Tobben met webspace

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Zo ik zit weer ergens mee te tobben daar lusten de honden geen brood van.

Hele tijd geleden toen had ik nog geen kabelinternet toen had ik een gratis accountje bij tmfweb.Daar ik toen gebruik wilde maken van dat kleine beetje ruimte bij tmfweb om een homepage op te zetten,ik hier op GoT gevraagd hoe dat nou werkte enzo nou dat kwam allemaal goed.

Maar nu ik bij cHELLo zit heb ik ook een beetje webspace maar nu is mij wat raars op gevallen ,op de site van chello leggen ze hellemaal uit hoe dat inelkaar steekt om een page bij hun op de server te zetten ,dus ik een index.html aangemaakt ineerste instantie heb ik dat met notepad gedaan en gerenamed naar index.html ,maar voormijn gevoel is dit niet goed,dus toen maar frontpage geinstalleerd en die index.html upgeload

Nou is mij dit opgevallen bij tmfweb hoefde ik dit allemaal niet te doen en kon ik zegmaar een .jpg file ernaar toe uploaden dan zie je dat bestand gewoon staan zie hier> http://www.feijen.tmfweb.nl
Maar bij cHELLo is dit niet het geval daar ziet het er zonder index.html erzo uit http://members.rott.chello.nl/sfeijen/
Doe ik nou die index.html daar naartoe uploaden en ik ga naar hierboven genoemde url dan opent inderdaad een leeg html document doe ik dan een .gif of een ander fotootje naar toe uppen dan krijg ik dat niet te zien zoal dat bij TMFweb geregeld was,dat je een .jpg bestandeje ziet staan.
Het is wel zo als ik een .jpg naar cHELLo upload dat ik hem ziet staan in WS_FTP pro
en ik kan hem wel benaderen daan moet ik http://members.rott.chello.nl/sfeijen/naam/van/het/bestand/ erachter zetten.

Mijn vragen zijn is dit normaal ? en wat doe ik eventueel verkeerd ?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Is normaal.
Is een instelling van de server.

Who is John Galt?

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

dit is normaal..
het is niet de bedoeling dat iemand zo in je webdirectory kan kijken,.,
dan kan ie alles zien wat er op staat ook dingen die je niet wil laten zien..

.........www.raketje.com....................soon.....

• Macaco
dit is normaal..
het is niet de bedoeling dat iemand zo in je webdirectory kan kijken,.,
dan kan ie alles zien wat er op staat ook dingen die je niet wil laten zien..
Dus het is eigenlijk bij cHELLo beter geregeld als toen bij TMFweb

Ik ben blij dat dit uit de doeken is voor mij want ik begon aan mijzelf te twijfelen :)

Dus als ik een plaatje wil laten zien hier op GoT van bijv. een case mod noem maar wat dan gewoon uploaden en de link leggen naar dat plaatje ?

Bedankt hoor :)

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
Op een webserver kan je instellen of de buitenwereld directories mag listen of niet .. en bij tmfweb mag dat wel, en bij chello niet (-:

• Macaco
Wat wel een lastige bijkomstigheid is dat ik dat beetje webspace wat ik bij TMFweb heb staan niks mee kan doen zolang ik met cHELLo aan het i-netten bent.Ik kan die foto niet ff weghalen dan moet ik eerst mijn ouwe telefoon modem erin hangen en inloggen met TMFweb account ,daar heb ik geen trek in,maarja dan gebruik ik dat beetje webspace van cHELLo wel.

Maar waarvoor moet je voor een eigenhomepage te uploaden eerst een index.html erop zetten ?

Verwijderd

<edit>
hmm, sorry, verkeerde topic....
</edit>

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op maandag 13 augustus 2001 15:54 schreef NEWBIE het volgende:
Maar waarvoor moet je voor een eigenhomepage te uploaden eerst een index.html erop zetten ?
Omdat hij ergens moet beginnen. Index.html is de standaard welkomstpagina.

• Macaco
Omdat hij ergens moet beginnen. Index.html is de standaard welkomstpagina.
Ok dan zal ik er een index.html neer zetten mocht ik in de toekomst nog een homepage inelkaar knutselen dan kan ik hem zo er naar toe zetten.

Dat klopte ook zeker dat je van een geopende notepad geen index.html kan maken door hem enkel te renamen naar index.html

Ik vindt dat Frontpage er maar moeilijk uitzien maarja dat vindt ik van word en Excel ook ik heb vanalles maar ik kan er niks mee ;)

Verwijderd

Oefening Baart Kunst :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 15:35 schreef PhoeniX- het volgende:
Op een webserver kan je instellen of de buitenwereld directories mag listen of niet .. en bij tmfweb mag dat wel, en bij chello niet (-:
ben jij linkshandig :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 18:07 schreef NEWBIE het volgende:

[..]

Ok dan zal ik er een index.html neer zetten mocht ik in de toekomst nog een homepage inelkaar knutselen dan kan ik hem zo er naar toe zetten.

Dat klopte ook zeker dat je van een geopende notepad geen index.html kan maken door hem enkel te renamen naar index.html

Ik vindt dat Frontpage er maar moeilijk uitzien maarja dat vindt ik van word en Excel ook ik heb vanalles maar ik kan er niks mee ;)
een .html is bestand bestaat uit alleen maar tekst (ASCII) net als een .txt bestand, je kan dus ook met kladblok een .txt aanmaken en dan renamen naar .html . Omdat het een leeg bestand is, zie je gewoon een witte pagina.

"echte" webdesigners (:+) gebruiken ook vaak kladblok om html bestanden te maken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:07 schreef dreeke het volgende:
"echte" webdesigners (:+) gebruiken ook vaak kladblok om html bestanden te maken.
en "hele echte" gebruiken edlin :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

VI :)

Verwijderd

EditPlus voor windows RuleZ!

Verwijderd

Achjee.. de editor wars zijn begonnen ;)

Ik gebruik Jext.. java text editor: da's lekker langzaam, heeft maar 5 min. nodig om op te starten, maar da's de enige editor die op al mijn gedeeltelijk antiek spul draait (Windows, FreeBSD, MacOS X, Irix, Solaris....).

Als 't ff kan zou ik van Frontpage afraden... ik ken heel wat mensen die een grote site hebben gebakken in Frontpage maar daarna vastzaten aan Frontpage. Frontpage is een veel te eigewijs pakket volgens mij en gebruikt je webhost geen Frontpage extensies kun je de interessante functies toch niet gebruiken. Tevens zien de meeste Frontpage pagina's er ook alleen fatsoenlijk uit op de Internet Explorer en niet iedereen gebruikt die.

• Macaco
Ja nou wordt het te ingewikkeld dit gaat mijn pet te boven :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

check www.htmlgoodies.com maar eens.
daar wordt stap voor stap het een en ander uitgelegd (wel in english maar dat zal geen prob zijn :P

¯\_(ツ)_/¯

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
ik gebruik Textpad zo'n beetje overal voor (HTML, ASP, JAVA, C, HEX, TEXT etc etc etc.)

dus als je nog eens een texteditor zoekt.. check ook textpad es :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

hotdog 6.0 en kladblok hier :P

• Macaco
dus als je nog eens een texteditor zoekt.. check ook textpad es
Dat doen ik ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM