Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een klein/stil systeem om mijn inmiddels overleden desktop te vervangen. De PC zal in de woonkamer staan, dus stiller/kleiner is prettiger!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name privé-gebruik, het liefst met 2 schermen, beetje streams kijken/internetten/spotify/medium-gewicht gamen. Ik hoef niet de allernieuwste games te kunnen draaien, en ben ook niet per se geïnteresseerd in 4K of 144 Hz refresh rates. Denk bij games aan MMORPGs, een keer een wat ouder spel als skyrim/witcher 3 (laatste hoeft niet op max, hoewel het wel leuk zou zijn
).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 800 en 1200 afhankelijk van hoeveel meerwaarde een sprong omhoog in budget heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 1 monitor die ik kan gebruiken, een tweede zou bij de max van het budget (E1200) er bij in moeten zitten, maar bij de min (E800) hoeft deze niet binnen het budget. Toetsenbord/muis kunnen nog overgenomen worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande randapperatuur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD mbt. eventueel dual-boot linux partitie willen installeren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil/klein, twee schermen aan te sluiten.
Ga je overklokken?
Neen
Huidige lijstje
Deze lijst is geïnspireerd door de BBG van September, muv de videokaart die niet beschikbaar is. Zou dit lijstje ongeveer voldoen aan de eisen die ik heb, heb ik ergens overkill (of juist niet), en is de setup zoals bovenstaand compatibel met elkaar?
Alvast bedankt!
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een klein/stil systeem om mijn inmiddels overleden desktop te vervangen. De PC zal in de woonkamer staan, dus stiller/kleiner is prettiger!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name privé-gebruik, het liefst met 2 schermen, beetje streams kijken/internetten/spotify/medium-gewicht gamen. Ik hoef niet de allernieuwste games te kunnen draaien, en ben ook niet per se geïnteresseerd in 4K of 144 Hz refresh rates. Denk bij games aan MMORPGs, een keer een wat ouder spel als skyrim/witcher 3 (laatste hoeft niet op max, hoewel het wel leuk zou zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 800 en 1200 afhankelijk van hoeveel meerwaarde een sprong omhoog in budget heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 1 monitor die ik kan gebruiken, een tweede zou bij de max van het budget (E1200) er bij in moeten zitten, maar bij de min (E800) hoeft deze niet binnen het budget. Toetsenbord/muis kunnen nog overgenomen worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande randapperatuur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD mbt. eventueel dual-boot linux partitie willen installeren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Relatief stil/klein, twee schermen aan te sluiten.
Ga je overklokken?
Neen
Huidige lijstje
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 100,12 | € 100,12 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC | € 225,06 | € 225,06 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 74,12 | € 74,12 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 161,92 | € 161,92 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 865,07 | ||
Deze lijst is geïnspireerd door de BBG van September, muv de videokaart die niet beschikbaar is. Zou dit lijstje ongeveer voldoen aan de eisen die ik heb, heb ik ergens overkill (of juist niet), en is de setup zoals bovenstaand compatibel met elkaar?
Alvast bedankt!