GTX 1080 TI No signal na een nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_T85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01 18:15
Mijn vraag
Ik heb een nieuwe pc gebouwd en wilde mijn GTX 1080TI in mijn nieuwe build gebruiken.
Maar helaas werkt ie niet meer. Terwijl die voorheen perfect deed en nooit enige problemen mee gehad.
Bios herkent mijn GPU niet en windows ook niet. Alleen de rgb van mijn gpu werkt nog en krijg no signal te zien. Heb ook al in meerderen pc's geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.

Heb iemand gevonden die ernaar gaat kijken maar d8 even nog hier proberen.
Iemand met hetzelfe probleem in het verleden of die mij zou kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 11:32
Heb je wat meer info?
Alles goed aangesloten? (stroom kabels), wat is de rest van de build? Wellicht een foto?

Heb je andere output poorten gebruikt?

Krijg je wel beeld wanneer je een andere kaart gebruikt?

Je zegt dat je de kaart in je nieuwe build hebt gedaan. Dan ga ik er vanuit dat de kaart voorheen werkte. Hoe is er met de kaart omgegaan na de laatste keer uitzetten van je oude systeem? (Denk aan verkeerd vastgehouden, geschoven, hard neergelegd, moeilijk uit de oude pc te halen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_T85
YES, alles is gewoon goed aangesloten. Heb ook anderen outputs geprobeerd.
Nu gebruik tijdelijk een anderen gpu helemaal geen probleem.Voordat ik de gpu overplaatsen naar mijn nieuwe build, deed de gpu het perfect.

CPU]-i5 9600k
Geheugen-Corsair 16 gb ram 3600mhz
PSU-corsair RM850
Moederbord- Gigabyte Z390 AORUS PRO
CPU COOLER - Be quiet Dark Rock 4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm4xM3TvAReVvJJ7Qw83UcNZxkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XKKxpIIjaq38Hd7uGxUhBs5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuZ2qJRo7QwzH0EEemC9kdJVSQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fialKo6pVPUdYxRJ3wKkvRKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:14
Het geheugen dat er in zit gaat niet optimaal werken, de cpu ondersteund max DDR4-2666 (bron). XMP zal niet veel extra's bieden.

Heb je verder dingen gewijzigd in het bios?
Eventueel een bios reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_T85
Nee niks. Is gewoon simpel elke anderen gpu doet het. Maar GTX 1080 Ti bij 3 anderen pc's geprobeerd maar hetzelfde probleem. Ben gewoon bang dat het een hardware probleem is. Altijd goed gedaan tot na een verplaatsen naar het nieuwe build en niet alleen bij mij pc hetzelfde probleem maar ook bij die van mijn vrienden geeft ie hetzelfde probleem. Allen RGB doet het. Bios nog Windows herkennen de gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_T85
Wist niet eens dat mijn cpu dat niet ondersteunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Electric Brainz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:04:
Het geheugen dat er in zit gaat niet optimaal werken, de cpu ondersteund max DDR4-2666 (bron). XMP zal niet veel extra's bieden.

Heb je verder dingen gewijzigd in het bios?
Eventueel een bios reset al geprobeerd?
Wat onzin. Dit is een officiële max specificatie maar op z370/z390 board gaat dat zijn processor niet tegenhouden van het gebruik op hogere snelheid door xmp. Xmp was altijd een soort overclock. Bovendien gaat het hier helemaal niet om. Niks te maken heeft met gpu probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
Boot je van legacy bios of UEFI?
Kijk ook even na of CSM uitzetten op het moederbord helpt.

Ik vermoed dat die kaart nog legacy bios boot ondersteund maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. CSM is om legacy support te geven als je van UEFI boot, durft ook wel eens problemen geven.

Update sowiezo ook altijd het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_T85
Echter is de probleem dat de gpu niet alleen bij mij moederbord niet werkt. Maar ook niet op de anderen 3 pc's. En alle 4 pc's hebben geen enkel probleem met anderen videokaarten. Zolang de chip niet defect is. Kan ik het nog wel laten maken voor een goeie prijsje denk. Maar als de chip defect is wordt het een dure grap
Pagina: 1