Toon posts:

BNC monitor kabel defect???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb via search met 3 trefwoorden "bnc kabel defect" in videoplanken & Beeldkanonnen gezocht. Helaas heb ik er twee gevonden, maar ze gaan eigenlijk niet over kabels, maar over monitor. :(

Ik heb al 2 jaar Iiyama monitor type 901HT, prima monitor op 1600x1200 voor games op 85 hertz. En ik heb ook van mijn broerlief een andere 901HT monitor al 3 jaar oud is, gekregen (aangesloten op andere computer).

Al twee jaar lang gebruikte ik een gewone monitor kabel van Iiyama, en ik kreeg nooit klachten.
Twee dagen geleden moest ik van mijn moeder mijn computer kamer opruimen (BAH!!! :( ) Toen ik de kamer opruimde, zag ik een BNC kabel in de kast liggen. Daar moest ik aan de berichten dat ik enkele maanden geleden gelezen heb, denken. De berichten van de gebruikers over BNC kabels. En ze waren wel positief, want dat kabel onderscheidt de kleuren goed en ook het verdeelt de bandbreedte. :) :P

Daarom heb ik de meegeleverde bnc kabel van Iiyama aangesloten op mijn eerste 901HT...

Is het wel mogelijk dat BNC kabel defect raakt?? Want soms kreeg ik wel wat vreemde kleuren... alsof kleur groen ontbrak... en na een tijdje weer hersteld. :?

Zo ja... hoe kan dat nou?? Ik heb helaas één BNC kabel. :(
Ik kan wel een nieuwe BNC kabel kopen, maar weet niet hoe duur het is, en welke merk ik moet kopen :? en welke winkel? Electronica winkel of computerwinkel :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me iets af:
Zijn de BNC kabels kwetsbaar? Of kunnen ze niet tegen stof?

Stof? Zo ja, hoe kan ik het voorkomen?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Nee, BNC kabels zijn niet kwetsbaar. En over het algemeen zijn ze erg stevig.

Als je een nieuwe koopt reken dan op 80-100 gulden. En zorg er voor dat er ontstoringsfilters zo'n 10cm voor de uiteinden zitten. (kun je herkennen aan dikke knop in de kabel)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
ontstoringsfilters :?

Heeft het een vorm van een cylinder?

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn de aansluitpunten op de monitor ietwat geoxideerd.
Wat natuurlijk niet zo vreemd is na 2 jaar niet gebruikt te zijn.
Maak die een beetje schoon en je kleuren blijven voortaan zoals ze moeten zijn.
Ik heb (lang geleden) hetzelfde gehad, zat ik lekker te werken, werd plotseling mijn windows paars :o .
Ik gaf dan gewoon die monitor een beuk en dan deed die het weer goed.
Achteraf (jaar later) bleek het om de aansluitpunten te gaan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het schoonmaken?
Met anti-roest middel? Maar ik heb geen roest gezien :?
Dus gewoon met stofdoekje?

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:18 schreef Dark-Angel het volgende:
Hoe kan ik het schoonmaken?
Met anti-roest middel? Maar ik heb geen roest gezien :?
Dus gewoon met stofdoekje?
Neem zo'n kunststof shuursponsje of de harde kant van zo'n afwassponsje, dan is het zó gebeurd . .

Verwijderd

Contact spray erop spuiten en probleem opgelost.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 18:54 schreef The_Rat het volgende:
(Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, het ligt zo voor de hand . .)

:z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:54 schreef The_Rat het volgende:
Contact spray :? Welke merk? of Is Contact een merk zelf?

Verwijderd

Probeer dan het schuursponsje maar . . ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 00:31 schreef Braadkip het volgende:
Probeer dan het schuursponsje maar . . ;)
ROFL
:)

Verwijderd

...jtsjeeezussss,,,,wat een domme lullo hierboven juh!...wel een heel verhaal van die Donkere Engel.....
Asus A7V rev 1.01 - AMD Athlon 1,2 Ghz 200FSB - 384 Mb 133 Mhz memory - 2 x 30 Gb Quantum Fireball Plus AS 7200 RPM (ATA100) - Asus AGP V8200 Geforce3 DeLuxe - Pioneer DVD-105S - LG CD-ROM 52X - Intel Pro/100+ PCI
...van pappa gehad?....maar godver vragen of CoNTAcT een merk is dat spray verkoopt...
Nog effe en ik zeg me tweakers abonnement op.... }:O }:O }:O

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik van mijn broer gekregen...
Omdat hij woont nu buitenland Nieuw Zeeland.

En ik ben geen dumbo (misschien wel toch), omdat ik heb eigenlijk nooit schoonmaakmiddel gekocht :?
Jij wel? Maak je je keuken toch schoon :?

Trouwens ben ik eindelijk erachter gekomen, dat de BNC monitor kabel echt defect is. De kleur kabel groen is gebroken, ik bedoel coax kabel. :(
Dat had ik niet verwacht, ik dacht altijd dat de coax kabels wel stevig genoeg waren. :(

Verwijderd

Dat zijn ze ook wel, maar alles kan natuurlijk stuk gaan.
Pak gewoon de soldeerbout en repareer de kabel.
Met een beetje geknutsel doet ie het weer en dat scheelt toch weer een mijer ofzo :7

(Ik hoop dat je weet wat een soldeerbout is, zo niet dan heb ik de volgende hint voor je: Het is geen bout van het merk Soldeer . . :) )

Verwijderd

Topicstarter
LOL Dat is een goeie, hoor... :)
Ja, hoor ik weet wat het is!
Pagina: 1