dolgedraaide schroef achterkant TV scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lot.
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-01-2021
Dag allemaal,

Gisteren een tweedehands Samsung TV gekocht. Alles in orde, kan alleen het voetje niet bevestigen door een dolgedraaid schroefje aan de achterkant van het scherm. Heb al van alles geprobeerd (ook met elastiek) maar het wil niet lukken. Ik durf niet hardhandig te werk te gaan omdat ik bang ben het scherm te beschadigen. Iemand tips? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Moet er nu iets los of iets vast? Foto zegt meestal meer dan duizend woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik lees hier een hoop tips. Varierend van elastiek tot het uitboren.

https://www.gereedschapce...aide-schroef-verwijderen/

Waar zit die schroef? Heb je een foto die je hier kan uploaden?
Dan kunnen we in ieder geval een inschatting geven wat we kunnen doen, en of een hamer wel/niet een idee is ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AW_Bos schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:57:
Ik lees hier een hoop tips. Varierend van elastiek tot het uitboren.

https://www.gereedschapce...aide-schroef-verwijderen/

Waar zit die schroef? Heb je een foto die je hier kan uploaden?
Dan kunnen we in ieder geval een inschatting geven wat we kunnen doen, en of een hamer wel/niet een idee is ;)
uitboren en goed afzuigen. Metaalspaantjes wil je niet in je tv.

Evt een linksdraaiend boorsetje nemen . Ik heb er nooit echt super resultaten mee gehaald maar je hebt mensen die erbij zweren.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lot.
@AW_Bos en @Anoniem: 93986 Het schroefje moet los! Bij deze een foto: (gaat om het zilveren schroefje in het midden) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pP1lPrLyxzYUIqlVyB3IFXLA9A4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlIHskQUXdjWyxdcufO7xVYW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lot.
@Boudewijn Ik ben alleen een beetje huiverig om in de achterkant van de TV te boren. Zou dit geen kwaad kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:37
Lot. schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:05:
@AW_Bos en @Anoniem: 93986 Het schroefje moet los! Bij deze een foto: (gaat om het zilveren schroefje in het midden) [Afbeelding]
Moet dat klepje er af om daar de voet voor in de plaats te zetten of moet hij er na het plaatsen weer op?
Het is 2e hands en aan de achterkant dus als het echt niet lukt zou ik met een schroevendraaier/tang/multitool het klepje slopen en de schroef er uit draaien met een tang/schroevendraaier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:41

Nutral

gamer/hardware freak

is het schroefdraad kapot of de kop alleen?
anders kun je met bijv een dremel een sleuf erin maken en dan met plattekop schroevedraaier eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lot.
@Idanue Het klepje moet er inderdaad af om het voetje te plaatsen. Eventueel zou dat natuurlijk een optie zijn maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09

timovd

Voorsprong door techniek

Nutral schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:18:
is het schroefdraad kapot of de kop alleen?
...
Dit. Aan de hand van de foto kan ik dit niet opmaken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lot.
@Nutral Voor zover ik weet is alleen de kop kapot maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap6pzJttYRGp4D91TvFksyBK02U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNFyerhYBmEv9NGdDBjoexes.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Schroefverwijdersetje regelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDuCDd2fFEuWS3jIvcEJC3kX7TM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1zN6wBfUys1NNnmtOqIorFCK.png?f=user_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Zo te zien kun je met een platte ipv kruiskop schroevendraaier die daar redelijk precies in past nog wel wat proberen om hem makkelijk los te maken. Een kruiskop schroevendraaier heeft schuine kanten en een platte heeft dat niet dus die blijft er beter tussen geklemd zitten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 19:45
Deze kun je met de correcte bit (PH2) eventueel nog wel pakken. Iets zegt mij dat het niet de originele schroef is, waarschijnlijk hoort er een zwarte schroef in? Als niets meer werkt dan slijp je er met de Dremel een sleufje in en dan schroef je hem los met een platte schroevendraaier :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:01
Ik weet de doorsnee van de schroefkop niet maar je zou er met secondenlijm een moertje op kunnen lijmen.
Zo heb ik wel eens een schroef los gekregen, m2 moertje erop en na uitharden vd lijm los gedraaid met een steeksleuteltje

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:14

dragonhaertt

@_'.'

Wobcat schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:28:
Ik weet de doorsnee van de schroefkop niet maar je zou er met secondenlijm een moertje op kunnen lijmen.
Zo heb ik wel eens een schroef los gekregen, m2 moertje erop en na uitharden vd lijm los gedraaid met een steeksleuteltje
Secondelijm heeft een hele lage 'shear strength'. Met een druppeltje epoxy-lijm heb je meer kans, mocht secondelijm niet werken.

Een goed ander alternatief is met een dremel een sleufje er in slijpen, en dan een platkop schroevendraaier gebruiken.

Schroefverwijdersetjes zijn altijd een optie om even te proberen, en kan handig zijn om sowieso in je bezit te hebben.

Daarnaast kan je best uitboren. Zolang je recht boort, en niet te diep, is de kans dat je daarmee iets beschadigd miniem.

En bij een tweedehands tv, aan de achterkant. Tja, als het mijn TV was zou ik gewoon dat klepje afbreken of rondom het schroefje wegsmelten met een oude soldeerbout. Waardevermindering hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken. Gewoon een platkop ergens tussen drukken en lekker wrikken :)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:41

Quad

Doof

Of de bekende postbode elastiek techniek.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 09:49
Gewoon sleufje wat dieper maken dmv Dremel of iets anders en met de platkop aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 18:37
Lensent schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:09:
Gewoon sleufje wat dieper maken dmv Dremel of iets anders en met de platkop aan de slag
Dit dus, met een Dremel.
Pagina: 1