Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je mp3'tjes op je minidisc zetten? Of moet je daar een apparte speler voor kopen?

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 16:56
volgens mij heb je er toch echt een aparte speler voor nodig.
Minidisc heeft ook een compressietechniek net als mp3 maar dat heet anders.

je kunt je mp3's natuurlijk omzetten en op minidisc zetten. misschien zijn er programma's waar dit automatisch gebeurt.

Verwijderd

Nou, wat dacht je ervan om de line-out van je mp3-speler/computer aan te sluiten op de line-in van je MD-recorder?

|:(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Op maandag 13 augustus 2001 14:58 schreef marcell het volgende:
Hoe kun je mp3'tjes op je minidisc zetten? Of moet je daar een apparte speler voor kopen?
Jij hebt een IDE Minidisc nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 15:21 schreef tjetta het volgende:
Nou, wat dacht je ervan om de line-out van je mp3-speler/computer aan te sluiten op de line-in van je MD-recorder?

|:(
Laat maar ik weet het al.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sony heeft nu een speciale kabel waarmee je via usb mp3's digitaal kan opnemen op je minidisc, ik geloof wel dat je md recorder die functie moet ondersteunen

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 15:41 schreef Chaser2600 het volgende:
sony heeft nu een speciale kabel waarmee je via usb mp3's digitaal kan opnemen op je minidisc, ik geloof wel dat je md recorder die functie moet ondersteunen
Das gewoon een goedkoop usb geluidskaartje, kan je beter gewoon de line out van je guidskaart gebruiken.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 17:52 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Das gewoon een goedkoop usb geluidskaartje, kan je beter gewoon de line out van je guidskaart gebruiken.
Inderdaad, maar hij heeft wel een digitale uitgang en als je geluidskaart dat niet heeft kun je beter dat USB-dingetje gebruiken.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op maandag 13 augustus 2001 17:54 schreef Bigs het volgende:

[..]

Inderdaad, maar hij heeft wel een digitale uitgang en als je geluidskaart dat niet heeft kun je beter dat USB-dingetje gebruiken.
alleen zijn die kabeltjes wel reteduur

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

ik zag ze op schiphol bij See-Buy-Fly voor 100 piek :r

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

WinAmp heeft zo'n plugin die pauze tussen de nummers stopt, zodat de MD kan herkennen dat er een nieuw nummer begint

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 16:17 schreef Stropdas het volgende:
WinAmp heeft zo'n plugin die pauze tussen de nummers stopt, zodat de MD kan herkennen dat er een nieuw nummer begint
weet je misschien ook hoe deze plug in heet... zet dit prog automatisch ook de artist en titel erop??? :7

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 16:27 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

weet je misschien ook hoe deze plug in heet... zet dit prog automatisch ook de artist en titel erop??? :7
nee dat doet ie niet, en je krijgt tussen elk nummer een irritante pauze :r

• Timmey
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 16:27 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

weet je misschien ook hoe deze plug in heet...
Wincue.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
md neemt gewoon geluid op.
dus gewoon mp3 afspelen en opnemen.
heb je niks speciaals voor nodig
neemt gewoon 74 min geluid op

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

en als je geluidskaart hebt met digitale output, kun je digitaal opnemen, lekker zonder ruis.

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
of gewoon de SB live 5.1 platinum kopen en dan doet ie het allemaal voor je met progje. Niuewe nummers titels en artiesten.

Verwijderd

er is nu als het goed is ook een kabel+software zodat je liedjes naar je minidisc kunt slepen :)
als het goed is kun je dat pakket bij de neckermann kopen :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

SONY C- Link Pro kit f359,00

tering, das wel duur zeg.
ik ga toch maar eens op zoek naar een mooie mp3 speler denk ik.
Dat realtime opnemen met minidisc is gewoon klote.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij elektuur zomernummer stond er een complete digitale poortenset voor de SBlive beschreven.

• ipsec
  • Laatst online: 08-02 17:57
ik heb MDLP ik neem niet gewoon 74 min op:
of:
-Mono
of:
-Stereo
of:
-Longplay 2 (stereo)
of:
-Longplay 4 (stereo)

longplay houd in: 2 of 4 maal de normale ruimte dus:

80 x 2 = 160 min óf
80 x 2 = 320 min

en uiteraard:

74 x 2 = 148 min
74 x 4 = 296 min

>:) i love Sony :) :) :) :9~

oh jah de compressietechniek heet geloof ik ATRAC 3

• sebastius
  • Laatst online: 02-03 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

www.minidisc.org

Die heeft echt alle info die je ooit zou willen weten.

• ipsec
http://www.minidiscworld.nl heeft echt werkelijk alles op gebied van MD, CD, MP3 etc. oh ja die link kit is alleen voor opnemen van PC naar MD HOMEDECK dus niet naar PORTABLE!

wou t alleen ff zeggen hoor :)

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik wil ook die winamp plugin die een pauze tussen de nummers zet !!!!!!!!! hoe heet deze ????? ik doe het nu met een leeg wavjs van 3 sec die ik overal tussen pleur (veel werk !!)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik vind het heerlijk werken, dat mp3tjes op je MD opnemen via kabeltje en winamp. En dat het ff duurt, ach ja. Jammer dan. Je doet het gewoon 's nachts, zet de boxen uit en als je wakker wordt is je mdtje klaar.

Anyway, dat winamp pluginnetje heb ik ff online gezet en wel

hier

Je kan hem ook bij www.winamp.com zelf opzoeken natuurlijk, maar dis voor de luie mensen :)

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 17 augustus 2001 19:28 schreef keeper het volgende:
Ik vind het heerlijk werken, dat mp3tjes op je MD opnemen via kabeltje en winamp. En dat het ff duurt, ach ja. Jammer dan. Je doet het gewoon 's nachts, zet de boxen uit en als je wakker wordt is je mdtje klaar.

hier

Je kan hem ook bij www.winamp.com zelf opzoeken natuurlijk, maar dis voor de luie mensen :)
Thanks

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 17 augustus 2001 19:28 schreef keeper het volgende:

hier

scheelt mij weer werk :) anders had ik m zelf op kunnen zoeken voor de luie mensen hier! al hoewel, ik heb geen MD, maar kwam toevallig laatst een paar van die progjes tegen op HTTP://WWW.WINAMP.COM (ff de link gegeven voor de mensen die niet wisten waar het te vinden is)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48

rammes

koekebakker 1e klas

maar met die progjes heb je dus ook dat kastje nodig? die via usb naar optical gaat? en weet de md speler dan wanneer het nummer afgelopen is EN weet hij dat ook dat hij een nieuwe track moet aanmaken?
of kan ik de md (recorder) zo instellen dat wanneer hij een stil moment heeft een nieuwe track aanmaakt?

Ik zou het doen!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 19 augustus 2001 18:20 schreef rammes het volgende:
maar met die progjes heb je dus ook dat kastje nodig? die via usb naar optical gaat? en weet de md speler dan wanneer het nummer afgelopen is EN weet hij dat ook dat hij een nieuwe track moet aanmaken?
of kan ik de md (recorder) zo instellen dat wanneer hij een stil moment heeft een nieuwe track aanmaakt?
Nee die winamp progjes zijn handig als je juist geen optical hebt maar gewoon analoog. Bij minidisc word er via analoog automatisch een nieuwe track aangemaakt bij een stilte van een bepaalde lengte. Die winamp plugin maakt die stiltes aan omdat die soms te klein zijn of nummers gelijk achter elkaar zitten.
Als je Optical hebt maken die stiltes helemaal niet uit omdat er via het optische kabeltje een signaal meegezonden word dat de nieuwe track aanmaakt.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

oh cool maar is dat een optie die je moet instellen op de md speler ? ik ben die nog nooit tegen gekomen

Ik zou het doen!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op donderdag 16 augustus 2001 23:52 schreef SuperSucker het volgende:
(...)
74 x 4 = 296 min

>:) i love Sony :) :) :) :9~

oh jah de compressietechniek heet geloof ik ATRAC 3
met een MP3-CDRW-walkman kun je 650 MB kwijt, beter dan de 74MB (geen idee hoeveel het precies is) van een minidisc

ik weet dat dit niet helemaal zinnig is, nogal off-topic, en dat iedereen dit al weet, maar ik vond de uitroep "I love Sony" een beetje overdreven.

Overigens heb je nu steeds meer 8cm CD's waarmee je 185MB op een schijfje kwijt kunt zonder dat het veel groter is dan Minidisc

Afbeeldingslocatie: http://orangeweb.nl/wicher/edit
ach fuck it
lees mijn onzinnige post hierboven maar niet... is toch dom

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 19 augustus 2001 19:00 schreef rammes het volgende:
oh cool maar is dat een optie die je moet instellen op de md speler ? ik ben die nog nooit tegen gekomen
nee is standaard en automatisch

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Je kan het wel instellen dacht ik, ligt ook aan je apparaatje. Moet je ff in je manualtje kijken (ow...kunnen we dat wel??? lastig lastig >:))
Maar default staat het op automatisch dus

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Op zondag 19 augustus 2001 20:38 schreef keeper het volgende:
Je kan het wel instellen dacht ik, ligt ook aan je apparaatje. Moet je ff in je manualtje kijken (ow...kunnen we dat wel??? lastig lastig >:))
Maar default staat het op automatisch dus
:o

Ik zou het doen!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:41 schreef Chaser2600 het volgende:
*HOI!* *Blij is!*
:)

• ipsec
Op zondag 19 augustus 2001 19:07 schreef wicher het volgende:

[..]

met een MP3-CDRW-walkman kun je 650 MB kwijt, beter dan de 74MB (geen idee hoeveel het precies is) van een minidisc

ik weet dat dit niet helemaal zinnig is, nogal off-topic, en dat iedereen dit al weet, maar ik vond de uitroep "I love Sony" een beetje overdreven.

Overigens heb je nu steeds meer 8cm CD's waarmee je 185MB op een schijfje kwijt kunt zonder dat het veel groter is dan Minidisc

[afbeelding]
ach fuck it
lees mijn onzinnige post hierboven maar niet... is toch dom
tis geen 74 MB maar 74 min drol :P (no offence) :Y)
Pagina: 1