Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn vraag:

Welke ultrawide monitor kan ik het beste aanschaffen voor thuiswerken?

Ik kom af van een 2x 22 inch set-up die ik verkocht heb en wil een stuk groter en breder beeld hebben.
Daarnaast heb ik via m'n werk een Dell P2419HC 24 inch gekregen welke ik overweeg te verkopen of naast de 34 inch zal plaatsen.

Type gebruik:
- Voornamelijk standaard office werk multi-tasking (powerpoint, excel, word).
- Ik heb het niet nodig voor grafisch werk en game ook niet.
- Sporadisch een film erop kijken zou wel mooi zijn.

Sluit aan op:
Ik maak gebruik van een typische Dell Office laptop van m'n werk.
Dus deze zal geen hele goede grafische kaart hebben.

De opties die ik overweeg zijn:
- pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart
- pricewatch: Philips 345B1C/00 Zwart
- pricewatch: LG 34WN700 Zwart

Alvast hartelijk dank voor jullie advies!

[ Voor 8% gewijzigd door falcofrank op 03-01-2021 18:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 15:40
De philips die jij aangeeft heb ik de iets uitgebreidere versie van. Die bevalt mij heel erg. Mooi scherm, makkelijk switchen tussen pc/laptop.
Als jouw laptop USB-C heeft zou ik wat meer uitgeven en de 346p1crh nemen.

pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:59

Flappiewappie

Hier nog meer

Bartje1983 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:21:
De philips die jij aangeeft heb ik de iets uitgebreidere versie van. Die bevalt mij heel erg. Mooi scherm, makkelijk switchen tussen pc/laptop.
Als jouw laptop USB-C heeft zou ik wat meer uitgeven en de 346p1crh nemen.

pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
Heb deze in de backorder staan, erg benieuwd naar de kwaliteit van de webcam en gebruikservaring!

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:18
Wellicht is het even handig om te bekijken welk model laptop je hebt en wat die aankan qua extern scherm en welke poorten er op zitten.
En wat is je budget?

[ Voor 10% gewijzigd door larsiey op 11-01-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
Hoi Flappie,

Webcam kwaliteit is niet super. Microfoon is ok. Voor dagelijkse teams sessies is dit meer dan prima.
Microfoon pikt wel alles op, en je kan rustig praten.

Ingebouwde docking is wel even wennen, soms switcht hij niet goed. Maar heb het idee dat dit ook aan mijn pc ligt. Naar laptop switchen gaat altijd goed. Dan heb ik gelijk beeld.

De beeld kwaliteit vind ik erg fijn, krijg geen last van mijn ogen. En is een heerlijk formaat.
Flappiewappie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Heb deze in de backorder staan, erg benieuwd naar de kwaliteit van de webcam en gebruikservaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:59

Flappiewappie

Hier nog meer

Bartje1983 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:40:
Hoi Flappie,

Webcam kwaliteit is niet super. Microfoon is ok. Voor dagelijkse teams sessies is dit meer dan prima.
Microfoon pikt wel alles op, en je kan rustig praten.

Ingebouwde docking is wel even wennen, soms switcht hij niet goed. Maar heb het idee dat dit ook aan mijn pc ligt. Naar laptop switchen gaat altijd goed. Dan heb ik gelijk beeld.

De beeld kwaliteit vind ik erg fijn, krijg geen last van mijn ogen. En is een heerlijk formaat.

[...]
Niet super begrijp ik, maar vergeleken met een 720p camera in een laptop wel verschil? Ik heb begrepen dat de camera 1080p is; dat zou iig een stapje beter moeten zijn.

Vind het onderwerp niet geheel off-topic omdat ik voor thuiswerken gewoon echt iets moet hebben mét camera. Een losse webcam kost gewoon 100 euro en kan je dus van de aanschafprijs "afpraten". Maar als het een brakke webcam is is het weer een scheve vergelijking.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
Ja de camera is zeker beter dan een 720p. Hiervoor had ik een samsung S8 als webcam. En deze was wel beter. Kan online ook geen previews vinden, en kan er niet 123 een maken.
Flappiewappie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Niet super begrijp ik, maar vergeleken met een 720p camera in een laptop wel verschil? Ik heb begrepen dat de camera 1080p is; dat zou iig een stapje beter moeten zijn.

Vind het onderwerp niet geheel off-topic omdat ik voor thuiswerken gewoon echt iets moet hebben mét camera. Een losse webcam kost gewoon 100 euro en kan je dus van de aanschafprijs "afpraten". Maar als het een brakke webcam is is het weer een scheve vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
larsiey schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:25:
Wellicht is het even handig om te bekijken welk model laptop je hebt en wat die aankan qua extern scherm en welke poorten er op zitten.
En wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 300-400 euro. Ik moet nog ervaren wat ik fijn vind in terms of curved screen, IPS/VA en grootte. Vandaar dat ik nog niet voor een te dure monitor wil gaan. Immers is het vooral voor non-grafisch werk. Ik wil gewoon beter kunnen multi-tasken/sneller werken.
larsiey schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:25:
En wat is je budget?
Ik heb twee laptops die ik er op aan kan sluiten. Een macbook pro (13 inch eind 2013) en een Dell Latitude E7470 I5-6300U. Beiden dus niet met een heel krachtige videokaart.
Flappiewappie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Ik heb geen webcam of speakers erin nodig. Webcam laat ik nog via m'n laptop lopen (en ik heb een Logitech webcam als back-up) en speakers doe ik ook apart.

Het belangrijkste is dat de letters scherp zijn en je ogen niet snel moe worden van het lezen. (Ik weet niet of de verversingssnelheid hierbij van belang is. Contrast lijkt mij in iedergeval wel een factor.)

[ Voor 5% gewijzigd door falcofrank op 11-01-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
Ha allemaal, @Bartje1983 @Flappiewappie @larsiey

Ik heb nu net de AOC CU34G2/BK opgezet, maar ik merk dat m'n ogen erg moeten wennen.
Zo veel dat ik wat fatigue of lichte hoofdpijn voel. Het lijkt ook of de letters wat onscherp zijn.

Is dit normaal als je switcht naar een curved scherm? Of heeft dit met de resolutie te maken? Of moet ik de settings in z'n geheel wat aanpassen? (ik kom van een 24 inch monitor met 1080 resolutie, dus het is niet dat ik 4K gewend ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
Ik heb nergens last van. Heb eventjes moeten wennen aan de curve. Maar heb geen moeie ogen. Speel anders eens met de settings. En anders terug sturen. En wachten tot de winkels weer open zijn.
falcofrank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:45:
Ha allemaal, @Bartje1983 @Flappiewappie @larsiey

Ik heb nu net de AOC CU34G2/BK opgezet, maar ik merk dat m'n ogen erg moeten wennen.
Zo veel dat ik wat fatigue of lichte hoofdpijn voel. Het lijkt ook of de letters wat onscherp zijn.

Is dit normaal als je switcht naar een curved scherm? Of heeft dit met de resolutie te maken? Of moet ik de settings in z'n geheel wat aanpassen? (ik kom van een 24 inch monitor met 1080 resolutie, dus het is niet dat ik 4K gewent ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcofrank
Bartje1983 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:10:
Ik heb nergens last van. Heb eventjes moeten wennen aan de curve. Maar heb geen moeie ogen. Speel anders eens met de settings. En anders terug sturen. En wachten tot de winkels weer open zijn.

[...]
Je gebruikt het ook voor Productiviteit/Office werkzaamheden?
Ik heb hem namelijk vooral daarvoor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
Ja zeker. Excel/Teams/Websites. Maar speel 's avonds CoD.
Voor spelletjes kan je beargumenteren dat hij te groot is. Maar ik heb genoeg te compenseren.
falcofrank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Je gebruikt het ook voor Productiviteit/Office werkzaamheden?
Ik heb hem namelijk vooral daarvoor gekocht.
Pagina: 1