CDONTS, IIS, SMTP en MDaemon. HELP!

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 11:56
Ik heb thuis een domain draaien via IIS4, op mijn Windows NT 4.0 Server (revised SP6a).

Via CDONTS wil ik mail versturen in mijn ASP pagina's, op zich gaat dit normaal prima, alleen heb ik sinds 2 weken ook MDaemon 4.0.5 Pro draaien (POP en SMTP service actief).

Ook heb ik de SMTP Service van IIS geinstalled...
Dit gaat uiteraard niet goed, want zowel MDaemon als de IIS SMTP Service kunnen niet tegerlijk op port 25 serven (duh! :) )
IIS als MDaemon staat op dezelfde machine. Ook als ik bijv de port van de SMTP Service van IIS verander van port 25 naar bijv. 29 word de mail niet meer verstuurd..

Als ik toch via de SMTP service van IIS zend komt mail naar de outside world wel aan maar naar m'n eigen domain niet (yeah, i know: dit is in principe gewoon van dezelfde machine naar dezelfde machine sturen, maar dit moet toch kunnen?)

Nou wil ik dus weten of het mogelijk is mail te verzenden van CDONTS via Mdaemon en dus niet via de SMTP Service van IIS...
Kan iemand mij helpen hoe ik mail vanaf mijn ASP pagina's met CDONTS via de SMTP Service van MDaemon kan sturen? SMTP Service van MDaemon draait op port 25

Serious answers only, plz....

Tnx *D

Verwijderd

heb je al geprobeerd om portmappings te maken?

kweenie of dat kan in NT maar ik heb er weleens iets over gehoord

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Gaat CDONTS niet default via Microsoft?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Urk
Portmappings, nog niet geprobeerd nee. Ik heb absoluut geen verstand van hoe dat te doen, ik denk ook niet dat dat werkt...

de SMTP service van IIS is ook vrij simpel volgens mij...

En Ja, RobzQ, CDONTS gaat default via de STMP service van IIS, maar dit wil ik dus niet (meer)...

• Urk
En hoe krijg ik dit voor elkaar, als ik het toch via de SMTP Service van IIS zou sturen?
-->

De e-mail naar de outside world komt wel aan maar naar m'n eigen domain niet (yeah, i know: dit is in principe gewoon van dezelfde machine naar dezelfde machine sturen)
Maar dit moet toch kunnen? :?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
geprobeerd om de smtp service van iis te deinstaleren en dan gewoon de smtp server van mdaemon te kijken en dan kijken of dat cdonts gewoon kan connecten met mdaemon?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Je moet even bij de SMTP server van IIS instellen dat ie een smart host gebruikt. Die vind je bij (ff spieken):

Properties -> Delivery -> Advanced Delivery -> Veld Smart Host. Vul hier gewoon nog een keer je IP in, of bijv: [ 127.0.0.1:25 ] (met [ ]).

Dan stuurt ie ze gelijk door naar je andere SMTP server.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

move P&W > H&W S/H
't heeft weinig met programmeren te maken...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Urk
Ja, zoiets had ik eerder gelezen, maar niet duidelijk wat ik in dat veld moest zetten...
Maar moet ik dan allebei (dus de SMTP Service van IIS & MDaemon) later draaien, momenteel krijg ik helemaal geen mail meer verzonden...
Het IP van Mdaemon is 10.20.0.1 dus dan zou ik bij SmartHost [10.20.0.1:25] moeten invoeren?

Kan ik dan de SMTP Service van IIS stoppen, of moet ik die laten draaien op een andere port ofzo :? :?

Ook het FROM adres moet dan voor Mdaemon in het domain zelf zijn, weet iemand hoe ik dat in Mdaemon uit kan zetten? (heb al een mailtje naar Deerfield support gestuurd, kijken wat die zeggen) :?
Op maandag 13 augustus 2001 15:53 schreef ml1 het volgende:
Je moet even bij de SMTP server van IIS instellen dat ie een smart host gebruikt. Die vind je bij (ff spieken):

Properties -> Delivery -> Advanced Delivery -> Veld Smart Host. Vul hier gewoon nog een keer je IP in, of bijv: [ 127.0.0.1:25 ] (met [ ]).

Dan stuurt ie ze gelijk door naar je andere SMTP server.

Verwijderd

SMTP server moet je laten draaien op bijv. poort 26. Dan stuurt CDONTS namelijk naar IIS die het doorstuurt naar MDaemon.

• Urk
Probleem opgelost!

Nogmaals bedankt Ml1 8-)
Pagina: 1