Samsung TV geluid via TV en Hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkevers
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-12-2024
Wij hebben een slechthorende huisgenoot.
We willen voor de slechthorende persoon een bluetooth hoofdtelefoon aansluiten.
De TV heeft geen hoofdtelefoon aansluiting.
Als we de hoofdtelefoon via bluetooth aansluiten gaat het geluid van de TV uit.
Als we het geluid via toslink naar de Bose set aanzetten gaat het geluid van de TV ook uit.
Iemand een idee hoe we toch het geluid van de TV en de hoofdtelefoon gelijktijdig voor elkaar krijgen.
Op de TV geen geluidsinstellingen gevonden waar we wat aan hebben.
De TV heeft natuurlijk wel een HDMI aansluiting geen idee of we daar wat mee kunnen.

Alvast reuze bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een sony tv welke met een toslink aangesloten is op een versterker, alleen de tv heb ik op tv speaker staan zodat ik ook eventueel geluid kan krijgen via de tv zonder extra handelingen behalve de volumeregelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vw6GhFXqiKA1bVqwbs82C4PIe_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5jcsbZ8Wd9yyaKsXPcdcrT6.jpg?f=fotoalbum_large

Het geluid kan dan van twee kanten komen, misschien heeft een jouw tv ook zoiets?
Ik kan een hoofdtelefoon aansluiten op mijn versterker en tegelijk geluid uit de tv krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Mystic_Jack op 04-01-2021 16:15 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op mijn samsung q80r komt het geluid ook uit de toslink zelfs al staat die op tv ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10 10:56
Als je op een Samsung het volume regelt, dan wordt ook het volume van de koptelefoonaansluiting aangepast.

Voor de Toslink aansluiting geldt dat niet. Als je daar een converter op zet kan je je koptelefoon aansluiten. Bijvoorbeeld:

https://www.amazon.de/-/n...ter&qid=1609739885&sr=8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09

Honesty

kattenneus!

Is er geen optie in het soundmenu? Bij mijn lg tv heb ik keuze tussen tv speakers aan/uit en Toslink aan/uit. Ondanks de vertraging kunnen ze samen aan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:02
Het lijkt mij dat je bij de Samsung, net als op mijn Lg, de optische uitgang gelijk met de tv speakers kunt selecteren.
Op de optische uitgang zou je dan een bluetooth zender kunnen aansluiten.
Om te voorkomen dat geluid en beeld niet synchroon lopen is het wel belangrijk dat zowel de zender als de koptelefoon aptx Low latency ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Denk het er ook aan ligt hoe oud de tv is. Mijn tv is een Samsung van 2012. Zodra er een andere kabel in gaat (koptelefoon of toslink) komt er echt niks meer uit de speakers.

Denk dat dan een HDMI oplossing de enige oplossing is; via ARC op HDMI1.

Heb een beetje in dezelfde situatie gezeten met m'n vrouw met gehoorbeschadiging; maar wat uiteindelijk niet niet nodig en heb ik de zoektocht gestaakt.

Pvouput live

Pagina: 1