Het is mijn 10 jaarlijkse tijd voor een reciever update, maar er komt een halve verbouwing bij kijken....
Het idee is om 4x atmos in het plafond te plaatsen.
Daar het een nieuwbouwhuis is zit ik met een betonnen plafond (ik vermoed het 'buizen' type.
Om eea te kunnen isoleren (en geen lelijke 'pukkels' op het plafond te hebben, zal er een verlaagd plafond komen (10-15cm).
Handigste leek mij om de speaker kabels min of meer samen te laten vallen met het lichtpunt.
Omdat 2.5mm2 een minimum is voor de kabels zou denk ik zelfs een 19mm buis niet lukken.
Als mijn plafond idd een buizenplafond is kan ik dus de 'buis ernaast' gebruiken.
Iemand nog tips etc voor een dergelijke installatie?
- hoe kom ik erachter wat voor plafond/vloer het is?
- alternatieve ideeën mbt kabels?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik.
-LG OLED55C9PLA
- waarschijnlijk een Denon 4700
Het idee is om 4x atmos in het plafond te plaatsen.
Daar het een nieuwbouwhuis is zit ik met een betonnen plafond (ik vermoed het 'buizen' type.
Om eea te kunnen isoleren (en geen lelijke 'pukkels' op het plafond te hebben, zal er een verlaagd plafond komen (10-15cm).
Handigste leek mij om de speaker kabels min of meer samen te laten vallen met het lichtpunt.
Omdat 2.5mm2 een minimum is voor de kabels zou denk ik zelfs een 19mm buis niet lukken.
Als mijn plafond idd een buizenplafond is kan ik dus de 'buis ernaast' gebruiken.
Iemand nog tips etc voor een dergelijke installatie?
- hoe kom ik erachter wat voor plafond/vloer het is?
- alternatieve ideeën mbt kabels?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik.
-LG OLED55C9PLA
- waarschijnlijk een Denon 4700