Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:12
Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe deurbel set. Heb nu iets van Futuro, maar dat voldoet niet. De app werkt slecht, en de beldrukker doet het 8 van de 10 keer niet of nauwelijks.

Wat ik nu heb en ook weer wil is een deurbel met camera, een monitor in huis, en een (Iphone) app die mij laat zien wie er voor de deur staat.
Via wifi of bedraad, dat maakt niet uit, heb uitstekende Wifi en kan ook een kabel trekken.

Ben dit tegengekomen,
https://doorsafe.nl/shop/...bouwde-internet-module-2/

Met redelijk goede recensies. Alleen ik lees weinig over de response van de app, en over de duurzaamheid.
Heeft er hier iemand ervaring met dit systeem?
Of eventueel met andere systemen in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doorenroos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik heb gisteren de Doorsafe 6705 PRO binnen gekregen. Dat is dus dezelfde bel maar zonder het scherm. Ik heb gisteren het eerste testje gedaan met de app (Smart Life). Ik was nog niet happy met de responstijd. Maar het was laat en weet nog niet of het aan mijn internet lag of aan de bel.
Als ik meer testjes heb gedaan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
doorenroos schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:45:
Ik heb gisteren de Doorsafe 6705 PRO binnen gekregen. Dat is dus dezelfde bel maar zonder het scherm. Ik heb gisteren het eerste tekstje gedaan met de app (Smart Life). Ik was nog niet happy met de responstijd. Maar het was laat en weet nog niet of het aan mijn internet lag of aan de bel.
Als ik meer testjes heb gedaan laat ik het wel weten.
Graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doorenroos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2021
Nog steeds in een proefopstelling, maar ook de WIFI Chime aangesloten.
Met de telefoon werkt het niet geweldig, maar ligt ws aan mijn telefoon. Heb het ook op een nieuwere iPad getest en krijg dan de volgende resultaten:
Na drukken van de bel:
- na 3 seconden gaat de gong,
- na 7 seconden komt het signaal binnen op de iPad
- Het duurt na het openen van de app dan nog 6 seconden voordat de stream actief is en je kunt praten.
Dus na het drukken duurt het dan ongeveer 13 seconden voordat je reactie kunt geven. Als je na de gong de app opent ben je natuurlijk iets sneller.

Ik heb geen vergelijk met andere merken, dus weet niet of het beter of slechter is.
Nu promoten ze vanuit Doorsafe natuurlijk enerzijds de betrouwbaarheid - het is bedraad dus dat zal wel goed zitten. En als je het scherm erbij koopt en deze ook rechtstreeks koppelt zal het ook wel aanzienlijk sneller gaan. Mogelijk dat iemand hier al ervaringen mee heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door doorenroos op 06-01-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannus66
Ok, bedankt. Het ging mij om de monitor binnen, dus die word er wel bij gekocht. En hij wordt bedraad met een ethernet kabel, dus niet met Wifi.
Als je meer dingen opmerkt, hoor ik het graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doorsafe
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-10-2022
Inmiddels zijn we een jaar verder, en is er een nieuwe versie van de internet module DS6701 verschenen (firmware versie1.2.11). Dus de reactietijd is nu sneller geworden.

Overige verbetering van de DS6701 internet module:

+ het is mogelijk geworden om direct een bestaande bedrade AC of DC gong of een draadloze zender aan de module aan te sluiten
+ het is mogelijk geworden om een poort aan te sluiten op de module
+ het is mogelijk geworden om voortdurend of alleen incidenten (aanbellers of bewegingen) op te nemen
+ het is mogelijk geworden om

Een scherm aan de module aansluiten is altijd een goed idee, want de reactietijd van een scherm is altijd direct, dus zonder enige vertraging. De verbinding tussen deurbel, de module en het scherm is immers bedraad.

Als een melding via de app moet komen, dan zijn er altijd veel variabelen buiten het product om die voor vertragingen kunnen zorgen. Zoals de internet verbinding van de smartphone, de snelheid van de smartphone, de instellingen van de smartphone, drukte op het eigen WiFi netwerk, of snelheid en signaal sterkte van het mobiele netwerk, upload en download snelheid van de internet provider.

Kortom: dit blijft altijd een uitdaging om perfect te laten werken. Doorsafe doet er in ieder geval alles om er voor te zorgen dat het niet aan het product ligt en kan liggen. Daarom is het bij onze producten vrijwel altijd mogelijk om de deurbel te voorzien van een internet verbinding met een netwerkkabel. En dit is ook echt aan te bevelen, want dan is die internet verbinding in ieder geval zeer stabiel.

Ring en Eufy deurbellen kunnen alleen draadloos verbonden worden met een 2,4 Ghz WiFi netwerk, bij Eufy is dit een besloten netwerk dat de homebase uitzendt, maar het signaal type is gewoon 2,4Ghz.

Als het niet anders kan dan draadloos, dan is altijd 5Ghz WiFi nog beter dan 2,4Ghz en om de WiFi antenne te verlengen naar binnen, dit is beide mogelijk bij de DS6660.

Doorsafe - Support
Pagina: 1