• Huboka
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb recentelijk een nieuwe desktop samengesteld, met onder andere een i5-10400F + stock cooler. Ik heb hier geen extra koelpasta tussen gedaan (was volgens gebruiksaanwijzing niet nodig en heb op verschillende plekken gelezen dat stock coolers van intel standaard al een laagje koelpasta hebben), en nu vraag ik me af of de temperaturen die ik nu waarneem normaal zijn voor een CPU. Idle komt hij amper boven de 25 graden uit, dat lijkt me prima. Bij gamen (cyberpunk op max settings) is de max volgens open hardware monitor tot nu toe 70 graden, en lijkt hij na een uur of 2 standaard wel rond de 65 graden te zitten. Is dit acceptabel, of gaat dit op lange termijn voor problemen zorgen?

Bij voorbaat dank!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:31

DukeBox

loves wheat smoothies

Op zich zijn de temperaturen ruim binnen de grenzen.. de vraag is meer of het geluid van de stock fan geen probleem is als deze maximaal moet koelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Huboka
  • Laatst online: 03-12-2024
Bedankt voor je reactie!
Geluid is w.m.b. niet zo'n probleem. Had hiervoor ook een intel stock cooler, dus ben wel wat gewend :-).
Daarnaast heb ik meestal een headset op dus merk ik er niet zo heel veel van. Goed om te weten dat de temperaturen binnen de marge vallen!

• Miyazono
  • Laatst online: 00:35
Maximale temperatuur die de cpu aankan volgens Intel is 100c, dus je zit nog wel goed ;)