IKEV2 protocol VPN werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 03:27
Hallo!

Ik ben verhuisd en maak nu gebruik van de diensten van KPN. Vanuit de Experiabox V12 heb ik twee Asus RT-AX55 routers aangesloten. Mijn PC is direct verbonden met een van de Asus routers en daar draai ik Windscribe als VPN. Op mijn vorige adres draaide Windscribe het snelIe IKEV2 protocol zonder problemen. Nu werkt dit echter niet meer, als ik een speedtest doe krijg ik een error (a socket error occured) wanneer hij aan de upload snelheid wil beginnen. Als ik een torrent wil downloaden start hij met hoge snelheden maar stort daarna in. Andere protocollen (UDP/TCP) lijken wel te werken. Wat kan ik doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Porten wel open staan?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mooi topic, erg duidelijk ook wat je allemaal gedaan hebt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
Ik heb allerlei poorten open gezet in de Experiabox maar dat maakte geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Rickpm1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb allerlei poorten open gezet in de Experiabox maar dat maakte geen verschil.
Dat doe ik ook altijd allerlei porten openzetten tot het werkt :P als je wil dat we je helpen moet je met betere informatie komen. We verwachten hier wel wat eigen inzet en dan komt alles goed :)

Begin hier maar eens mee:

- welke porten heb je open gezet zijn dan 500 en 4500?
- hoe zijn die asus devices geconfigureerd? Is het NAT-NAT of zijn het accespoints/ switch modes devices?

Als het NAT-NAT is heb je op beide devices hetzelfde subnet en de porten geforward?

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2021 12:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
init6 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:16:
Mooi topic, erg duidelijk ook wat je allemaal gedaan hebt zelf.
Sorry, ik heb er zelf maar weinig verstand van. Ik heb de Experiabox verbonden met een LAN poort naar de eerste Asus router, daar heb ik DHCP uitgeschakeld en een LAN ip adres aan toegekend die buiten de DHCP range van de Experiabox zit. Ik heb de volgende Asus router op zolder staan en die zijn onderling via LAN poorten verbonden, ook op deze heb ik DHCP uitgeschakeld en een ip adres toegekend buiten de DHCP range van de Experiabox. Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Rickpm1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Sorry, ik heb er zelf maar weinig verstand van. Ik heb de Experiabox verbonden met een LAN poort naar de eerste Asus router, daar heb ik DHCP uitgesteld en een LAN ip adres aan toegekend die buiten de DHCP range van de Experiabox zit. Ik heb de volgende Asus router op zolder staan en die zijn onderling via LAN poorten verbonden, ook op deze heb ik DHCP uitgeschakeld en een ip adres toegekend buiten de DHCP range van de Experiabox. Hopelijk is het zo iets duidelijker.
Dan heb je dus NAT achter NAT heb je op zowel de expediabox als op de asus de portforwarding gedaan. Je gaat immers door twee devices heen met je systeem.

Je zal dus op de expediabox box de porten moeten forwareden naar je asus router en op je asus router de porten forwareden naar het systeem dat de porten nodig heeft. Eventueel kan je ook de asus in DMZ zetten dan is het wat makkelijker.

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2021 12:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
HKLM_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Dan heb je dus NAT achter NAT heb je op zowel de expediabox als op de asus de portforwarding gedaan. Je gaat immers door twee devices heen met je systeem.
Ik heb indd alleen in de Experiabox de poorten open gedaan. Ik kom alleen niet meer met mijn laptop in de setup van mijn beide routers na de veranderingen (DHCP uit/ ip adres buiten range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Rickpm1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik heb indd alleen in de Experiabox de poorten open gedaan. Ik kom alleen niet meer met mijn laptop in de setup van mijn beide routers na de veranderingen (DHCP uit/ ip adres buiten range).
Ff je kabel direct aan de asus hangen? Je configuratie klopt niet helemaal.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
HKLM_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Ff je kabel direct aan de asus hangen? Je configuratie klopt niet helemaal.
Werkt ook niet. Ik heb de 1e Asus router 192.168.2.260 gegeven (range van Experiabox is 1-200) en de 2e 192.168.2.261. In beide kom ik nu niet in, ik heb wel overal internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:47
Doe dan een reset van u toestellen en begin opnieuw.

https://www.asus.com/support/FAQ/1039074/

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
Ik begrijp niet zo goed wat ik verkeerd doe, dus ik zal dan weer precies hetzelfde uitvoeren. Ik zal alle stappen eens opschrijven, misschien weet u wat ik verkeerd doe.
Stap 1: Resetten van router.
Stap 2. UTP kabel in LAN poort van router direct verbinden met laptop.
Stap 3. DHCP uitschakelen in router.
Stap 4. LAN ip adres wijzigen in 192.168.1.260 (buiten de DHCP range van Experiabox).
Stap 5. LAN poort Experiabox in LAN poort 1 van router en ik heb internet, alleen geen toegang tot router.
Stap 6. Hetzelfde proces voor tweede router, alleen deze is verbonden met router 1 en ip adres wordt gewijzigd naar 192.168.1.261.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:39
En als je nou eens een ip-adress gebruikt eindigend *onder* het getal .254 ? Wat gebeurd er dan? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:47
Wat is u subnet mask? Als dat 255.255.255.0/24 is kun je niet hoger dan 192.168.1.254 .

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
fabje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:34:
En als je nou eens een ip-adress gebruikt eindigend *onder* het getal .254 ? Wat gebeurd er dan? ;)
Lekker scherp man :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
fabje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:34:
De routers zijn nu indd toegankelijk en juist geconfigureerd. Ik heb nu ook poorten geopend maar IKEV2 blijft het niet doen. Ik heb UDP 500, 4500 geopend op alle drie de apparaten: Experiabox en de twee switch routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Wat zie je in log van van beide routers? Zie verkeer van Windscribe terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
plizz schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:59:
Wat zie je in log van van beide routers? Zie verkeer van Windscribe terugkomen?
Op het moment dat ik het protocol inschakel heb ik geen toegang tot de netwerkapparaten en krijg ik de melding dat een firewall of antivirussoftware het signaal blokkeert. Ik heb de firewall in de routers uitgeschakeld en tevens die van Windows. Ik gebruik geen antivirussoftware naast Windows Defender zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Rickpm1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Op het moment dat ik het protocol inschakel heb ik geen toegang tot de netwerkapparaten en krijg ik de melding dat een firewall of antivirussoftware het signaal blokkeert. Ik heb de firewall in de routers uitgeschakeld en tevens die van Windows. Ik gebruik geen antivirussoftware naast Windows Defender zelf.
Puur op Google gebaseerd hoor :P maar heb je ook een Windscribe Firewall? Zo ja zet deze eens uit.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickpm1
HKLM_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Puur op Google gebaseerd hoor :P maar heb je ook een Windscribe Firewall? Zo ja zet deze eens uit.
Na mijn laatste reply ook direct naar gekeken haha. Als ik de firewall van Windscribe uitschakel werkt alles zoals het hoort. Ik probeer nu uit te vogelen waarom de firewall niet werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Rickpm1 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Na mijn laatste reply ook direct naar gekeken haha. Als ik de firewall van Windscribe uitschakel werkt alles zoals het hoort. Ik probeer nu uit te vogelen waarom de firewall niet werkt zoals het zou moeten.
Top, ik zou de firewall op je router i.i.g wel weer aanzetten :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickpm1
HKLM_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Top, ik zou de firewall op je router i.i.g wel weer aanzetten :P
Ja die staan allemaal weer aan, bedankt voor de hulp!
Pagina: 1