Bestaande office 365 toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senna99
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-01-2021
Wij hebben een bestaande office E3 omgeving en willen een bestaande hieraan toevoegen. De licenties zijn er al echter ben ik bang dat alle gegevens verloren gaan,

Dus bijvoorbeeld
Office365 janklaasen.nl
office 365 janklaasenhuppelsepup.nl

Beiden omgevingen werken al, echter voor het beheer is het handiger denk ik om het bij 1 te houden, aangezien het onderwijs account s zijn en op ja Klaassen.nl het account uitgebreider is.

Mijn vraag,

Kan ik het zomaar toevoegen of zijn er nog zaken waar ik rekening mee.moet houden?

...

[ Voor 86% gewijzigd door senna99 op 04-01-2021 00:19 . Reden: Te snel geklikt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:02
Als je meerdere tenants hebt en deze wilt samenbrengen kun je het (extra) domein toevoegen aan je (hoofd)tenant. Dit domein moet wel eerst van je oude tenant af. Vervolgens kun je deze verifiëren. Ook dien je de data te migreren met bijvoorbeeld een third party tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:31
Je zal een tenant 2 tenant migratie moeten uitvoeren. Dit is niet zo heel spannend over het algemeen als het alleen domein en mail is.

Als de huidige omgeving ook mailboxen heeft dan kan je deze migreren. In EXO zit een preview functie om mailboxen van tenant naar tenant te migreren of gebruik een tool als CodeTwo Office 365 Migration om de mailboxen live te migreren. (Je domein hoeft dan nog niet over te zijn om alvast in de tenant te zitten)

Vervolgens dien je alle referenties naar de het domein uit de oude tenant te verwijderen en kan je het domein uit tenant A verwijderen en toevoegen aan tenant B daarna je DNS records fixen en als je Azure Ad connect gebruikt dien je deze ook op te zetten naar je nieuwe tenant.

Gebruik je ook teams, sharepoint etc dan zal je daar of opnieuw moeten beginnen of deze met een tool ook moeten migreren. Wij hebben van de zomer het domein en 80 mailboxen gemigreerd op een vrijdag avond en dat ging perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 04-01-2021 06:46 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senna99
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-01-2021
Oké dank je wel voor de tips,ik zal eens kijken, het zijn ongeveer 280 postbussen, misschien handig om maar gelijk een nieuw domein te maken voor de nieuwe generatie.