Ik ben op zoek naar een budget systeem van rond de 300 euro voor mijn broer en schoonzus. Ze hebben een groot gezin, en werken nu op een oude pc waar ik onlangs al een SSD in gezet heb. Deze SSD kan worden meegenomen en is groot genoeg qua opslag. Ze hebben al een refurbished PC gezien (https://www.2dehandslapto...iplex-7020-sff-8gb-240ssd) die eventueel in aanmerking zou komen, maar die is niet nieuw meer, en de specificaties zijn ook niet de allerbeste. Daarom ben ik benieuwd of we voor ongeveer 300 euro een stuk meer PC kunnen samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor schoolgebruik. Dus presentaties maken, werkstukken, oefenen op internet etc. Er zal sporadisch ook een spelletje op gespeeld worden, maar hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 300 euro. Mocht het een tientje duurder worden dan kan dat maar de grens is wel redelijk hard. De computer kan ik zelf in elkaar zetten, dus assemblage is niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur wordt meegenomen, dit is een toetsenbord en muis, 17" beeldscherm etc. Daarnaast zit er nog een relatief nieuwe SSD in die wordt meegenomen. Dit is volgens mij deze: pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB
Windows licentie is al aanwezig, dus dat gaat ook niet van het budget af.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het mag wel lekker basic. Een kastje, moederbord en CPU. Eventueel voeding nog?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf neig ik meer naar AMD, omdat de grafische prestaties wat beter zijn, maar mocht dat budget-technisch lastig zijn dan is Intel ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij staat in de hoek van de woonkamer, dus iets stiller mag wel. Uiterlijk maakt niet uit, maar wel toekomstbestendig.
Ga je overklokken?
Dat is niet van toepassing.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje gemaakt, maar weet niet of deze goed is.
Kan ik nog meer bang for buck krijgen, door iets andere componenten te kiezen? En is alles compatibel met elkaar, of zouden jullie andere keuzes maken?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor schoolgebruik. Dus presentaties maken, werkstukken, oefenen op internet etc. Er zal sporadisch ook een spelletje op gespeeld worden, maar hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 300 euro. Mocht het een tientje duurder worden dan kan dat maar de grens is wel redelijk hard. De computer kan ik zelf in elkaar zetten, dus assemblage is niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur wordt meegenomen, dit is een toetsenbord en muis, 17" beeldscherm etc. Daarnaast zit er nog een relatief nieuwe SSD in die wordt meegenomen. Dit is volgens mij deze: pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB
Windows licentie is al aanwezig, dus dat gaat ook niet van het budget af.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het mag wel lekker basic. Een kastje, moederbord en CPU. Eventueel voeding nog?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf neig ik meer naar AMD, omdat de grafische prestaties wat beter zijn, maar mocht dat budget-technisch lastig zijn dan is Intel ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij staat in de hoek van de woonkamer, dus iets stiller mag wel. Uiterlijk maakt niet uit, maar wel toekomstbestendig.
Ga je overklokken?
Dat is niet van toepassing.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een lijstje gemaakt, maar weet niet of deze goed is.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Behuizingen | Antec NX100 Zwart | € 28,60 | € 28,60 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT8G4SFRA32A | € 30,69 | € 30,69 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 39,91 | € 39,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 294,10 | ||
Kan ik nog meer bang for buck krijgen, door iets andere componenten te kiezen? En is alles compatibel met elkaar, of zouden jullie andere keuzes maken?