Vragen over HK AR139, Tannoys 631, Nieuwe speakers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-04-2021
Hi allemaal,

Met oud en nieuw zijn mijn Tannoy's 631 waarschijnlijk opgeblazen, er komt namelijk alleen nog een beetje geluid uit de teeters. De woofers zijn helemaal stil en niks op te vinden. Ik heb mij laten vertellen dat het spoeldraad dan is doorgebrand.

Op het moment zelf dacht ik dat het lag aan mijn bejaarde Sony versterker die al regelmatig Protector issues had maar het de laatste tijd juist weer deed.

Toen ben ik gelijk opzoek gegaan naar vervanging en heb een Harman Kardon AVR 139 aangeschaft. Alleen wat dus toen bleek is dat het wel echt aan de speakers ligt. Dus ik ben opzoek naar vervaging van de speakers zodat ik straks weer muziek kan luisteren zoals ik dat deed.

Ik heb eigenlijk dus twee vragen: Weet iemand of ik de Tannoys helemaal kan afschrijven of ik nog iets moet proberen.

Andere vraag is: Ik zit nu op Bol te kijken en die hebben een aanbieding voor Wharfdale 220 voor 179,-. Nu lijken mij dit goede speakers, mits ik er een sub bij aanschaf (volgende paycheck is dat mogelijk) heeft iemand hier ervaring mee of is er een ander type wat men kan aanraden tot 250,-

Sowieso ben ik een beetje nieuw en hoor dus graag typs and tricks!
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 23:24
eventjes openschroeven en kijken of je wat kapot ziet. ik heb zelf geen ervaring met die speakers maar sommigen hebben interne beschermingscircuits voor in het geval van een overload.

heb dit ook gevonden:
https://www.avforums.com/...-speakers-faulty.1180216/

klinkt als wat jij hebt. dus ff openmaken en kijken of het elco'tje kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Inderdaad openschroeven. Demonteer de basluidspreker en hogetonenluidspreker, trek de kabels los en meet van elk met een multimeter de gelijkstroomweerstand. Je zou rond de 6 ohm moeten meten. Voel ook of je de conus van de woofer een paar millimeter in kan drukken en of dat zonder schrapen gaat.