Op het werk hebben we een computer met een moederbord erin waar op de chipset VXpro staat. Er zit op dit moment een Cyrix processor (socket 7) in die loopt op 166 MHz volgens mij. Het moederbord heeft twee verschillende geheugenbanken, 4 keer EDO Ram (dat wordt nu gebruikt, in totaal 2x16 Mb) en 2 keer SDRAM (dacht ik). Dus ik om te upgraden nieuw geheugen besteld, maar nu blijkt dat die er niet in te past. Het geheugenreepje heeft wel de goede lengte en de inkepingen op de juiste plaatsen, maar het lijkt alsof de banken niet diep genoeg zijn, wat voor bank is dit dan?!
Nu heb ik ook een nieuwe processor besteld, een AMD K6-II 500 MHz. Maar als ik die er in doe, werkt de computer maar op 66 MHz en loopt hij vast bij het starten van windows. Waarschijnlijk is dit een temperatuurprobleem, want de processor en het koelblok worden erg heet. Ventilator is voldoende, dat is een Coolermaster DP5-6H51.
Ik denk dat ik de oplossing al wel weet, er moeten een stel jumpers verzet worden (ik kan in het BIOS namelijk niks instellen). Maar welke? En waarvoor!?
Het boekje van het moederbord kan ik nergens vinden, dus daar heb ik niks aan.
Nu heb ik ook een nieuwe processor besteld, een AMD K6-II 500 MHz. Maar als ik die er in doe, werkt de computer maar op 66 MHz en loopt hij vast bij het starten van windows. Waarschijnlijk is dit een temperatuurprobleem, want de processor en het koelblok worden erg heet. Ventilator is voldoende, dat is een Coolermaster DP5-6H51.
Ik denk dat ik de oplossing al wel weet, er moeten een stel jumpers verzet worden (ik kan in het BIOS namelijk niks instellen). Maar welke? En waarvoor!?
Het boekje van het moederbord kan ik nergens vinden, dus daar heb ik niks aan.