Problemen VBA in Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen_W
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-01-2021
Mijn vraag

Ik probeer een invoerprogramma te maken in Excel voor het beheer van de koelvloeistof voor de garage met een VBA-module.
Ik loop er tegenaan dat als ik een regel in wil voegen als het aantal ingevoerde regels >= 9 is (aantal regels is dan 10 inclusief de totaal-rij), dit niet lukt. Ik had een macro gemaakt RijInvoegen die wel functioneert als ik in de database zelf sta en dan de macro aanroep, maar niet in de VBA-module.

mvg,
Harmen Westerveld

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2011 Microsoft Office 365

Wat ik al gevonden en geprobeerd heb:

Ik heb een macro "RijInvoegen" gemaakt om een regel in te voegen, die werkt als ik in een cel van de database sta, maar die niet werkt als ik hem aanroep in mijn VBA-module-script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Sub RijInvoegen()

ActiveCell.EntireRow.Select

Selection.Insert Shift:=xlToDown, CopyOrigin:=xlFormatFromRightorAbove

End Sub

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

Als je dit vanuit VBA aanroept, wat "werkt er dan niet"? Krijg je een foutmelding? Gebeurt er iets dat je niet verwacht had?
Zet eens een breakpoint op de eerste regel van je sub en kijk eens of alle variabelen wel bestaan (hint: bestaan ActiveCell en Selection dan wel?).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43
Je bedoelt met "als ik in de database sta" neem ik aan als je op het werkblad zit? Probeer eens in het andere geval (als je in de VBA module de macro start) uit te vogelen of er wel een "ActiveCell" is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen_W
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-01-2021
@Reptile209 en @farlane : ik had inderdaad niet de juiste ActiveCell . Dit werkt nu wel!
Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen_W op 03-01-2021 00:05 ]