Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed moment nieuwe pc kopen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koen479
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen gamen op minimaal 1080p 60 fps

Wat mag het systeem gaan kosten?
500 tot 600 euro. max 650 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
minimaal 60 fps in bijna elke game.

Ga je overklokken? nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop meer info te krijgen over als ik mijn pc nu moet kopen of dat ik moet wachten tot de prijzen naar beneden gaan.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:02
Ik zou voor zoiets gaan met een 2e hands videokaartje.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 151,10€ 151,10
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 97,41€ 97,41
1BehuizingenSilverstone PS15 (zonder RGB fans) Zwart€ 50,-€ 50,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 70,08€ 70,08
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,59

Als je nog wilt besparen misschien een goedkoper moederbord en/of een kleinere ssd om mee te beginnen.
Als je echt wat meer budget wilt overhouden voor de videokaart kun je een i3 10100f overwegen, zal wel eerder aan vervanging toe zijn.

Edit: kast lijkt niet meer zo goed leverbaar, eventueel alternatief: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1281863;1337252/

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 03-01-2021 01:41 ]

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Lekker voor een budget build gaan met 2e hands videokaart. Zoals hierboven al word genoemd

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 16:18
Minimaal 60fps in elke game, dus ook een Metro Exodus of Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld?
Met wat voor instellingen, low of ultra?

En om even te reageren op je topic titel en je verwachting:
Nu is geen goede tijd om een nieuwe pc te kopen, afhankelijk van wat je wilt natuurlijk, maar de belangrijke componenten zoal CPU en GPU zijn op dit moment allemaal duurder dan normaal vanwege tekorten.

Wachten is ook niet altijd wenselijk maar dat zou ik op dit moment wel doen tot de grootste gekte weer voorbij is.
Echter als je niet de geijkte producten wilt kopen kun je nu ook best slagen, voor full HD op 60fps geb je geen RTX 3080 nodig dus heb je daar geen last van.

Specs

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 19:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hoi @koen479 en welkom op GoT! :w

In het aankoopadvies gedeelte van het forum worden er eisen aan je topicstart gesteld. Zie DAA beleid. Daarnaast is tweakers geen afhaalchinees, in de zin dat eigen inzet verplicht is! Dat betekent in de meeste gevallen een eigen opzet van een systeem maar als je dit niet lukt, om in elk geval hier te vertellen wat je gevonden hebt en waar je over twijfelt. Geef een man een vis en hij eet voor een dag, geef een man een hengel... ;)

Kortom werk aan de winkel. Succes met het aanvullen van de informatie!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.