Valve Index "jitter"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 13:38
Hallo allen,

Sinds enkele weken loop ik tegen het probleem aan dat ik een soort storing ervaar als ik met mijn valve index games speel. Het gaat dan om een soort korte rilling of schudden wat zich voornamelijk voor doet als ik met mijn hoofd beweeg. Dit probleem is niet in frametime of framerate terug te zien bij het monitoren via fpsVR. Het lijkt zich meer voor te doen op hogere framerates, in beat sabre op 144hz bijvoorbeeld maakt het het spel onspeelbaar omdat soepele en snelle bewegingen hier belangrijk zijn. In superhot komt het nog steeds voor maar in mindere mate of is het minder merkbaar, dat speel ik schijnbaar op 75fps. In Skyrim VR is het niet of nauwlijks waarneembaar, dat speel ik op 60fps (ja te laag eigenlijk maar zonder eyecandy is er geen bal aan).

wat ik al geprobeerd heb:

* Supersampling in Beats sabre terug brengen van 400% naar 100%, ingame was latijd al 1.0
* Video drivers deinstalleren met DDU en de laatste whql driver installeren.
*Chipset drivers verwijderen en opnieuw installateren
* SteamVR herisntalleren
*VR games herinstalleren
*GPU overclock uitschakelen
* Werkgeheugen verder terugklokken
* USB kabel van de valve index wisselen tussen usb 3.0 en usb 3.1
* Displayport kabel van valve index wisselen tussen verschillende displayport poorten.
* SteamVR roomsetup opnieuw doorlopen
* Reflecterende objecten uit het zicht van de base stations verwijderen.

Geen van deze maatregelen had enig effect, het is dus vrij hopeloos. Op een andere PC werkte de Index gewoon zoals hij zou moeten. Normale desktop games werken zonder enige problemen op mijn PC, het zal dus waarschijnlijk ik de software zitten.

Mijn PC heeft wel andere issues, zo kan hij via windows niet afgesloten worden. Het scherm wordt dan meteen zwart maar de pc blijft circa 5 minuten draaien om vervoglens te herstarten. Ik denk dat deze problemen begonnen sinds dat ik de laatste AMD chipset drivers heb geinstalleerd, dus misschien zit het hier in. Hoop dat iemand nog suggesties voor me heeft.

cpu: R5 3600
mobo: X370 Taichi P6.20
mem: gskill 3600 c17 @3200mhz
Storage: intel 660P voor storage en hynix 256gb nvme voor OS
gpu: Vega64LQ

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 13:38
Een update voor mensen die ditzelfde probleem hebben. Het zit in de AMD radeon driver, ik ben nu teruggegaan naar versie 20.2.2 en deze versie geeft mij 0,0 framedrops terwijl het er voorheen circa 150 waren in minder dan 3 minuten. Er loopt dus een pannekoek bij AMD rond die aan het werk moet.

Het afsluit probleem bleek overigens de optie snel opstarten te zijn in het windows configuratiescherm onder energiebeheer.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW