Vraag

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 13:49
Hello!

Ik zoek een goede telefoon voor een niet veeleisende tante. Ze is vooral heel veel aan het videobellen via whatsapp, gewoon haar social media aan het bijhouden en een foto van haar huisdieren. Mager budget, 10-13 eu p/m.

Ik heb een selectie gemaakt tussen deze twee toestellen inc met een BEN abo. Ik twijfel tussen deze twee. Maar ik vind het een moeilijke afweging. Iemand wat insight? :)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TTMJ! schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:26:
Ik twijfel tussen deze twee. Maar ik vind het een moeilijke afweging. Iemand wat insight? :)
Waarom twijfel je tussen die twee?

Verder is het goed dat je zelf al wat onderzoek gedaan hebt, maar zonder wat meer wensen / eisen wordt het lastig je echt goed te helpen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Budget (voor het toestel)
- Wat voor bundel?
- Is een los toestel ook een optie of moet het met een abonnement zijn?
- Wat voor toestel gebruikt ze nu?
- Verdere wensen / eisen met betrekking tot scherm(formaat), camera, opslag, merkvoorkeur, etc.

• TTMJ!
Zijn toevallig de meest gunstige combo tussen belm/mb en maandbudget (was 10 p/m maar opgekrikt naar 13 pm) op belsimpel. Ik kwam bij de G8 Power uit maar toen zag ik de G9 Play in de laatste smartphone BBG :).

Licht social media gebruik, videobellen en leuke foto's van de huisdieren zijn de enige echte vereisten. Maar ze heeft nu een Samsung S6 of S7 dus ik neig naar de G8 Power omdat deze een 1080p scherm heeft en de G9 Play maar 720p - is misschien een net iets te grote achteruit gang qua scherm.

• rens-br

rens-br

TTMJ! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:51:
Zijn toevallig de meest gunstige combo tussen belm/mb en maandbudget (was 10 p/m maar opgekrikt naar 13 pm) op belsimpel. Ik kwam bij de G8 Power uit maar toen zag ik de G9 Play in de laatste smartphone BBG :).
Zou je mijn andere vragen ook nog willen beantwoorden:
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:31:
- Budget (voor het toestel)
- Wat voor bundel?
- Is een los toestel ook een optie of moet het met een abonnement zijn?
Want zo komen we niet echt veel verder.

• TTMJ!
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Want zo komen we niet echt veel verder.
Echt een budget voor een toestel heeft ze niet, behalve een maandprijs vandaar :). Was eerst 10/pm maar enkele euro's speelruimte is ok. Maar geen los toestel dus.

Verbruik is ongeveer 1gb p/m en 100 maar ze wil wel wat extra speelruimte om niet buiten de bundel te vallen.

• rens-br

rens-br

@TTMJ! het budget is wel erg laag en daarmee wordt het wel lastig om iets goed te vinden.

Het updatebeleid van Motorola is niet geweldig, hierdoor zou ik dus niet de G8 Power kopen, deze is bijna één jaar oud en grote kans dat hij nu al geen upgrades meer krijgt. Tevens heeft dat toestel geen ondersteuning voor een 5Ghz wifi netwerk en dat vind ik tegenwoordig echt een groot minpunt.

Persoonlijk ben ik wel grote fan van Nokia, deze toestellen vallen in het Android One programma en krijgen daardoor 2 jaar updates en 3 jaar upgrades. Bijvoorbeeld de Nokia 5.3 of 5.4. De 5.4 heeft echter ook geen ondersteuning voor een 5Ghz netwerk en valt daarmee voor mij dus ook af. Beide toestellen hebben wel een 720p scherm, maar grote kans is dat ze daar echt niks van gaat merken.

Geen idee wat de rek in het budget is, maar voor €14,50 heb je ook een Poco X3 met abonnement. Echt een veel beter toestel voor maar iets meer geld.

Hier de toestellen op een rijtje: https://tweakers.net/pric...;1540242;1643976;1606298/

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 04-01-2021 16:03 ]

• TTMJ!
Lastig, rond deze prijs zullen er sowieso concessies moeten worden gedaan. Ik weet alleen niet hoe erg het is dat er geen 5Ghz Wifi wordt ondersteund.

Waarom zou de G8 Power geen ondersteuning meer krijgen?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
Omdat die al erg oud is.

Weet je zeker dat je niet een los toestel kan kopen ?

Dan zou je namelijk ook bij Xiaomi kunnen kijken, die hebben een hoop toestellen met behoorlijke specs onder 200 euro.

• TTMJ!
Ik heb uiteindelijk maar de Samsung A21s gehaald. Ze wilde per se 2gb data en niet een super groot of zwaar toestel. Haar voorgaande 3 smartphones waren ook van Samsung en omdat ze atechnisch is maakt dat het misschien aangenamer

• TTMJ!
Ik wil er even bij vermelden dat ze er erg tevreden over is. Camera is ok. Hoop dingen herkent ze en de telefoon voelt ook een stuk lichter dan bijvoorbeeld mijn Xiaomi Note 9 pro ondanks dat het maar 20 gram scheelt. Hij is wel een stuk dunner en dat vind ze fijner in haar handen.
(Ik heb haar mijn note 9 pro laten gebruiken om te kijken wat ze er van vond maar het gewicht en de dikte vond ze niks, dit heb ik meegenomen in mijn keus )

Zaken om rekening mee te houden bij wat oudere familie )
Pagina: 1