Toon posts:

Webhosting upgraden of overstappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• cvdw
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik ben al enige tijd klant bij Vimexx met een webhosting compleet pakket maar de server response time valt me toch wel wat tegen als ik het met andere sites vergelijk.

Nu twijfel ik wat wijsheid is, upgraden bij Vimexx naar het Extreme pakket met de hoop dat de server response time een stuk verbeterd of overstappen naar bijvoorbeeld SiteGround of cloud86?

Ik heb enkele Wordpress sites draaien en ben eigenlijk helemaal uitgetweaked dus denk toch echt dat ik het bij de hosting moet gaan zoeken.

Misschien heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke overstap of upgraden van het huidige pakket.

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb het goedkoopste pakket bij vimexx en die is gewoon snel.
Misschien eens bij vimexx vragen of je op een andere server mag om te kijken of het daar beter draait.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ander idee:
Ga zelf hosten met een VPS.
Dat vereist uiteraard wel wat technische kennis en skillz en periodiek updaten.

Als je twijfelt of niet zeker bent: neem dan een VPS voor een maand en probeer het gewoon of je je site daarop goed draaiende krijgt.

Ben je verknocht aan een controlpanel zoals DirectAdmin ofzo, dan kan je die vaak erbij huren of kopen. Of anders is Webmin een mooi en gratis alternatief.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cvdw
@Ernemmer goed plan - bedankt

@remco_k had ik ook a bekeken maar technische kennis en skillz heb ik op dat gebied helaas niet of nauwelijks

• AW_Bos
  • Laatst online: 19:51

AW_Bos

Emma Heesters fan ❤️

Waar zit de vertraging? In de TTFB?
Welke tweakings heb je al geprobeerd? Ook al je queries geanalyseerd?
En hoeveel bezoekers trekt je site?

[Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 03-01-2021 15:11]

• cvdw
@AW_Bos Ja klopt de TTFB, deze is 0.7s - ik heb alles zo goed mogelijk aangepakt wat testsites zoals GTmetrix adviseerde, queries heb ik (nog) niet geanalyseerd heb ook geen idee hoed it het beste aan te pakken.

Ongeveer 90 bezoekers per dag dus dat valt wel mee.

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:00
Prijs/kwaliteit is bij Vimexx prima, grote kans dat Extreme een stuk sneller is dan Compleet.

Ik heb zelf een VPS bij Vimexx. In eerste instantie Start maar die bleek te langzaam. Ik kon kosteloos een weekje Plus proberen, en dat was voldoende voor mijn omgeving dus ik ben geswitcht naar Plus. Ik weet echter niet of met Shared hosting dit zomaar is uit te proberen omdat je waarschijnlijk naar een andere server moet worden verplaatst...

De support van SiteGround vind ik wel vele malen beter dan Vimexx, maar prijstechnisch wint Vimexx het.

• AW_Bos

AW_Bos

Emma Heesters fan ❤️

cvdw schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:19:
@AW_Bos Ja klopt de TTFB, deze is 0.7s - ik heb alles zo goed mogelijk aangepakt wat testsites zoals GTmetrix adviseerde, queries heb ik (nog) niet geanalyseerd heb ook geen idee hoed it het beste aan te pakken.
Er bestaat een query log tool voor Wordpress. Die kan wel duidelijkheid geven.

• cvdw
👍

• cvdw
@Ernemmer @remco_k @AW_Bos @Josk79

Ik dacht eens de GTmetrix score te vergelijken van Vimexx en Cloud86 en schrok hier wel een beetje van, twijfel wat ik moet doen omdat ik niet weet of deze score's alles zeggen over een hostingbedrijf (qua snelheid)

HostingGradePerfStructPage Load
Cloud86A90%90%1.6s
VimexxE36%79%4.5s

• AW_Bos

AW_Bos

Emma Heesters fan ❤️

Ik zou ook vooral ook een meting op een simpele PHP-pagina doen.

[Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2021 22:38]

• Ernemmer
  • Niet online
cvdw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:33:
@Ernemmer @remco_k @AW_Bos @Josk79

Ik dacht eens de GTmetrix score te vergelijken van Vimexx en Cloud86 en schrok hier wel een beetje van, twijfel wat ik moet doen omdat ik niet weet of deze score's alles zeggen over een hostingbedrijf (qua snelheid)

HostingGradePerfStructPage Load
Cloud86A90%90%1.6s
VimexxE36%79%4.5s
Zijn ze wel gelijk geconfigureerd? Dit lijkt wel alsof de tweede geen cache gebruikt.

Het feit dat de structure score lager is zegt al dat de sites die je test niet gelijk zijn.
Zou je de waterfall grafieken hier willen posten? Ben wel benieuw wat er lang duurt, waarschijnlijk de redirect van http naar https

En aan de andere kant, als cloud86 beter voelt gewoon alles overzetten, volgens mij scheelt het niet veel in prijs.

[Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 05-01-2021 22:50]

• cvdw
@AW_Bos @Ernemmer

Hier een link naar de tests die ik zojuist uitgevoerd heb maar zoals ik al schreef, geen idee of dergelijke score's alleszeggend zijn. Het valt gewoon op ..

cloud86

vimexx

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
cvdw schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:29:
@AW_Bos @Ernemmer

Hier een link naar de tests die ik zojuist uitgevoerd heb maar zoals ik al schreef, geen idee of dergelijke score's alleszeggend zijn.
Tja, zo kan ik ook een test doen op een WordPress website die ik host
gtmetrix.com /reports/veravanderpoel.com/ajYuHE3A/ (verlopen)

En ja, dan zegt het natuurlijk helemaal niks!

Heel veel dingen beïnvloeden de response.
Kijk maar eens naar dit plaatje waarbij de PHP, CSS, JavaScript en .htaccess is geupdatet naar 2020.
https://snappymail.eu/static/img/lighthouse-compare.png

En bedenk dan dat WordPress met plugins is als de rode rechter en zonder plugins richting de groene linker.

[Voor 23% gewijzigd door DJMaze op 17-08-2021 16:31]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Ernemmer
  • Niet online
cvdw schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:29:
@AW_Bos @Ernemmer

Hier een link naar de tests die ik zojuist uitgevoerd heb maar zoals ik al schreef, geen idee of dergelijke score's alleszeggend zijn. Het valt gewoon op ..

cloud86

vimexx
Op die manier testen zegt natuurlijk niks, je test nu of de site van die bedrijven snel is, en dat zegt niks over hoe snel de host echt is.

Je moet jouw site bij beide partijen hosten en daarna kan je testen welke host sneller is.

• cvdw
OK, helemaal duidelijk - daarom deze vraag. Dan ga ik liever toch nog eens mijn website onder handen nemen en nodige plugins verwijderen.

Nogmaals dank voor jullie reactie !

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:35
Heb je hier al eens gekeken? https://www.webhosters.nl/webhosting-snelheidstest/

Alle 3 de partijen die je benoemt komen in de test voor. Hier is een basis WordPress installatie getest met wat plugins en een builder. De installatie is overal hetzelfde.

Het zegt iets over de rauwe snelheid van de server, los van individuele optimalisaties. Er zijn providers die in de kern draaien op Apache webserver, nginx, litespeed of andere varianten waarbij ook nog mogelijkheden als Varnish cache of Redis default wel of niet zijn ingeschakeld. Tot slot is overboeking nog een grote factor. Er zijn partijen die rustig 1.000 klanten op 1 server plaatsen, dat komt de snelheid op drukke momenten niet ten goede.

Dus dat de performance bij verschillende hosters sterk kan verschillen kan heel goed ook aan de serverconfiguratie van de hoster liggen.

Overigens raad ik aan https://webpagetest.org te gebruiken om je snelheid te testen en niet GTmetrix. Deze laatste test met de gratis test vanuit Vancouver in Canada, niet geheel representatief voor de Nederlandse markt.

Edit: misschien is het wel netjes om te melden dat ik voor Cloud86 werk trouwens. Ik geef expres geen waardeoordeel aan de verschillende hosters maar probeer uit te leggen waar het verschil in performance kan liggen.

Wij steken heel veel tijd en aandacht in serveroptimalisatie om sites zo snel mogelijk te krijgen (zonder serverside caching waar een klant geen invloed op kan uitoefenen). Maar we zijn zelf ook tweakers en die zijn soms wat perfectionistisch als het op dit soort dingen aan komt misschien :) Onder het motto “het kan altijd beter”.

[Voor 22% gewijzigd door eMiz0r op 09-01-2021 17:13]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
eMiz0r schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:02:
Maar we zijn zelf ook tweakers en die zijn soms wat perfectionistisch als het op dit soort dingen aan komt misschien :) Onder het motto “het kan altijd beter”.
Dat doen alle tweakers ;)

Grappige was dat Byte ooit met een Varnish vergelijker kwam (ofzoiets), en mijn sites met hun varnish langzamer waren...

De juiste PHP-FPM 7.4 / 8.0 config icm de juiste MariaDB 10.4 config was bij mij al goed voor response tijden van 40ms en een kale WordPress 125ms.
En zelfs dat kan idd beter.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee