Hoi Tweakers,
Ik heb vorig jaar de upgrade gedaan naar een 1440p monitor (LG 27GL850) waar ik erg blij mee ben alleen natuurlijk merk ik in de nieuwere games dat ik af en toe wat FPS problemen begin te krijgen zelfs op de laagste instellingen. Mijn systeem is niet de nieuwste meer (2016) met in 2018 een upgrade qua videokaart.
Wat zit er in mijn systeem:
- Processor: Intel i7-6700K
- Moederbord: Asus mainboard Z170-A socket
- Geheugen: Crucial 16GB RAM CT2K8G4DFD8213
- Videokaart: MSI 8GB D5 GTX 1070 Ti Gaming 8G
Meestal upgrade ik de basis 1 keer in de 4 a 5 jaar en de videokaart upgrade ik waneer ik denk van nu gaat het echt niet meer. Alleen volgens mij is de bottleneck nu nog steeds niet mijn basis maar de videokaart of zit ik hier fout en kan ik beter de upgrade doen van het basissysteem?
De games die ik speel:
- Overwatch (runt prima)
- CS:GO (runt prima)
- Apex Legends (runt okish)
- COD: warzone (runt mwa)
En als het de videokaart is... is de 3060ti dan genoeg voor 1440p gaming of kan je beter naar de 3070 grijpen?
Ik heb vorig jaar de upgrade gedaan naar een 1440p monitor (LG 27GL850) waar ik erg blij mee ben alleen natuurlijk merk ik in de nieuwere games dat ik af en toe wat FPS problemen begin te krijgen zelfs op de laagste instellingen. Mijn systeem is niet de nieuwste meer (2016) met in 2018 een upgrade qua videokaart.
Wat zit er in mijn systeem:
- Processor: Intel i7-6700K
- Moederbord: Asus mainboard Z170-A socket
- Geheugen: Crucial 16GB RAM CT2K8G4DFD8213
- Videokaart: MSI 8GB D5 GTX 1070 Ti Gaming 8G
Meestal upgrade ik de basis 1 keer in de 4 a 5 jaar en de videokaart upgrade ik waneer ik denk van nu gaat het echt niet meer. Alleen volgens mij is de bottleneck nu nog steeds niet mijn basis maar de videokaart of zit ik hier fout en kan ik beter de upgrade doen van het basissysteem?
De games die ik speel:
- Overwatch (runt prima)
- CS:GO (runt prima)
- Apex Legends (runt okish)
- COD: warzone (runt mwa)
En als het de videokaart is... is de 3060ti dan genoeg voor 1440p gaming of kan je beter naar de 3070 grijpen?
[ Voor 5% gewijzigd door DeEindbaas op 03-01-2021 12:59 ]
:strip_exif()/f/image/nDj2ZmE5ReGZZqPNXkBDfT2w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3pOLDqXgatWY8resN99xY6mE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/yKo5yzKGRQ9VAndA1x0L1jMl.png?f=fotoalbum_large)