TV kijken via internet met decoder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Beste allen,

Een kennis van mij verhuist binnenkort naar België. Hij vroeg aan mij of ik eens kon kijken of er mogelijkheden zijn om daar via het internet TV te kijken. Ik heb wel gevonden dat je via NLziet een abonnement kan nemen, echter moet je het dan casten. Dit is voor deze kennis lastig aangezien hij op leeftijd is.
Mijn vraag is daarom, bestaat er ook een soort abonnement met decoder, waardoor je met een afstandsbediening de boel kan bedienen. TV bijnemen in het internetabonnement is helaas geen optie, ik ben dus op zoek naar een TV abonnement dat via een normale internetverbinding gaat.
Alvast hartelijk dank voor de moeite om te reageren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien een mediaplayer kopen die onboard een NLziet app heeft?

Bijvoorbeeld
https://www.nlziet.nl/nl/...-beschikbaar-op-apple-tv/

Denk niet dat er veel andere opties zijn.

De appletv heeft ook een Ziggo app, en je kunt accounts sharen daarmee;
Met je Mijn Ziggo accountgegevens kun je met maximaal 3 apparaten tegelijk Online tv-kijken. Of je nu kijkt op een pc, laptop, mobiel of tablet: dat maakt niet uit. De Ziggo GO app is beschikbaar voor iOS, Android, Google en Windows toestellen. Om te kijken op je laptop, ga je naar ziggogo.tv.
Scheelt je kennis een NLziet abbo... Moet je wel een Ziggo account tot je beschikking hebben.

[ Voor 116% gewijzigd door FreakNL op 03-01-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachelkroes
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik heb zo een genomen voor alleen tv via internetabonnementen.nl
Daar heb je toevallig ook een Ematic Pro X Android TV box waar je dus alleen via internet vele zenders kunt bekijken maar ook het radio luisteren. Blijkt ook wel handig te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door rachelkroes op 24-10-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
peugeotpower77 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:58:
Beste allen,

Een kennis van mij verhuist binnenkort naar België. Hij vroeg aan mij of ik eens kon kijken of er mogelijkheden zijn om daar via het internet TV te kijken. Ik heb wel gevonden dat je via NLziet een abonnement kan nemen, echter moet je het dan casten. Dit is voor deze kennis lastig aangezien hij op leeftijd is.
Mijn vraag is daarom, bestaat er ook een soort abonnement met decoder, waardoor je met een afstandsbediening de boel kan bedienen. TV bijnemen in het internetabonnement is helaas geen optie, ik ben dus op zoek naar een TV abonnement dat via een normale internetverbinding gaat.
Alvast hartelijk dank voor de moeite om te reageren.
Die decoder is er wel, dit zijn de bekende Android TV Boxjes (Xiaomi mi bijvoorbeeld).

Hou er rekening mee dat als je in België een internetverbinding afsluit, je te maken kan krijgen met datalimieten. Check dus goed welke provider welke limieten hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
FreakNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:03:
Misschien een mediaplayer kopen die onboard een NLziet app heeft?
Je zou ook eens kunnen kijken of de nieuwe Chromecast een NLziet app heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Beetje smart tv ondersteunt NL Ziet, dan ben je zonder apparatuur in een keer klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
NLziet heeft een app voor de AppleTV. Ik gebruik de app naar volle tevredenheid. Ondertussen kijken we >60% van de tijd TV via de app.

Houd even rekening met de datalimieten in België.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
rens-br schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Je zou ook eens kunnen kijken of de nieuwe Chromecast een NLziet app heeft.
Dat heeft ie, en die werkt top.
lier schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:26:
Beetje smart tv ondersteunt NL Ziet, dan ben je zonder apparatuur in een keer klaar.
Klopt ook, echter de niet-Android TV app voor NLZIET is een eenvoudig HTML5 ding die niet alle functionaliteit van de Android TV versie biedt zoals een lopende uitzending kijken vanaf het begin en live uitzendingen pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
BAJansen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Dat heeft ie, en die werkt top.

[...]

Klopt ook, echter de niet-Android TV app voor NLZIET is een eenvoudig HTML5 ding die niet alle functionaliteit van de Android TV versie biedt zoals een lopende uitzending kijken vanaf het begin en live uitzendingen pauzeren.
Live TV kijken, pauzeren en kijken vanaf het begin is ook mogelijk met de AppleTV app :)

Je kunt tot 7 dagen programma's terugkijken. Helaas kun je niet op alle zenders tijdens reclamen verderspoelen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 15:50
FreakNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:03:
De appletv heeft ook een Ziggo app, en je kunt accounts sharen daarmee;

[...]

Scheelt je kennis een NLziet abbo... Moet je wel een Ziggo account tot je beschikking hebben.
Dat werkt waarschijnlijk niet. Heb een Shield met de Ziggo app geprobeerd, maar de app ondersteund op die tv boxen alleen met een ziggo internet verbinding, anders start hij simpel weg niet. De app op de mobiel doet t wel overal, maar die app voor tv boxen dus niet ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Heel erg bedankt voor alle reacties!
Ik ga alle opties even voorleggen aan mijn kennis, en zal nog even laten weten wat het is geworden en hoe de ervaringen ermee zijn. Denk dat ik eerst ga proberen of zijn smart-tv NLziet nog ondersteunt, en anders een apple tv box of android tv box aanschaffen.
Nogmaals hartelijk dank!!
Pagina: 1