Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hallo :)

Ik maak de switch van de installatietechniek naar java-developer. Deze ben ik niet geheel mee onbekend (had het tijdens mijn studie) en ben zelf aan het ontwikkelen en coderen geslagen de afgelopen paar maanden.

Ik ben benieuwd wat ik op een casus kan verwachten (deze krijg ik binnenkort). Is het een stuk software schrijven naar aanleiding van een opdracht, het aanpassen van een code en deze verdedigen, zwaar theoretische uitleg van een code (hier is mijn zwakke punt) etc.

Uiteraard betreft het een junior functie, ik ben nu de Enthuware examens aan het doen (mock examens voor de 1Z0-808, lastig!) en heb al een tijd gezeten op Codeacademy (goed voor de echte basis maar verder niet echt op niveau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16
Casus in het kader van een sollicitatie of van een opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 22:03
msteggink schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:24:
Casus in het kader van een sollicitatie of van een opleiding?
Op basis van "Uiteraard betreft het een junior functie" gok ik dat het om een sollicitatie gaat.
melkislekker schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:01:
Ik ben benieuwd wat ik op een casus kan verwachten (deze krijg ik binnenkort). Is het een stuk software schrijven naar aanleiding van een opdracht, het aanpassen van een code en deze verdedigen, zwaar theoretische uitleg van een code (hier is mijn zwakke punt) etc.
Het verschilt heel erg per sollicitatie wat ze uit het resultaat van de casus willen halen en waar ze naar kijken. Maar naast (technische)kennis zijn ze vaak ook benieuwd naar andere competenties zoals logisch nadenken, probleem oplossing, manier van werken etc.

Maar een algemene tip: ben kritisch op hoe je de casus uitvoert. Maak bewuste keuzes en ben altijd eerlijk.

Als ik vraag aan je waarom je iets op een bepaalde manier hebt opgelost en je de oplossing bijvoorbeeld via stackoverflow gevonden hebt, dan vind ik het niet erg om te horen dat je zelf het antwoord niet wist en dat je het hebt opgezocht. Maar ik ben dan wel benieuwd waarom je deze oplossing gekozen hebt en niet de andere mogelijke antwoorden.

Kennis krijg je vanzelf wel maar voor een junior functie vind ik veel belangrijker om er achter te komen wat voor persoon je bent en of je een geschikte ontwikkelaar zou kunnen zijn. Dit kan je allemaal tonen met de uitwerking en verdediging van je casus.

Maar uiteindelijk kan je het best vragen aan de persoon die je de casus geeft wat ze verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
JustAnotherDev schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Op basis van "Uiteraard betreft het een junior functie" gok ik dat het om een sollicitatie gaat.

[...]

Het verschilt heel erg per sollicitatie wat ze uit het resultaat van de casus willen halen en waar ze naar kijken. Maar naast (technische)kennis zijn ze vaak ook benieuwd naar andere competenties zoals logisch nadenken, probleem oplossing, manier van werken etc.

Maar een algemene tip: ben kritisch op hoe je de casus uitvoert. Maak bewuste keuzes en ben altijd eerlijk.

Als ik vraag aan je waarom je iets op een bepaalde manier hebt opgelost en je de oplossing bijvoorbeeld via stackoverflow gevonden hebt, dan vind ik het niet erg om te horen dat je zelf het antwoord niet wist en dat je het hebt opgezocht. Maar ik ben dan wel benieuwd waarom je deze oplossing gekozen hebt en niet de andere mogelijke antwoorden.

Kennis krijg je vanzelf wel maar voor een junior functie vind ik veel belangrijker om er achter te komen wat voor persoon je bent en of je een geschikte ontwikkelaar zou kunnen zijn. Dit kan je allemaal tonen met de uitwerking en verdediging van je casus.

Maar uiteindelijk kan je het best vragen aan de persoon die je de casus geeft wat ze verwachten.
Dank je wel voor het antwoord :)

Het is zeker belangrijk om eerlijk te blijven en de juiste manier van zoeken. Ik wil natuurlijk ook kijken hoe mensen het eerder hebben aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
melkislekker schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:01:
Ik ben benieuwd wat ik op een casus kan verwachten (deze krijg ik binnenkort).
Je stelt geen duidelijke vraag maar ik denk dat het hier om gaat. Het antwoord is simpel; dat weten we niet. Ieder bedrijf is anders. Ik ben zelf Java dev (al zo'n 18+ jaar) en kan je wel vertellen hoe ik het doe, maar daar heb je denk ik niet zo veel aan, ook omdat dit meestal om senior posities gaat waar ik de opdrachten voor maak.

Als je iets specifiekere vragen stelt, krijg je meestal ook betere antwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 04-01-2021 09:49 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Hydra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Je stelt geen duidelijke vraag maar ik denk dat het hier om gaat. Het antwoord is simpel; dat weten we niet. Ieder bedrijf is anders. Ik ben zelf Java dev (al zo'n 18+ jaar) en kan je wel vertellen hoe ik het doe, maar daar heb je denk ik niet zo veel aan, ook omdat dit meestal om senior posities gaat waar ik de opdrachten voor maak.

Als je iets specifiekere vragen stelt, krijg je meestal ook betere antwoorden.
Ik krijg een TestDome voor Junior Java Developer.

k heb verder weinig informatie ontvangen, behalve dat het een programmeertest is, wat dat ook inhoudt.

Test invitation: Junior Java 2019 via TestDome.com

Hi Melk!

Zoals zojuist besproken ontvang je hierbij de Java programmeertest. Zet voor de zekerheid even je geluid aan en maak 'm in alle rust. Je hebt maximaal 1 uur en 37 minuten de tijd. Succes met het maken!

Test: Junior Java 2019 (click to start)
Duration: This test normally takes 1h 5min, but you have up to 1h 37min (no breaks allowed).
Deadline: Feb 1, 10:00 (UTC) (24-hour clock)

Met vriendelijke groet,

Lekker,

Dus ben benieuwd wie er ook zoiets heeft gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Op de website staan wat voorbeeldvragen die je kunt verwachten.

https://www.testdome.com/d/java-interview-questions/4

code:
1
2
3
   String[] names1 = new String[] {"Ava", "Emma", "Olivia"};
   String[] names2 = new String[] {"Olivia", "Sophia", "Emma"};
   System.out.println(String.join(", ", MergeNames.uniqueNames(names1, names2))); // should print Ava, Emma, Olivia, Sophia

Zo te zien krijg je wat code dat je moet afmaken en dat er daarop een paar unit testen worden gedraaid om te kijken of je implementatie de juiste uitkomst geeft en je niet zomaar de uitkomst hardcoded als een return geeft.

3 jaar geleden heb ik zelf de 1Z0-808 gedaan en behaald toen ik anderhalf jaar lang java developer was.
Dat examen test meer of je weet wat de compiler doet, dan je goed laten programmeren.
Daarbij krijg je dit soort vragen
code:
1
2
3
4
int a[] = {5,4,03,2};
int b[][] = {{1,3,2}, {5,5,2}, {3,4,3}, {1,1};
System.out.print(a[3]==b[0][2]);
System.out.print(a[2]==b[2][1]);

En dan de vraag wat het resultaat is. Dit is code dat je hopelijk nooit tegen zult komen wanneer je aan het werk bent.
De 1Z0-808 is wat mij betreft geen indicatie of je goed kunt programmeren, het toont vooral aan of je begrijpt waarom bepaalde uitkomsten uit de compiler komen maar leert je weinig over structuren, versiebeheer en samenwerken aan code.

Een goede test is wat mij betreft FizzBuzz
Dit is goed uitgelegd door Tom Scott met daarbij de uitleg hoe je onderhoudbaar software kunt schrijven en door kunt hebben wanneer je in de knoop komt met je bedachte structuur, dit zou je in de toekomst kunnen helpen.
YouTube: FizzBuzz: One Simple Interview Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
dejeroen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:23:
Op de website staan wat voorbeeldvragen die je kunt verwachten.

https://www.testdome.com/d/java-interview-questions/4

code:
1
2
3
   String[] names1 = new String[] {"Ava", "Emma", "Olivia"};
   String[] names2 = new String[] {"Olivia", "Sophia", "Emma"};
   System.out.println(String.join(", ", MergeNames.uniqueNames(names1, names2))); // should print Ava, Emma, Olivia, Sophia

Zo te zien krijg je wat code dat je moet afmaken en dat er daarop een paar unit testen worden gedraaid om te kijken of je implementatie de juiste uitkomst geeft en je niet zomaar de uitkomst hardcoded als een return geeft.

3 jaar geleden heb ik zelf de 1Z0-808 gedaan en behaald toen ik anderhalf jaar lang java developer was.
Dat examen test meer of je weet wat de compiler doet, dan je goed laten programmeren.
Daarbij krijg je dit soort vragen
code:
1
2
3
4
int a[] = {5,4,03,2};
int b[][] = {{1,3,2}, {5,5,2}, {3,4,3}, {1,1};
System.out.print(a[3]==b[0][2]);
System.out.print(a[2]==b[2][1]);

En dan de vraag wat het resultaat is. Dit is code dat je hopelijk nooit tegen zult komen wanneer je aan het werk bent.
De 1Z0-808 is wat mij betreft geen indicatie of je goed kunt programmeren, het toont vooral aan of je begrijpt waarom bepaalde uitkomsten uit de compiler komen maar leert je weinig over structuren, versiebeheer en samenwerken aan code.

Een goede test is wat mij betreft FizzBuzz
Dit is goed uitgelegd door Tom Scott met daarbij de uitleg hoe je onderhoudbaar software kunt schrijven en door kunt hebben wanneer je in de knoop komt met je bedachte structuur, dit zou je in de toekomst kunnen helpen.
YouTube: FizzBuzz: One Simple Interview Question
Dit zal mij ZEKER helpen! :)

Ik ga hard ermee aan de slag, dank je wel!
Pagina: 1