Nieuwe 55" TV met 400 euro aan ecocheques + 500 euro opleg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 20:15
Ik zoek een?
Een 55 inch televisie. We komen van een 40 inch van meer dan 10 jaar dus een vergroting met 15 inch mag wel. Groter dan dat liever niet, want de WAF zal dan eerder laag liggen. Aangezien de achterste zetel op ongeveer 3m staat lijkt me dat ook wel OK.

Wat is je budget?
Mijn vrouw en ikzelf hebben dit jaar elk 200 euro ecocheques gekregen, en we willen er zelf nog 500 euro bijleggen. Belangrijk is dus wel dat we de TV kunnen vinden waar we met ecocheques kunnen betalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vrouw zal de hoofdgebruiker zijn. Ze kijkt naar digitale televisie. Daarnaast bekijken we af en toe een fictiereeks en wekelijks doen we samen een filmpje op de bank. De laatste content is kinderspul van onze kleuter. Sport wordt bij ons niet gekeken en gamen is eerder minimaal. Indien het ding android TV heeft is dat een pluspunt omdat ik nu een mibox van Xiaomi er aan heb hangen met Kodi. Als 't apparaat dit eventueel zelf kan is het natuurlijk een HDMI poortje minder in gebruik.
Een correcte kleurweergave en voldoende contrast vind ik wel belangrijk. Aangezien mijn oude TV (Samsung UE40D5000) ondertussen al vrij bejaard is, zal dit natuurlijk wat relatief zijn, aangezien de meeste toestellen van tegenwoordig wel qua beeldkwaliteit een eindje boven zullen zitten.
Ook zou ik graag een toestel met bluetooth hebben zodat ik de kleine met een koptelefoon op naar TV kan kijken. Ik word gek van die Paw Patrol. :P

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was zelf al op de LG 55NANO866NA uitgekomen, omdat deze met ecocheques betaald kan worden bij mediamarkt België. Die 400 euro blijft anders op die betaalpas staan en ze geraken moeilijk opgebruikt.
Ook de Samsung QE55Q64TASXXN was ik al tegengekomen, maar de LG leek me beter te zijn qua kleurenweergave, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
De voorkeur gaat uit naar de grotere namen zoals Samsung, Sony, LG, Panasonic, etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere aspecten die ik zelf uit het oog verlies? Er is natuurlijk veel veranderd op tien jaar, dus het is wel vrij zeker dat jullie andere factoren zullen opmerken waar ik nog helemaal niet bij stilgestaan heb.

[ Voor 5% gewijzigd door RaZz85 op 02-01-2021 20:59 ]

Beste antwoord (via RaZz85 op 02-01-2021 23:12)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou de goedkoopste Samsung Q6xT of Panasonic HX81/82 kiezen. Eventueel Philips voor Ambilight of bij de 8 serie Android. Het verschil zit bij alle tv's in dezelfde serie alleen in de voet en (remote)kleur. Focus dus alleen op de het eerste cijfer na Q, HX,TU of PUS. De Panasonic heeft de nauwkeurigste weergave en net als Philips ook Dolby Vision support.

Bij SDR content zijn de verschillen in beeldkwaliteit klein en voor HDR komen ze allen te kort. Zoek daarom de verschillen vooral in smartplatform, features, design en prijs. Het zijn min of meer allemaal instap VA tv's, net als je huidige tv. Vermijd de Samsung 55TU71/85, omdat ze hierbij verschillende type lcd's in dezelfde type tv gebruiken. Vergeet ook de Panasonic HX580E/600, want dat zijn Vestel Rebrands.

Toevoeging: de Samsung's en Panasonic kunnen iets strakker aan de muur. Het zijn edge-leds en hierdoor minder diep. Scheelt een cm of 2. Mocht dat van belang zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door benbaba op 02-01-2021 22:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zullen hier weinig mensen weten wat een ecocheque is of waar je er mee kunt betalen.
Waarom leg je zoveel geld bij? Een 55" TV heb je al vanaf 500 euro ofzo?
Als er maar een fatsoenlijk paneel in zit.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
Hoi Jaap. De ecocheque is een betaalmiddel in België dat de werkgever toelaat een lager belastingstarief te gebruiken. Het is enkel mogelijk om ecologische producten mee aan te kopen (A+ of beter). Vrij veel Belgen krijgen dit jaarlijks uitgekeerd, maar voor ons is 't de eerste keer.
We willen er nog 500 euro bij leggen om deze keer een beter toestel te nemen. De vorige was OK, maar ditmaal hebben we 't zelfde budget bij die ecocheques gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wil je een echte Smart TV, dan zou ik naar een Android TV kijken.
Samsung heeft een eigen OS erop, Tizen en daarom beperkt, niet alle apps kun je daarop installeren.
Met jou budget is de KD49XG8399 een mooie TV;

https://www.sony.be/nl/electronics/televisies/xg8305-series

[ Voor 9% gewijzigd door HereIsTom op 02-01-2021 21:08 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
Ik weet, met die ecocheques beperkt het mijn mogelijkheden wel enorm. Anderzijds is 't zonde om die extra centen te laten liggen. Ik som enkele modellen hieronder op waar het mee mogelijk is:

Panasonic TX-58HX810E
Panasonic TX-55HX580E
Panasonic TX-55HX600E
Panasonic TX-58HX820E
Samsung UE58TU7170
Samsung QE55Q65T
Samsung UE55TU8500SXXN
Samsung UE55TU7170WXXN
Samsung QE58Q60TASXXN
Samsung UE58TU7170WXXN
Philips 58PUS8535/12
Philips 58PUS8545/12
Philips 58PUS7855/12

De poot doet er trouwens ook weinig toe, want ze zal normaal ophangen.

[ Voor 6% gewijzigd door RaZz85 op 02-01-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 21:09

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:04:
Wil je een echte Smart TV, dan zou ik naar een Android TV kijken.
Samsung heeft een eigen OS erop, Tizen en daarom beperkt, niet alle apps kun je daarop installeren.
Met jou budget is de KD49XG8399 een mooie TV;

https://www.sony.be/nl/electronics/televisies/xg8305-series
Ik denk dat het OS puur smaak is. Dat Tizen niet alles heeft tot daar aan toe, maar het is (naar mijn mening) vele malen soepeler en prettiger in gebruik dan die android meuk op tv's.

Ik heb een paar maanden terug om die reden de TV na 1 dag terug gebracht (kostte 2k) en omgeruild voor een Samsung.

Overigens zit op Tizen vrijwel alle apps dat je nodig hebt, ook voor de belgen. Je zal weinig missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Dit kan beamen. Op mijn Samsung tv van 5 jaar oud draait zowel Netflix, prime als YouTube probleemloos op en ik krijg nog steeds updates. Met Android op de tv heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

TS; ik zou je een Samsung QE serie tv aanraden.

- Snel OS
- Compacte afstandsbediening
- Prima kleuren, wel erg vel (je moet er van houden, maar het is in te stellen).

De grootte is meer aan jezelf natuurlijk :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Luchtbakker schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat het OS puur smaak is. Dat Tizen niet alles heeft tot daar aan toe, maar het is (naar mijn mening) vele malen soepeler en prettiger in gebruik dan die android meuk op tv's.

Ik heb een paar maanden terug om die reden de TV na 1 dag terug gebracht (kostte 2k) en omgeruild voor een Samsung.

Overigens zit op Tizen vrijwel alle apps dat je nodig hebt, ook voor de belgen. Je zal weinig missen.
Tja dan heb je waarschijnlijk niet de juiste Android TV gehad, hier met een Sony Android TV werkt alles perfect en super snel.
Je mist juist heel veel met Tizen van Samsung, maar als je het niet weet mis je het ook niet :+
Hier komt er geen Samsung meer in, veel te veel gehypte omdat iedereen er één heeft moet je er ook één ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HereIsTom op 02-01-2021 21:25 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Tja dan heb je waarschijnlijk niet de juiste Android TV gehad, hier met een Sony Android TV werkt alles perfect en super snel.
Je mist juist heel veel met Tizen van Samsung, maar als je het niet weet mis je het ook niet :+
Ik ben wel erg benieuwd wat je mist dan....

Ik had ook een sony, (Sony KD65XG9505) . Verschrikkelijk traag, maar bovenal erg omslachtig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
Die Mi Box van me draait Kodi, op Android TV OS. Ik vermoed dat Tizen geen versie van Kodi heeft. In dat geval maakt het OS niet zoveel uit. Android is een pluspunt maar, ik kan gerust een HDMI poortje opofferen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Luchtbakker schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd wat je mist dan....

Ik had ook een sony, (Sony KD65XG9505) . Verschrikkelijk traag, maar bovenal erg omslachtig allemaal.
Onzin deze TV werkt prima, maar goed als je er geen verstand van hebt en je laat verleiden door verkoop praatjes koop je lekker een Samsung ;)

@RaZz85 Als je een MI box hebt kun je daar ook alles op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
@HereIsTom klopt. Ik vroeg me juist dan af wat jullie zouden aanraden uit het lijstje met modellen van hier een beetje boven. De Samsung QE werd hierboven al aangegeven. Die sony's zijn blijkbaar minder zuinig want ik vind ze niet met A+ label bij ons in België waardoor ze afvallen (niettegenstaande dat ik Sony ook wel zou fijn gevonden hebben wegens Android).
Is er eventueel een topic waar een beetje aangegeven wordt wat de verschillende stukken in de serienummers zijn? Want momenteel kom ik nog niet verder dan de 55 en 58 in de naam. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Onzin deze TV werkt prima, maar goed als je er geen verstand van hebt en je laat verleiden door verkoop praatjes koop je lekker een Samsung ;)

@RaZz85 Als je een MI box hebt kun je daar ook alles op zetten.
Je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord, want je smijt nu met kritiek zonder onderbouwd te hebben waarin tizen te kort schiet.

Zo kan TS nooit een degelijke keuze maken natuurlijk.

Houd trouwens je onzin lekker voor je over verkoop praatjes, je bent er immers niet bij geweest, kent mij en mijn kennisgebied niet en kunt daarom niet beoordelen wat mij heeft doen besluiten voor iets te kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Luchtbakker op 02-01-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
Hoi, dat OS is mooi omdat het me een HDMI poort spaart, maar 't is niet onoverkomelijk hoor. (zie eerdere posts). Bedankt al allebei voor de eerdere antwoorden.
@Luchtbakker Die QE serie, is de QE55Q65T iets? Eerder een andere?
@HereIsTom Eventueel nog een ander modelletje dat je in gedachten hebt?
Ik ben vooral op zoek naar een shortlist die ik kan meenemen naar de winkel om dan de keuze in real life te maken, zodat ik kan vermijden een hele middag in de showroom te staan. We mogen hier in Vlaanderen maximum 30 minuten winkelen momenteel... :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@RaZz85 Ja dat lijstje stond er pas nadat ik mijn bericht had getypt, maar als je daaruit mag kiezen zou ik eens kijken naar de Philips 58PUS8545/12, deze heeft ook Android TV, Dolby Vision, HDR en Dolby Atmos.
In de winkel je eigen keuze maken is het beste, dan kun je zien en horen hoe het eruit ziet, ik neem altijd een USB-stick met materiaal mee om te kijken hoe het werkt en eruit ziet.

https://www.vandenborre.b...d-tv/philips-58pus8545-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
Ok, hartelijk bedankt! Ik zet die alvast op m'n lijst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou de goedkoopste Samsung Q6xT of Panasonic HX81/82 kiezen. Eventueel Philips voor Ambilight of bij de 8 serie Android. Het verschil zit bij alle tv's in dezelfde serie alleen in de voet en (remote)kleur. Focus dus alleen op de het eerste cijfer na Q, HX,TU of PUS. De Panasonic heeft de nauwkeurigste weergave en net als Philips ook Dolby Vision support.

Bij SDR content zijn de verschillen in beeldkwaliteit klein en voor HDR komen ze allen te kort. Zoek daarom de verschillen vooral in smartplatform, features, design en prijs. Het zijn min of meer allemaal instap VA tv's, net als je huidige tv. Vermijd de Samsung 55TU71/85, omdat ze hierbij verschillende type lcd's in dezelfde type tv gebruiken. Vergeet ook de Panasonic HX580E/600, want dat zijn Vestel Rebrands.

Toevoeging: de Samsung's en Panasonic kunnen iets strakker aan de muur. Het zijn edge-leds en hierdoor minder diep. Scheelt een cm of 2. Mocht dat van belang zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door benbaba op 02-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZz85
@benbaba Super, bedankt. Dat brengt weer wat extra inzicht.
Ik voeg toe aan mijn shortlist:
- Samsung QE55Q67T
- Panasonic TX-58HX810E
- Philips 58PUS8545
- Philips 58PUS8505

[ Voor 6% gewijzigd door RaZz85 op 02-01-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen Philips nemen tenzij je perse ambilight wilt.
Philips is tegenwwoordig het Chinese Wikipedia: TP Vision en de kwaliteit is stukken lager dan vroeger.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tango_S
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
De LG 55NANO866NA staat momenteel voor een leuke prijs bij Expert. Na cashback actie van LG te krijgen voor €799.

Ikzelf heb een maand geleden de 49NANO866 gekocht (om een 15-jaar oude TV te vervangen) en ben tevreden van de beeldkwaliteit en snelheid (maar ja ik kwam dan ook van een oude LCD TV).
Pagina: 1