oid qua looks

Wat is je budget?
150 max voor een goede case. Een grotere kost een stuk minder, maar compact mag wat meer kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang het maar goed past en beschikbaar is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het bureau, waar het al vol genoeg is.

Beste antwoord (via Tadango op 05-01-2021 14:05)

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:17
11-12L, 240 AIO support, goed verkrijgbaar, en €150 max. Dat gaat heel moeilijk worden. Het eerste waar ik op kan komen is de Geeek A60 Plus, normaal wel op voorraad bij Amazon Nederland en Duitsland maar zo te zien nu niet. Hij is nog wel beschikbaar bij Amazon UK maar dan moet je wel een beetje wachten... https://www.amazon.co.uk/...is-Windows/dp/B08LGKCSTZ/

Anders is er de Jonsbo A4 pricewatch: Jonsbo A4 Zwart, is alleen wel iets groter met 15,6L
Cooler Master NR200P pricewatch: Cooler Master MasterBox NR200P Zwart 18L
Als je genoegen kan nemen met een 120mm of 140mm AIO dan is er nog de Silverstone Sugo 13 welke wel het goede formaat heeft pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
11-12L, 240 AIO support, goed verkrijgbaar, en €150 max. Dat gaat heel moeilijk worden. Het eerste waar ik op kan komen is de Geeek A60 Plus, normaal wel op voorraad bij Amazon Nederland en Duitsland maar zo te zien nu niet. Hij is nog wel beschikbaar bij Amazon UK maar dan moet je wel een beetje wachten... https://www.amazon.co.uk/...is-Windows/dp/B08LGKCSTZ/

Anders is er de Jonsbo A4 pricewatch: Jonsbo A4 Zwart, is alleen wel iets groter met 15,6L
Cooler Master NR200P pricewatch: Cooler Master MasterBox NR200P Zwart 18L
Als je genoegen kan nemen met een 120mm of 140mm AIO dan is er nog de Silverstone Sugo 13 welke wel het goede formaat heeft pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Die Geeek A60 had ik ook gezien. Zat er ook aan te denken om zoiets zelf te maken gezien de eenvoudige setup. Nadeel is de Gen 3 riser, daar moet je weer een andere voor zoeken. Helaas nergens goed verkrijgbaar. De rest trekt me niet echt, de Jonsbo A4 wellicht. Veel keus is er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zdevam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 08:23
Voor dat budget en die eisen denk ik dat je enige opties, 2e hands boutique cases zijn, maar sowieso alles wat met een riser verkocht wordt is met een gen 3 riser (tot nu toe) volgens mij.

Ik heb een tijd lang met hetzelfde dilemma gezeten (weinig ruimte op mn bureau), en heb uiteindelijk maar besloten om mn pc op een plank aan de muur zetten.

Voor mij was oppervlakte van de bodem het belangrijkste criterium (niet het volume), maar alles wat daar aan voldeed kostte zo 200 EUR+.

Misschien dat dit straks aan je eisen voldoet YouTube: The 2021 ITX Case to Beat – SSUPD Meshlicious
Geen idee alleen wanneer dat in nederland uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Dat is wel een leuke case met minimaal oppervlak inderdaad....

Ik heb nu ook juist een erg onhandige case (Thermaltake Core V1) dus bijna alles is een verbetering qua oppervlakte, maar als je toch een nieuw systeem bouwt waarom dan niet kijken of het optimaal kan zolang het niet belachelijk duur wordt.

mATX is ook weer handiger dan mITX en als de hoogte niet veel uitmaakt kan er net zo goed een slanke hoge kast komt....... Lastige keus.

Bedankt voor alle opties, ik ga er nog eens goed doorheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:24
deze is geen 12L maar wel klein (16L) en smal 16,5cm. Wel 1 cm dieper dan de core V1
pricewatch: Fractal Design Era ITX Cobalt

Maar de makkelijkste manier om ruimte op je bureau te krijgen is door je pc er onder te zetten / hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Rrob schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:02:
deze is geen 12L maar wel klein (16L) en smal 16,5cm. Wel 1 cm dieper dan de core V1
pricewatch: Fractal Design Era ITX Cobalt

Maar de makkelijkste manier om ruimte op je bureau te krijgen is door je pc er onder te zetten / hangen
Helaas, dat gaat niet. Ernaast, muur ook niet. Het is erg compact hier. Het bureau heeft aan 1 kant een uitschuifbaar deel en daaronder staat de printer. De ander kant zit ik met mijn knieën er tegenaan. Je moet wat :)

Maar, die era heeft wel een hoop goede punten.... Past er allemaal aardig in zo te zien in de reviews. Lekker flexibel ook. Radiator bovenop is vrij aardig zolang de hitte van de videokaart maar weg wil. Die gaat wel volledig door de case helaas. Alle warmte moet via de radiator de case uit, dus cpu koeling is matig als de rest warm wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Tadango op 04-01-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh, de NZXT H1 is ook een optie gezien de voeding en koeler die erbij zit. De case zelf kost dan niet meer dan de rest. Deze neemt wel erg weinig bureau ruimte in. Eens zoeken naar ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Tadango schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:26:
Mmh, de NZXT H1 is ook een optie gezien de voeding en koeler die erbij zit. De case zelf kost dan niet meer dan de rest. Deze neemt wel erg weinig bureau ruimte in. Eens zoeken naar ervaringen ermee.
De H1 wilde ik zelf ook nog noemen, alleen had ik dat niet gedaan vanwege de prijs. Als je de voeding en AIO wegneemt zit je toch nog te kijken naar ~140 euro voor de behuizing wat best veel is, zeker als je kijkt naar de prijs van andere compacte behuizingen met 140mm AIO support, en ook als je kijkt naar de koelprestaties. Maar in princiepe is het dus nog wel binnen budget en het is ook echt een hele mooie behuizing (Had ik maar een ITX moederbord en geen mATX moederbord :'(). Het enige probleem met de H1 is dat het nog best wel warm kan worden in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tadango schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:26:
https://www.techpowerup.c...zxt-h1-itx-chassis/4.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Miyazono schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:46:
[...]

De H1 wilde ik zelf ook nog noemen, alleen had ik dat niet gedaan vanwege de prijs. Als je de voeding en AIO wegneemt zit je toch nog te kijken naar ~140 euro voor de behuizing wat best veel is, zeker als je kijkt naar de prijs van andere compacte behuizingen met 140mm AIO support, en ook als je kijkt naar de koelprestaties. Maar in princiepe is het dus nog wel binnen budget en het is ook echt een hele mooie behuizing (Had ik maar een ITX moederbord en geen mATX moederbord :'(). Het enige probleem met de H1 is dat het nog best wel warm kan worden in de behuizing.
Ja, geen openingen bovenop dus geen natuurlijke stroming. Een 140mm bovenin had vast een stuk beter gewerkt.

Dan is de Jonsbo A4 een stuk logischer met 2x 120mm onderin en een 240mm radiator bovenin. Dat stroomt duidelijk goed door. Alleen Jonsbo is wel erg mager met maten dus of iets pas is lastig uit te zoeken. De radiator mag maximaal 27mm zijn, 38mm past niet. Voeding van 130mm lijkt te passen maar kan krap worden met kabels.

Wat een puzzel zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Het is de Jonsbo A4 geworden. De spullen zijn besteld. Als alles binnen is zal ik een assemblage verslag maken want qua kabels wil ik alles zo netjes mogelijk krijgen om de flow te optimaliseren, dus ga ik zelf kabels maken.

Het was geen eenvoudige keuze. Elke kast heeft voor en nadelen. Het grote nadeel van de Jonsbo was de USB-C front aansluiting welke een connector nodig heef welke op niet veel moederborden aanwezig is. Deze aansluiting wil ik wel werkbaar hebben en een compatible moederbord was weer een stuk duurder dan mijn eerste keus. Die heeft meer voordelen (dubbele M.2 slots zodat ik mijn huidige SSD's 1:1 kan overzetten) maar het kost wel weer een hoop geld extra. De case zelf is ook niet echt goedkoop.

De belangrijkste factor was de grote GPU ruimte (kleinste kast, meeste ruimte :)) en de enorme winst in volume tov mijn huidige case (TT V21, ik schreef eerder V1 maar ik heb de V21). Ook de goede flow keuze met 4x 120mm zal goed werken (met dunne custom kabels dan).
Pagina: 1