Mede tweakers,
Twee weken geleden heb ik een nieuwe game-PC gebouwd. Alleen de GPU heb ik meegenomen uit mijn oude PC. De PC werkte naar behoren (verschillende benchmarks en stresstesten gedaan) en heb hem een twee weken in gebruiken genomen en games gespeeld.
Er moest nog wat data (fotos en documenten) van mijn oude pc naar mijn nieuwe PC worden overgezet en doordat dit lang duurde met mijn USB-stick heb ik besloten om mijn SSD (geen windows) te verplaatsen van mijn nieuwe PC --> oude PC --> nieuwe PC, zodat ik op een snelle manier de data kan overzetten.
Bij het opstarten van de nieuwe PC hoorde ik direct een harde knal en zag een flits. Mijn veronderstelling was dat ik kortsluiting heb gekregen. De PSU heb ik getest door middel van een paperclip en DVD-schrijver. De PSU fan ging niet meer draaien en DVD-schrijver ging niet open.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
...
Nu heb ik drie vragen.
Met vriendelijke groet, Daan Gort
...
Twee weken geleden heb ik een nieuwe game-PC gebouwd. Alleen de GPU heb ik meegenomen uit mijn oude PC. De PC werkte naar behoren (verschillende benchmarks en stresstesten gedaan) en heb hem een twee weken in gebruiken genomen en games gespeeld.
Er moest nog wat data (fotos en documenten) van mijn oude pc naar mijn nieuwe PC worden overgezet en doordat dit lang duurde met mijn USB-stick heb ik besloten om mijn SSD (geen windows) te verplaatsen van mijn nieuwe PC --> oude PC --> nieuwe PC, zodat ik op een snelle manier de data kan overzetten.
Bij het opstarten van de nieuwe PC hoorde ik direct een harde knal en zag een flits. Mijn veronderstelling was dat ik kortsluiting heb gekregen. De PSU heb ik getest door middel van een paperclip en DVD-schrijver. De PSU fan ging niet meer draaien en DVD-schrijver ging niet open.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 313,23 | € 313,23 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Xtreme 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase H500M | € 191,58 | € 191,58 |
1 | Casemodding | Cooler Master Universal Vertical GPU Holder Kit - Ver. 2 | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Waterkoeling | Gigabyte Aorus Liquid Cooler 360 | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm | € 14,95 | € 14,95 |
1 | Geheugen intern | Gigabyte Aorus RGB GP-ARS16G32 | € 90,79 | € 90,79 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 56,- | € 56,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 125,- | € 125,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.274,35 |
...
Nu heb ik drie vragen.
- Wat kan ik het beste doen? Dezelfde PSU kopen
- Hoe heeft deze kortsluiting kunnen plaatsen?
- Komt de PSU in aanmerking voor de garantie of is dit een fout van mij?
Met vriendelijke groet, Daan Gort
...