Wat moet ik upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MartijnTS
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn PC aangezien ik de nieuwste spellen niet meer heel soepel kan spelen. Ik kan bijvoorbeeld cyberpunk niet soepel spelen en assassin's creed valhalla ook niet meer op de hogere settings. Wie kan mij helpen met wat ik zou moeten upgraden en waarom.

Wat is je budget?
Budget is er niet aangezien ik puur alleen kennis op wil doen met wat ik moet upgraden, vanuit hier kan ik verder kijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merk maar ben wel een NVIDIA fanboy om eerlijk te zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik momenteel de volgende componenten en past allemaal in mijn NZXT H500i kast:
- AMD Ryzen 5 2600X (met standaard koeler)
- NVIDIA RTX 2060
- 16GB RAM 3200mhz
- GiBy B450 AORUS ELITE B450 moederbord
- Corsair VS650 (2018) 650W ATX23 voeding

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:27
Installeer MSI Afterburner en log terwijl je aan het gamen bent de metingen naar een bestand. Kom met een screenshot van de grafiek terug in dit topic. Belangrijke waarden om te weten zijn belasting van de gpu, belasting van de cpu per core, geheugengebruik en de temperaturen van gpu en cpu.

Voeding sws vervangen want die is voor geen enkel recent systeem geschikt.

• MartijnTS
Uszka schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:53:
Installeer MSI Afterburner en log terwijl je aan het gamen bent de metingen naar een bestand. Kom met een screenshot van de grafiek terug in dit topic. Belangrijke waarden om te weten zijn belasting van de gpu, belasting van de cpu per core, geheugengebruik en de temperaturen van gpu en cpu.

Voeding sws vervangen want die is voor geen enkel recent systeem geschikt.
Ik weet neit hoe ik die benchmark kan doen, ik heb msi afterburner geïnstalleerd maar krijg op geen enkele manier een benchmark. Heb je andere ideeën hoe ik dit kan doen?

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:43
Ik denk dat budget ook wel belangrijk is in deze situatie, want zo kunnen we ook wel gelijk zeggen gooi er maar een rtx3080 in. Nu zou je met je huidige systeem ook kunnen kijken naar een rtx3070 en een ryzen 5 3600. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Ik weet wel dat een ryzen 5 2600 bij mij al een bottleneck veroorzaakte icm mijn rtx3080. Dus mocht je een beter grafische kaart nemen zou ik dat wel in overweging nemen. Gelukkig kan je met je b450 moederbord alle kanten op.

Dannybuurmans.nl/

• MartijnTS
Danny96 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:51:
Ik denk dat budget ook wel belangrijk is in deze situatie, want zo kunnen we ook wel gelijk zeggen gooi er maar een rtx3080 in. Nu zou je met je huidige systeem ook kunnen kijken naar een rtx3070 en een ryzen 5 3600. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Ik weet wel dat een ryzen 5 2600 bij mij al een bottleneck veroorzaakte icm mijn rtx3080. Dus mocht je een beter grafische kaart nemen zou ik dat wel in overweging nemen. Gelukkig kan je met je b450 moederbord alle kanten op.
Gelukkig is Ryzen niet zo heel duur, Wat als mijn budget max €1000 is? Kunnen we daar iets mee?

• Danny96
MartijnTS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Gelukkig is Ryzen niet zo heel duur, Wat als mijn budget max €1000 is? Kunnen we daar iets mee?
1000 euro is een super budget. Kan je alle kanten mee op alleen loop je tegen de beschikbaarheid van gpu's aan. Een ryzen 5 3600 met een RTX3080 past binnen je budget, maar dan is je voeding denk ik een probleem puntje.

Misschien een idee om te kijken voor een RTX3070 en een Ryzen 5 3600, dan blijft er nog wat speling voor een eventuele voeding. Ook zou je eventueel kunnen kijken voor een Ryzen 5 5600x, maar ook dan blijft er minder budget voor een voeding en gpu.

Dannybuurmans.nl/

• MartijnTS
Danny96 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:05:
[...]

1000 euro is een super budget. Kan je alle kanten mee op alleen loop je tegen de beschikbaarheid van gpu's aan. Een ryzen 5 3600 met een RTX3080 past binnen je budget, maar dan is je voeding denk ik een probleem puntje.

Misschien een idee om te kijken voor een RTX3070 en een Ryzen 5 3600, dan blijft er nog wat speling voor een eventuele voeding. Ook zou je eventueel kunnen kijken voor een Ryzen 5 5600x, maar ook dan blijft er minder budget voor een voeding en gpu.
Ik ben niet zo bezig met overklocken, heb dat met mijn huidige ook niet gedaan. Had begrepen dat de X overklockbaar zijn enzo? Kan er compleet naast zitten.

• Danny96
MartijnTS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Ik ben niet zo bezig met overklocken, heb dat met mijn huidige ook niet gedaan. Had begrepen dat de X overklockbaar zijn enzo? Kan er compleet naast zitten.
De X versies van Ryzen staat niet voor overclockbaar. Als ik het goed heb waren de eerste x versies gewoon snellere versies van de non-x versies. Alle ryzen cpus zijn overclockbaar en bij de 5000 series hebben alle cpus een x in de naam.

Dannybuurmans.nl/

• MartijnTS
Danny96 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:14:
[...]

De X versies van Ryzen staat niet voor overclockbaar. Als ik het goed heb waren de eerste x versies gewoon snellere versies van de non-x versies. Alle ryzen cpus zijn overclockbaar en bij de 5000 series hebben alle cpus een x in de naam.
Allright, dankjewel voor je hulp!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Pagina: 1