Sinds kort lijkt het me ontzettend gaaf en interessant om mezelf te gaan verdiepen in fotografie, maar daar is uiteraard wel een camera voor nodig. Op dit moment heb ik hier dan ook geen enkele ervaring in of apparatuur voor. Na wat onderzoek kom ik uit op een systeemcamera, vanwege de compactheid en de mogelijkheid om verder te investeren in lenzen. Maar welke systeemcamera?
Wat is je budget?
Ongeveer €600, voor een body en (kit)lens.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
In het begin voornamelijk voor landschappen (tijdens wandelingen), en wat allround zaken zoals verjaardagen, feestjes, vakanties en dat soort zaken. Na verloop van tijd misschien portretten en wildlife, mocht ik in dat soort lenzen willen investeren.
Wil je foto's maken of filmen?
Voor 99% fotografie, maar ik wil een basic optie van filmen wel graag hebben.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Geen.
Heb je verder nog specifieke eisen?
Het lijkt me prettig om zo min mogelijk te hoeven bewerken, en zoveel mogelijk bang for the buck te krijgen. Wat ik zelf al gevonden heb? Ik kom uit op de Canon M50, en de Fujifilm X-T200. Beide dan met een 15-45 mm kitlens. Welke zou in mijn situatie de beste zijn, en zou ik überhaupt een goede koop hebben aan één van de twee? Welke is het meest futureproof, ook qua (eventuele nieuwe) lenzen? Heb ik misschien nog opties over het hoofd gezien?
Wat is je budget?
Ongeveer €600, voor een body en (kit)lens.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
In het begin voornamelijk voor landschappen (tijdens wandelingen), en wat allround zaken zoals verjaardagen, feestjes, vakanties en dat soort zaken. Na verloop van tijd misschien portretten en wildlife, mocht ik in dat soort lenzen willen investeren.
Wil je foto's maken of filmen?
Voor 99% fotografie, maar ik wil een basic optie van filmen wel graag hebben.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Geen.
Heb je verder nog specifieke eisen?
Het lijkt me prettig om zo min mogelijk te hoeven bewerken, en zoveel mogelijk bang for the buck te krijgen. Wat ik zelf al gevonden heb? Ik kom uit op de Canon M50, en de Fujifilm X-T200. Beide dan met een 15-45 mm kitlens. Welke zou in mijn situatie de beste zijn, en zou ik überhaupt een goede koop hebben aan één van de twee? Welke is het meest futureproof, ook qua (eventuele nieuwe) lenzen? Heb ik misschien nog opties over het hoofd gezien?