Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virtuele machines en gamen op 1440p 144hz

Pagina: 1
Acties:

• bos023
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
opzetten van virtuele machines en gamen op 1440 (21:9 widescreen) 144hz

Wat mag het systeem gaan kosten?
2500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja een rtx 3080 msi Suprim X

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
AMD Ryzen 7 5800X processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3600 Geheugenmodule
MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI moederbord
2x Kingston A2000 1000GB M.2 SSD
be quiet! CPU Cooler Dark Rock Pro 4
Corsair RM750x PSU / PC voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
evt maar het zit niet direct in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Gene waar ik nog het meeste onzeker over ben in het geheugen en of 750 watt voeding evt naar 850 watt moet

Hoor graag jullie input. Bij voorbaat dank voor suggesties.

• Otto1990
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:20
Je build is onnodig duur op sommige punten. Geen toegevoegde waarde in de 5800, het 570 bord en de 750W voeding. Een systeem met een 5600, een 550 bord en een 650W voeding doet het net zo goed voor dit doeleinde maar scheelt bijna 300e. CPU koeling ook vrij heftig als je niet gaat overclocken. :*)

Verder wel kwaliteits onderdelen gekozen alleen tandje eraf doen dus.

Kast heb je al neem ik aan?

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:07
Otto1990 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:15:
Je build is onnodig duur op sommige punten. Geen toegevoegde waarde in de 5800, het 570 bord en de 750W voeding. Een systeem met een 5600, een 550 bord en een 650W voeding doet het net zo goed voor dit doeleinde maar scheelt bijna 300e. CPU koeling ook vrij heftig als je niet gaat overclocken. :*)

Verder wel kwaliteits onderdelen gekozen alleen tandje eraf doen dus.

Kast heb je al neem ik aan?
Hier ben ik het niet mee eens. Er wordt gezegd dat er budget is. 5800X is wel degelijk beter dan de 5600X als er niet iets meer CPU power nodig is. Ook een 750W voeding is geen tekortkoming als er nog extra aan de PC vast hangt. 550 MSI tomahawk heeft geen wifi dus misschien ook geen optie? En de persoon wil graag in MSI merk blijven omdat hij al een Suprim X heeft. Be Quiet Dark Rock is buiten goede koeler ook erg stil. Kan handig zijn.
bos023 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:29:
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Gene waar ik nog het meeste onzeker over ben in het geheugen en of 750 watt voeding evt naar 850 watt moet
Hoor graag jullie input. Bij voorbaat dank voor suggesties.
750W zal genoeg zijn. Geheugen is niet optimaal voor AMD je kan beter voor G.Skill gaan (https://tweakers.net/pric...v-f4-3600c16d-32gvkc.html)

Edit: Als je geen merkvoorkeur hebt zou ik toch voor ander moederbord gaan want de MSI tomahawks zijn niet te krijgen op het moment. gigabyte-aorus-b550-elite-v2 als je geen wifi hoeft.. De gigabyte pro ac is een stapje hoger en heeft wifi maar geen front USB-C (wat een serieus minpunt is)

[ Voor 13% gewijzigd door Paterpor op 03-01-2021 09:11 ]

• Otto1990
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:20
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Er wordt gezegd dat er budget is. 5800X is wel degelijk beter dan de 5600X als er niet iets meer CPU power nodig is.
Niet iets meer CPU power nodig is. Wat betekent dit?
Ook een 750W voeding is geen tekortkoming als er nog extra aan de PC vast hangt.
nog extra ...?
En de persoon wil graag in MSI merk blijven omdat hij al een Suprim X heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
8)7 Koffie vergeten vanochtend?

Een prima stille cpu koeler heb je voor de helft van het Dark rock geld.

Dat er budget is betekent nog niet dat alles op moet. Respectvol omgaan met het geld van andere mensen en kijken wat nodig is ipv wat kan vind ik wel zo netjes.

• bos023
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
@Otto1990 @Paterpor hartelijk dank voor het mee denken.
Heb mijn keuze kunnen maken.