Servies (borden) aankopen: prijs-kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Beste Tweakers

Recent kochten wij borden aan via de 'Moods at home' actie van Delhaize (link ter info).

Helaas stellen we vast dat deze borden:
  • Makkelijk krassen (zwarte lijnen veroorzaakt door snijbeweningen van mes/vork)
  • Makkelijk breken (hoekjes er af door in de vaatwasser te zitten, of in de kast te steken
De reden hiervoor is volgens mij tweevoudig: dunne toplaag (makkelijk krassen) + algemeen lage kwaliteit van materialen (niet hard genoeg en breekt dus makkelijk).

Te bekijken dus hoe we dit oplossen samen met Delhaize en The Cookware Company...

TLDR: we zijn op zoek naar stevige, modern ogende borden, met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Graag jullie ervaringen van winkels, merken, materiaal, ... en waar op te letten in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik heb er verder geen verstand van maar mij is wijsgemaakt dat porselein een stuk sterker is dan keramiek/aardewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Wij hebben 5 jaar geleden een set van Dille&Kamille aangeschaft, de Cameo China versie.

Wel oppervlakkige krasjes (als je onder een hoek kijkt) maar verder nog prima in orde. Prijs viel mij alles mee.

Mijn schoonouders doen al 10+ jaar met deze set en ziet er ook nog prima uit.

[ Voor 16% gewijzigd door WeetIkHetNou op 02-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:55
Als er een Turkse woonwinkel in de buurt is, ga daar dan even langs. Turkse merken zoals Karaca en Emsan kan ik je wel aanbevelen. Ze hebben mooie sets voor zowel 6 als 12 personen. :Y

spoiler:
In Europa vragen ze er wel de hoofdprijs voor heb ik gemerkt. Deze set voor 12 personen kost bij de eigen Europese webshop €449.95, in Turkije kost ie omgerekend €330. Afgelopen zomer waren we met de auto naar Turkije, deze set was toen in de aanbieding voor €150. Direct meegenomen uiteraard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernardino
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Beste Gigapixels,

Zelfde probleem hier.

Op de website van Moods kraaien ze van “onbreekbaar melamine” en “duurzame materialen”, maar enkele weken nadat wij de borden en tassen zijn beginnen gebruiken zijn er al meerdere met stukjes afgebroken. Barsten en krassen alom!

Ik ben hier niet over te spreken. We hebben servies van Casa dat al 15 jaar meegaat en wilden eens van model veranderen. Nu zitten we met die brol.

Hebben jullie dit kunnen oplossen met Delhaize?

Beste groet,

Bernard, Kortrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Royal Doulton.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:51
Moet het een chique eetservies zijn (voor op zondag), of is het eerder om alle dagen te gebruiken?
Ikea heeft een ruim aanbod, en die sets blijven ook langere tijd in hun aanbod. Als er dan eens een bordje breekt, kan je makkelijk vervangen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wij kopen altijd een setje extra van die goedkope meuk. Geen behoefte aan heel dure scherven. :) Als de kleine gaat studeren zien we wel weer verder. We hebben alleen een "zondags" koffieservies.

Als er nu iets stuk valt, dan kunnen we er nog om lachen. Een neef van me heeft voor zijn trouwerij zo'n idioot duur servies gevraagd. Dan krijgt iedereen een prijslijst zo van "melk kannetje, 37,95" (ok, wat overdreven natuurlijk). Die hadden in 3 maanden voor 100 euro "schade aan het servies" (en met die prijzen hoef je daarvoor niet veel stuk te maken). Die hebben nu een heel mooi en uitgebreid servies voor alleen de Kerst. Ze hebben nu ook een kleine, dus ze durven het op andere momenten niet meer te gebruiken.

Maar ook wat duurdere borden verliezen gewoon stukjes glazuur aan de rand hoor. Denk dat je voor horeca servies moet gaan voor echt degelijk spul. Wij hebben speciale kinderborden besteld bij de Bijenkorf. Zit een kuiltje in om het bord minder vol te laten lijken. Die waren behoorlijk aan de prijs, maar 1 van de 2 borden mist ook al een stukje aan de rand. 1 keer iets te hard ergens tegenaan getikt bij het in de vaatwasser zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-05-2021 06:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Geloof me, horeca borden gaan massaal stuk xD
Gewoon IKEA borden pakken en dan als er een (te ver ) stuk gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 14:49
99ruud99 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:07:
Geloof me, horeca borden gaan massaal stuk xD
Gewoon IKEA borden pakken en dan als er een (te ver ) stuk gaat vervangen.
Ikea idd. Gaat best lang mee en kost weinig (y) !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 19:18
iittala Teema

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05

Honesty

kattenneus!

Wij hebben ook gewoon ikea servies, mijn vrouw is blind en hier sneuvelt regelmatig wat en kopen we dan steevast als we weer bij ikea zijn wat bij.
Verder hebben we voor de kinderen een hard plastic bord gekocht van dodrum ofzoiets wat ook onverwoestbaar was. Hij is hem een keer vergeten op school waarna die weg was maar vaak laten vallen en niks eraf.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn ouders hebben keramische borden van villeroy en boch.(new wave) Die krassen niet, niet dat ik kon zien teminste.

Erg hard materiaal.

Maarja dat zit dan ook hoger in de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 25-05-2021 07:28 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 07:32
Ik heb hier ook al meer dan een decennium IKEA-spul. Doet het helemaal prima; maar je ziet wel die zwarte lijnen van het krassen met een mes (,lepel of vork); en na deze tijd hebben we ook wel een bord/kommetje en zo met een gebroken stukje. Prima prijs-kwaliteit, maar vooral omdat de prijs laag is, en de kwaliteit behoorlijk. Wil je geen krassen op je servies, dan zou ik IKEA niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel aan de prijs met 110 euro voor 6 borden en 2 schaaltjes. Los 26cm bord kost je 15 euro. Grote mok: 14 nog wat....

Voor ongeveer 110 euro koop ik 2 complete sets voor (dus 2x) 4 personen. Wel simpele sets met alleen:
- klein bord
- groot bord
- diep bord
- koffie kopje
- schoteltje
- soepkom

Maar da's dan dus wel echt budget spul wat je met een glimlach uit je handen laat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als je er dertig jaar mee doet valt het best mee. Voor je Griekse bruiloft zou ik idd iets goedkopers nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
We hebben duur ‘s zondags servies van Villeroy & Boch.

Maar dagdagelijks steeds goedkope setjes van Ikea of de Action. Krast als de ziekte, en soms knapt een stuk glazuur, maar het is bij te kopen. En als de dochters dan wat kapot maken, is het geen ramp. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 25-05-2021 07:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Gluten Parody schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:32:
Als je er dertig jaar mee doet valt het best mee. Voor je Griekse bruiloft zou ik idd iets goedkopers nemen ;)
Ik geef het hier max. 6 maanden voor het eerste item aan diggelen op de grond ligt en het tweede item schade oploopt bij een "ongelukje" met het in- of uitruimen van de vaatwasser. Da's ook mijn grootste bezwaar tegen duur servies: het valt gewoon kapot, ongeacht de prijs (tenzij het van kunststof is ofzo).

Natuurlijk, hier gaat het ook weleens langer goed dan 6 maanden achter elkaar, maar da's dan een mazzeltje.

Onze dochter heeft laatst nog een soepkom van tafel gestoten. Zeker als er al een haarscheurtje inzit (van die ene keer dat hij wel viel, maar niet in stukken), is dat gewoon gegarandeerd scherven. Natuurlijk geven we haar een kunststof soepkom, maar ze kan ook gewoon jouw kom per ongeluk van tafel stoten. En ze vindt het geweldig om de vuile vaat op het aanrecht te zetten (ze is 4, meehelpen is tof). Gaat zeker 9 van de 10 keer prima. Maar een enkele keer niet.....

Ik ben zelf ook niet helemaal onschuldig. Laatst nog zo'n dik koffieglas in 3000 stukjes laten vallen op de plavuizen in het kantoor. Maar ach.... die waren van de DE zegels. :)

Van ons zondags koffieservies is nog maar 1 item gesneuveld (en vervangen). Oortje van het melkkannetje afgebroken bij een vaatwasser-ongelukje. Dat kost je dan wel meteen de prijs van 1/3 4-persoons budget servies-set.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-05-2021 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 08:27
Ik heb ook gewoon IKEA servies. Heerlijk dat als we (en dan bedoel ik vooral ikzelf) iets stuk laten vallen en het maakt niet zoveel uit en de volgende keer dat we bij IKEA zijn kopen we weer wat servies erbij zodat we weer alles voor 10 personen hebben.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar ik vind iets als een servies wat zo makkelijk stuk gaat echt heel zonde om veel geld aan uit te geven. Dan zou ik denk ik al een paar duizend euro aan servies hebben stuk laten vallen in mijn leven...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Sinds de kinderen vijftien jaren geleden uit huis gingen alles van Ikea langzaam vervangen voor Villeroy & Boch en dat gaat naar wij denken even lang mee.
Sindsdien dus twee sets van V&B uit de outlet (Lelystad), voor Kerstperiode en dagelijks gebruik.

Let wel, outlet prijzen en aanbiedingen maken net het verschil tussen 'onzinnig duur' en 'dagelijks bruikbaar'.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

Wij kopen dat soort dingen meestal bij de Sligro (groothandel voor horeca). Super veel keus, niet te duur en goede kwaliteit. Trouwens....ook pannen en keukenspullen koop ik daar soms.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Celebithil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:28:
Ik heb hier ook al meer dan een decennium IKEA-spul. Doet het helemaal prima; maar je ziet wel die zwarte lijnen van het krassen met een mes (,lepel of vork); en na deze tijd hebben we ook wel een bord/kommetje en zo met een gebroken stukje. Prima prijs-kwaliteit, maar vooral omdat de prijs laag is, en de kwaliteit behoorlijk. Wil je geen krassen op je servies, dan zou ik IKEA niet aanraden.
hier ook ikea spul, gewoon bijkopen als er iets sneuvelt en schouders ophalen.

met jaren ervaring met de ikea borden: de meeste van de zwarte lijnen bij ons komen van t feit dat de borden t winnen van de hardheid van ons (ook goedkope) bestek! pak maar eens wat groene zeep en poets je bord zachtjes op, streepjes (hopelijk) weg :)
-het zijn onze messen die slijten, niet de borden-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:47

OmeJoyo

This is me

GigaPixels schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:39:
Beste Tweakers

Recent kochten wij borden aan via de 'Moods at home' actie van Delhaize (link ter info).

Helaas stellen we vast dat deze borden:
  • Makkelijk krassen (zwarte lijnen veroorzaakt door snijbeweningen van mes/vork)
  • Makkelijk breken (hoekjes er af door in de vaatwasser te zitten, of in de kast te steken
De reden hiervoor is volgens mij tweevoudig: dunne toplaag (makkelijk krassen) + algemeen lage kwaliteit van materialen (niet hard genoeg en breekt dus makkelijk).

Te bekijken dus hoe we dit oplossen samen met Delhaize en The Cookware Company...

TLDR: we zijn op zoek naar stevige, modern ogende borden, met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Graag jullie ervaringen van winkels, merken, materiaal, ... en waar op te letten in het algemeen?
DAt moet wel echt bogt zijn, wij hebben jaren geleden de serie van de Action gekocht (in de winkel veel aan het zoeken geweest naar rechte borden, enige echte probleem) ik na hier nu na al die jaren geen noemenswaardige problemen of krassen op vinden.Ook geen hoekjes eraf helemaal niets.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:11:
Wij kopen dat soort dingen meestal bij de Sligro (groothandel voor horeca). Super veel keus, niet te duur en goede kwaliteit. Trouwens....ook pannen en keukenspullen koop ik daar soms.
Sinds wanneer mag je als consument naar de Sligro? Ik kan me van vroeger nog herinneren dat we er echt alleen maar binnenkwamen met de bedrijfspas van pa. Heb daar ook wel wat dingen gehaald en het is wel goed spul meestal. Heb daar bijvoorbeeld 2 thermossen gekocht voor koffie/thee. Echt top spul. Dat was nog in de tijd dat ik mijn eerste "keukeninventaris" aan het verzamelen was. Lang geleden dus. :)

Volgens mij wordt er met de Sligro en Makro pasjes (maar 2 voorbeelden) echt massaal gefraudeerd. Het spul wordt namelijk gewoon allemaal op de zaak geboekt. Vroeger in ieder geval wel. Kan me niet voorstellen, dat die ondernemers die aankopen allemaal netjes als "prive" gaan boeken. Alle facturen van de Sligro en Makro worden gewoon als kosten opgevoerd, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 17:59

Asteroid9

General Failure

Sinds Covid in elk geval, de Sligro ziet consumenten nu maar wat graag komen ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Volgens mij wordt er met de Sligro en Makro pasjes (maar 2 voorbeelden) echt massaal gefraudeerd. Het spul wordt namelijk gewoon allemaal op de zaak geboekt. Vroeger in ieder geval wel. Kan me niet voorstellen, dat die ondernemers die aankopen allemaal netjes als "prive" gaan boeken. Alle facturen van de Sligro en Makro worden gewoon als kosten opgevoerd, volgens mij.
Onzin, je bedrijfsnaam staat op het factuur maar je kan het niet afboeken. Al zou je dat doen dan zal je boekhouder je terugfluiten. Vrijwel iedereen doet doet zo. Of denk je dat iedereen een horecazaak heeft?

Ik heb nog vorig week een kamado BBQ gekocht bij de Makro met de benodigde accessoires. Staat mijn naam als software developer boven. Als ik dit in mijn administratie ga zetten dan wordt ik binnen no time opgebeld
door de boekhouder met de vraag wat ik hier mee van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

Idd. En zo'n pasje krijg je bij een pak boter bij wijze van. Het interesseert de sligro/hanos/makro echt geen reet allemaal. Ik heb een pasje van mijn oude studentenvereniging en van een v.o.f die al lang niet meer bestaat. Of maw. je kan vast wel ergens een pasje ff lenen.

Je kan trouwens (helaas) niet als consument op dit moment terecht bij de groothandels.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:53:
[...]
Heeft niets met fraude te maken.

Naast het feit dat je nu als "gewone" consument ook naar binnen mag (tenzij dat nu voorbij is), zijn er zat "legale" manieren om van die winkels een pasje te krijgen.

Je betaalt in de winkel ook gewoon BTW, of je dat later opgeeft aan de belasting, al dan niet via je bedrijf, staat los van het kunnen kopen.
Zelf heb ik een pasje van de Hanos, maar geen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 14:58
Ik stoor me qua servies meer aan dat scherpe piep geluid met snijden. Is daar nog wat aan te doen ? Of ligt dat aan het soort steen/porcelain oid ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:13:
zo'n pasje krijg je bij een pak boter bij wijze van. Het interesseert de sligro/hanos/makro echt geen reet allemaal.
Dit heeft volgens mij met ruimtelijke ordening te maken. Supermarkten moeten in bewoond gebied zitten, om te voorkomen dat mensen met de auto naar grote hypermarchées moeten voor hun boodschappen. Daarom mag een Sligro of Makro op een industrieterrein niet aan particulieren leveren.

Erg fijn hoor, een supermarkt op loopafstand… :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:30:
[...]
de serie van de Action gekocht (in de winkel veel aan het zoeken geweest naar rechte borden, enige echte probleem) ik na hier nu na al die jaren geen noemenswaardige problemen of krassen op vinden.Ook geen hoekjes eraf helemaal niets.
Wij doen dat evengoed zo.
Die huidige serie met 'oosterse invloeden' is prima, en mooi geprijsd
Zeker als de kinderen de afwas doen ( 19 en 13 ) - geen vaatwasser, gaat dat met de nodige 'bravoure' :+
Als er dan zo'n bord/schaaltje écht niet meer kan, in de recyclebak, en als het weer écht krap wordt ( 4 borden is te weinig :) ) weer 6 nieuwe halen, en onder de 20€ klaar
Nieuwe kleurtjes, goed voor de gemoedsrust van Mrs. Freshmaker

Normaal doe ik mijn inkopen ( ook particulier ) bij de Sligro
Afgelopen week weer eens bij de Makro geweest, maar wat een baggerwinkel is dat ;)
Het was alsof ik bij een slecht gemanagede Action op steroids binnen liep.
Producten door elkaar, willekeurig in de schappen.
rommel tussen de schappen, koel/vrieswaar op de fruitafdeling ( weggelegd door andere klanten - en ik vermoed wordt dat gewoon weer in de vriezers gegooid hierna :+ )

Nee, makro heeft zijn glans écht wel verloren de afgelopen 10 jaar

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 25-05-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:47

OmeJoyo

This is me

Fly-guy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Heeft niets met fraude te maken.

Naast het feit dat je nu als "gewone" consument ook naar binnen mag (tenzij dat nu voorbij is), zijn er zat "legale" manieren om van die winkels een pasje te krijgen.

Je betaalt in de winkel ook gewoon BTW, of je dat later opgeeft aan de belasting, al dan niet via je bedrijf, staat los van het kunnen kopen.
Zelf heb ik een pasje van de Hanos, maar geen bedrijf.
Hoe kom je erbij dat je geen BTW betaald bij Makro/Sligro? Dit is afhankelijk van wat je keuze is.

Of dat bij de Hanos ook zo is geen idee, maar kan je de facturen van Makro/Sligro laten zien dat ik altijd netjes BTW heb betaald voor mijn privé aankopen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

We hebben hier verschillende borden door elkaar, en het valt op dat de ikea borden inderdaad erg hard zijn. Vast niet de enige harde borden maar ze zijn wel duidelijk veel beter dan de goedkope meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06 10:20
Wij hebben 3 jaar geleden de vierkante borden serie van de Action gekocht. Daar is in al die 3 jaar niks mee gebeurd, geen krassen en chips ze zijn nog als nieuw!

ik denk dat het soms ook best hit of miss is met goedkopere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 16:07
Wij Hema borden, al 7-8 jaar oud, vaatwasser en al, zijn nog prima. Vorige week 1 gelanceerd vanaf de airfryer die op het aanrecht stond, op de rand op de vloer, niks mis mee. PVC vloer wel een flinke snee...

Ook dure diepe borden van de Ikea, 1 heeft er een klein hoekje uit (dat aanrecht is hard), verder ook 5-6 jaar oud. Bizar eigenlijk, die borden voor de kleine zijn al wel gesneuveld, van allerlei vreemde soorten plastic. Glazen ook genoeg, daar heb ik laatst gewoon hele nieuwe sets van gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
bonzz.netninja schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:11:
Hier ook hele set van de Sligro, stevig porselein gemaakt om in de horeca te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 18:15
Wij hebben ook Ikea servies nog van toen ik op mezelf ging wonen. In die tijd maar één stukje afgebroken van een bord voor de rest nog in prima staat. Je moet je natuurlijk niet ergeren aan krassen, die zijn er genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
Aangezien de gemiddelde kooktopics ook in AZ staan, kickje die kant op. WVB >> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 15:49
Laatste set van de AH zegelactie, prima spul en hoef niet te huilen als er iets kapot valt. Kwaliteit is prima, geen krassen en alles gaat de vaatwasser in zonder beschadigingen.

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/J24OG-2PMnzsbgiGtFw-Xvbsk_c/diocontent/139541500/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

Verder een setje V&B Flow voor als er bezoek is maar die ruimen we ook altijd zelf uit/in ipv de kids er mee laten rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

com2,1ghz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Onzin, je bedrijfsnaam staat op het factuur maar je kan het niet afboeken. Al zou je dat doen dan zal je boekhouder je terugfluiten. Vrijwel iedereen doet doet zo. Of denk je dat iedereen een horecazaak heeft?

Ik heb nog vorig week een kamado BBQ gekocht bij de Makro met de benodigde accessoires. Staat mijn naam als software developer boven. Als ik dit in mijn administratie ga zetten dan wordt ik binnen no time opgebeld
door de boekhouder met de vraag wat ik hier mee van plan ben.
Nee, als webdesigner een BBQ als "kosten" boeken dat lukt inderdaad niet. Maar als je kantoor aan huis hebt en daar ook mensen kunt ontvangen, dan is er ineens al weer veel meer mogelijk. Dan zijn koffiekopjes, een espresso machine, waterkoker, koffie, koffiemelk, thee, suiker..... tot op redelijke hoogte geen probleem. En ik weet van vroeger (nogmaal, da's echt wel even geleden) dat die pasjes inderdaad weleens meegegeven werden aan een kennis/familielid en dat de houder van de pas dan toch soms een beetje "meesnoepte" door sommige dingen als kosten op te voeren. In die tijd werd er daar ook opvallend veel cash betaald.

Ik dacht eerlijk gezegd niet "groot" (in ieder geval niet zo groot als een complete BBQ). Meer aan een heleboel kruimeltjes, zeg maar.

Dat je er als consument nu gewoon heen zou mogen, dat verbaast me dan wel een beetje. Er zullen waarschijnlijk ook filialen zijn die in een gebied zitten waar detailhandel is toegestaan, maar ik meen dat ze ook vaak op plekken zitten waar de gemeente detailhandel tegenhoudt. Bij een meubelboulevard of gewoon industriegebied is het bijvoorbeeld lang niet vanzelfsprekend, dat je er ook een grote supermarkt mag openen. Een supermarkt geeft namelijk enorm veel meer (onder andere) verkeersdruk. Een groothandel is dan vaak weer geen probleem, want geen detailhandel. De Sligro waar ik vroeger weleens met mijn ouders heen ging, had ook een relatief klein parkeerplaatsje vergeleken met een flinke supermarkt. (OK, soms ook gewoon té klein, da's waar.) Als ze die voor consumenten open zouden gooien en dat zou publiek bekend worden, dan gaan de ondernemers van de naastgelegen woonboulevard direct klagen over volle parkeerplekken door de Sligro.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-05-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Hoe kom je erbij dat je geen BTW betaald bij Makro/Sligro? Dit is afhankelijk van wat je keuze is.

Of dat bij de Hanos ook zo is geen idee, maar kan je de facturen van Makro/Sligro laten zien dat ik altijd netjes BTW heb betaald voor mijn privé aankopen.
Je betaald altijd BTW de vraag is of je het kan terugvorderen van de Belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Asteroid9 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:08:
Sinds Covid in elk geval, de Sligro ziet consumenten nu maar wat graag komen ;)
Is inderdaad een tijd geweest, maar wij komen de Sligro of Makro als particulier zijnde niet meer in helaas... :?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:32

bert pit

asdasd

Witte "Dudson" borden, die hebben we nu 20 jaar. Ik meen dat ze gekocht zijn bij zo'n horecagroothandel, niet de sligo. Er is werkelijk nog geen stukje afgebroken van de randen. Zeer opmerkelijk met onze onvoorzichtige behandeling. Deze zijn super sterk.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Wij hebben van Rosenthal (nog niet genoemd zie ik) de Mesh borden. Erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:42:
[...]
In die tijd werd er daar ook opvallend veel cash betaald.
Nog steeds hoor ;)
Soms verbaas ik me over de betalingen die gedaan worden met losse briefjes van 50 en 20 ;)

Ik heb bijna 20j Horeca onder de riem, en weet waar abraham de mosterd haalt ( of in dit geval zijn Jenever en bier ;) )

Gewoon alleen dat is al grappig hoeveel boter men op de hoofd heeft bij zulke groothandels, door de regel te hanteren "alleen zakelijke verkoop"

* FreshMaker komt wekelijks bij Sligro, ideaal als hobbyist in de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:27
Hier een servies van Royal Porcelain, zo'n 18 jaar geleden gekocht bij Hoying in Eindhoven. Vooral aangeschaft i.v.m. het kerst-diner voor de familie maar ik wou wel iets wat ik zelf mooi vond. Gekozen voor 10 couverts, als er dan iets sneuvelt hou je er iig nog 8 over.
Door eigen onhandigheid zijn er 2 borden (1 groot, 1 klein) met een barstje. Maar verder nog tip-top in orde. Maar het scheelt natuurlijk dat ik geen eigen kinderen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Bernardino schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:31:
Beste Gigapixels,

Zelfde probleem hier.

Op de website van Moods kraaien ze van “onbreekbaar melamine” en “duurzame materialen”, maar enkele weken nadat wij de borden en tassen zijn beginnen gebruiken zijn er al meerdere met stukjes afgebroken. Barsten en krassen alom!

Ik ben hier niet over te spreken. We hebben servies van Casa dat al 15 jaar meegaat en wilden eens van model veranderen. Nu zitten we met die brol.

Hebben jullie dit kunnen oplossen met Delhaize?

Beste groet,

Bernard, Kortrijk
Hallo Bernard

Bij Delhaize hebben we zeker voor meer dan 1.000 euro aankopen gedaan. Het is een dure winkel.
Inderdaad toch wel wat schandalig dat ze deze actie doen met borden van matige kwaliteit.

Ik nam contact op met Moods en na wat heen en weer e-mailen (waaronder bewijs via foto’s), een hele grote levering nieuwe borden, kommen,.. toegestuurd gekregen.

Gelukkig had ik het aankoop bewijs nog.

Succes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:47:
We hebben hier verschillende borden door elkaar, en het valt op dat de ikea borden inderdaad erg hard zijn. Vast niet de enige harde borden maar ze zijn wel duidelijk veel beter dan de goedkope meuk.
Ze zijn zeker hard, maar ik vind ook dat ze snel krassen, helaas.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Ik weet zo niet wat onder modern valt, maar ik heb al jaren (8?) servies van Blokker, serie New York. Die zien er nog uit als nieuw, geen stukken af. Als je goed kijkt, zie ik wel wat krasjes bij bepaalde lichtinval, maar deze zijn kleurloos.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 29-05-2021 08:47 ]

Pagina: 1