Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfhond82
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
Aangezien de Harmony Elite al enige leeftijd heeft, een dure prijs en meer en meer site niet meer te leveren is.
Vroeg ik me af of er toevallig een nieuwe versie op komst is?
Of het nog steeds de moeite is om deze versie te kopen aan die prijs.

Ik zou graag volgende doen; 3 afstandbedieningen vervangen door 1, google assistant gebruiken op de afstandbediening in het Nederlands en mijn Hue lampen.

Dus wie weet misschien meer?

Al vast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb hetzelfde dilemma, gebruik al jaren met zeer veel plezier Harmony afstandsbedieningen.
Het enige wat me tegenvalt is de prijs.
Nu na 7 jaar is mijn Harmony Ultimate van bijna 300 euro stuk, hij valt om de haverklap uit.
Dus ben ook aan het kijken naar een nieuwe, naar mijn ervaring is de Harmony wel een echte alleskunner, dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen naar andere goedkopere afstandsbedieningen en vergelijk met de Harmony. 300 euro voor 7 jaar vind ik best veel, maar het gemak van 5 afstandbediengen en veel handelingen vervangen is ook wel fijn.

@Wolfhond82 Wat jij wil kan allemaal perfect met de Harmony Elite, maar net als ik is de vraag is hij het waard.

[ Voor 9% gewijzigd door HereIsTom op 02-01-2021 11:36 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfhond82
ja weet je waard of niet. als er volgend jaar nieuw model komt nee. dan wacht ik liever;
als het nog jaar gaat duren ja dan wel zie ik het wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfhond82
Ja maar daar staat toch niet in of er een nieuw model op komst is of niet? Want het is toch al oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier al jaren naar volle tevredenheid een Harmony Elite. Wil eigenlijk nooit meer anders. Vervangt momenteel 5 afstandsbedieningen. Accu is wel wat achteruit gegaan, doet er nu een dag of 4 mee voordat ie weer in de lader moet. Voorheen was dat een week.
Zou zo weer een nieuwe willen als ie kapot gaat. Ja, die dingen kosten een bak geld (en ik had het geluk dat ik m had gewonnen), maar zou m zo weer kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pazo op 04-01-2021 14:32 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Ik geeft dit topic nog even het voordeel van de twijfel. Als het bij aankoopadvies blijft voor een nieuwe afstandsbediening, prima. Als het blijft bij speculeren over het wel/niet komen van een nieuw model, gaat het topic dicht; niemand beschikt namelijk over een glazen bol om de toekomst te voorspellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfhond82
Ik heb bericht gekregen van Logitech Nederland.
Dat men op dit moment geen weet heeft van een nieuwe versie. Dat de laatste nieuwe afstandsbediening een flop was en dat men ze kon omruilen voor de Elite.

De prijzen zijn hoog en de voorraden laag omdat door corona er leveringsproblemen zijn met onderdelen.
Dus ik ga het kopen als hij terug meer voorradig is en hopelijk dat dan de prijs goedkoper is ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:40

MsG

Forumzwerver

HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:34:
Ik heb hetzelfde dilemma, gebruik al jaren met zeer veel plezier Harmony afstandsbedieningen.
Nu na 7 jaar is mijn Harmony Ultimate van bijna 300 euro stuk, hij valt om de haverklap uit.
Dus ben ook aan het kijken naar een nieuwe, naar mijn ervaring is de Harmony wel een echte alleskunner, dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen naar andere goedkopere afstandsbedieningen en vergelijk met de Harmony. 300 euro voor 7 jaar vind ik best veel, maar het gemak van 5 afstandbediengen en veel handelingen vervangen is ook wel fijn.

@Wolfhond82 Wat jij wil kan allemaal perfect met de Harmony Elite, maar net als ik is de vraag is hij het waard.
https://nl.ifixit.com/Gui...Battery+Replacement/50007

Accu vervangen stelt niks voor als ik dat zo bekijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MsG Thanks. Had er nog totaal niet op gezocht want ik heb er nu nog geen last van, maar het is wel handig om te weten voor de toekomst :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb mijn accu zo ook vervangen maar helaas blijft mijn Harmony Ultimate One uitvallen.
Reset en herstellen heeft helaas ook niet geholpen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmeerpa
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 15:54
HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:34:

De kans is groot dat uw oude Harmony Ultimate gewoon een versleten batterij heeft, en dat die terug perfect werkt als de je batterij zelf vervangt, wat in principe kan voor 20€.

Ik heb de harmony ultimate one, maar die herstart om de haverklap. Ik dacht eerst ook aan de batterij. Maar zelfs als ik hem gebruik met een stroomkabel doet hij dit. Ik heb hem al opengegooid om te zien kan ik de batterij vervangen (ja dus) of er nergens een defect soldeerpuntje was (niet gevonden) maar tijdens het terug dichtklippen, herstarte hij telkens ik wat druk uitoefen, dus in mijn geval vrees ik dat er een connector of flatkabeltje stuk is, het ding is dan ook de voorbije jaren vaak uit de zetel op de grond gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@dmeerpa Ik heb de accu ook vervangen, hij doet het bij vlagen nu goed, af en toe valt hij ineens uit, even op de oplader en hij werkt weer. Dus denk dat er ook iets niet goed is, maar over het algemeen kan ik hem dus nog steeds gebruiken.
Heb ook nog de App op mijn telefoon en tablet en die werkt perfect, dus die kan ik ook zonder de afstandsbediening zelf gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmeerpa
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05 15:54
HereIsTom schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:26:
@dmeerpa Ik heb de accu ook vervangen, hij doet het bij vlagen nu goed, af en toe valt hij ineens uit, even op de oplader en hij werkt weer. Dus denk dat er ook iets niet goed is, maar over het algemeen kan ik hem dus nog steeds gebruiken.
Heb ook nog de App op mijn telefoon en tablet en die werkt perfect, dus die kan ik ook zonder de afstandsbediening zelf gebruiken.
Ik heb zaterdag een nieuwe elite op de kop kunnen tikken.
In vergelijking met de Harmony Ultimate One is de afzonderlijke knoppen voor bv stopcontacten en lampen aan te sturen wel handig.
Ook dat de play, pauze, stop, en door en terug spoelen verplaatst zijn is mss nog het handigst van al.
Het gebeurde wel al eens dat ik gebeld werd tijdens een life programma en op pauze had gedrukt, als je dan op play drukt of een reclame blok wil doorspoelen en je had dan per ongeluk de power knop vast, dan kon ik niet verder kijken.

Wat me wel ontgoocheld aan de elite is de niet uniforme verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 10:58
Logitech stopt met de productie van de afstandsbedieningen:

https://support.logi.com/...unity/posts/1500000658341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Natuurlijk, gaat lekker bij logitech.

Verkopers zagen deze al aankomen gezien de belachelijke prijsstijging.

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 10-04-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik las het net ook. Waarom een succesvolle bedrijfstak afstoten?
Er is niet echt een gelijke in de Harmony remotes. En de support wordt dan natuurlijk ook ergens met de tijd de nek omgedraaid. Dan zit je met een niet werkend apparaat, want alles loopt via de Logitech servers.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54
Dit is wel behoorlijk vervelend ja... Hopelijk start iemand een leuke kickstarter voor iets nieuws ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
rimave schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:51:
[...]

Er is niet echt een gelijke in de Harmony remotes. En de support wordt dan natuurlijk ook ergens met de tijd de nek omgedraaid. Dan zit je met een niet werkend apparaat, want alles loopt via de Logitech servers.
Ze beweren van niet maar eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:00
rimave schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:51:
[...]

Waarschijnlijk omdat het niet succesvol is. Niemand koopt meer een afstandbediening blijkbaar. Afstandsbediening van KPN is prima. Apple TV werkt prima via ingebouwde afstandsbediening op mijn iPhone.

Als je naar de prijs kijkt is het gewoon een slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
La1974 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:33:
[...]

Waarschijnlijk omdat het niet succesvol is. Niemand koopt meer een afstandbediening blijkbaar. Afstandsbediening van KPN is prima. Apple TV werkt prima via ingebouwde afstandsbediening op mijn iPhone.

De prijs is inderdaad killing, maar de afstandbediening van de Logitech is wel de beste!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
La1974 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:33:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik heb een surround set, apple tv en tv (uiteraard). Als ik dan een serie wil kijken moet ik de receiver aanzetten, juiste input selecteren, tv aanzette, op hdmi zetten, apple tv aanzetten, netflix starten. Daar heb ik dus drie remotes voor nodig. Met de Harmony kan ik deze hele serie handelingen met 1 knop uitvoeren. Dus de Harmony is zijn geld dubbel en dwars waard! _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:00
rimave schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:32:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik heb een surround set, apple tv en tv (uiteraard). Als ik dan een serie wil kijken moet ik de receiver aanzetten, juiste input selecteren, tv aanzette, op hdmi zetten, apple tv aanzetten, netflix starten. Daar heb ik dus drie remotes voor nodig. Met de Harmony kan ik deze hele serie handelingen met 1 knop uitvoeren. Dus de Harmony is zijn geld dubbel en dwars waard! _/-\o_
Z’n geld dubbel en dwars waard.

Hij kost nu 400 euro!!

Zelfs ca. 300 wat ie tot voor kort koste is toch veel te duur voor twee keer per dag je tv aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
La1974 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:57:
[...]

Z’n geld dubbel en dwars waard.

Hij kost nu 400 euro!!

Zelfs ca. 300 wat ie tot voor kort koste is toch veel te duur voor twee keer per dag je tv aanzetten.
Ja, 400 euro is te gek.
Dat heb ik niet eens voor m’n Elite betaald.
Die koste nog niet eens de helft.

Pagina: 1