Met Miro kaart van scherm grabben?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik wil van een spel iets naar .avi hebben, dit kan natuurlijk met tv-out, dan naar videorecorder, dan met tv-in opnemen naar .avi, of met een pc met tv-out rechtstreeks naar een pc met tv-in.

Maar: ik heb een tv kaart, een videorecorder en ik stop morgen een miro/pinnacle kaart in me pc, nu heeft die kaart wel in en uitgangen, en de tv kaart wel tv-in maar kan die miro kaart nu van mijn scherm ook grabben met veel fps of heb ik echt een videokaart met tv-out nodig?

Oftewel: ik ga een potje Unreal Tournament spelen en dat wil ik opnemen op video band, kan dat met een miro kaart of moet ik hiervoor een tv-out videokaart hebben?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Of zit ik in het verkeerde forum :) ?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik kan je niet helemaal volgen, maar ik kan me voorstellen dat het volgende in pricipe kan:

- Je zorgt dat UT op de TV-uit te zien is.

- Die TV-uit sluit je aan op de SVHS ingang van de TV-kaart of de Miro kaart.

- Je zet de software van die kaart op opnemen.

- Je start UT op en speelt.

Is dat wat? In elk geval heb je een TV-uitgang nodig.

edit:
Oh w8, je wilt het op vhs hebben... dan moet je idd gewoon de TV-uit (van de videokaart die de frames rendert) op de video aansluiten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 17:17 schreef Weefselkweekje het volgende:
Ik kan je niet helemaal volgen, maar ik kan me voorstellen dat het volgende in pricipe kan:

- Je zorgt dat UT op de TV-uit te zien is.

- Die TV-uit sluit je aan op de SVHS ingang van de TV-kaart of de Miro kaart.

- Je zet de software van die kaart op opnemen.

- Je start UT op en speelt.

Is dat wat? In elk geval heb je een TV-uitgang nodig.

edit:
Oh w8, je wilt het op vhs hebben... dan moet je idd gewoon de TV-uit (van de videokaart die de frames rendert) op de video aansluiten.
Je begrijpt het dus niet :)

Mijn vraag is of ik met die miro kaart mijn pc scherm kan capturen en omdat die wel een tv-uit heeft kan ik het dan naar een videorecorder kopieren. Mijn videokaart heeft geen tv-uit, dus wil ik een uitgang op de miro kaart gebruiken om mijn pc beeld te grabben :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 14 augustus 2001 08:37 schreef Taro het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus niet :)

Mijn vraag is of ik met die miro kaart mijn pc scherm kan capturen en omdat die wel een tv-uit heeft kan ik het dan naar een videorecorder kopieren. Mijn videokaart heeft geen tv-uit, dus wil ik een uitgang op de miro kaart gebruiken om mijn pc beeld te grabben :)
nee de miro is alleen tv-in

er zijn wel een soort programma's om de desktop te grabben en direct om tezetten naar avi ( moetje even kijken op tucows ofzo )

het kan natuurlijk ook via de tv-out video recorder en dan weer naar de miro maarja da's veels te veel werk

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Dank je happy3736, ik had me behoorlijk klem geluld :)

Ik vrees trouwens dat zo'n programma zoals jij bedoelt niet echt een lekkere framerate haalt bij het opnemen als er ook nog een zwaar spel loopt...

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:28 schreef Weefselkweekje het volgende:
Dank je happy3736, ik had me behoorlijk klem geluld :)

Ik vrees trouwens dat zo'n programma zoals jij bedoelt niet echt een lekkere framerate haalt bij het opnemen als er ook nog een zwaar spel loopt...
Ik heb een programma dat 40 fps opneemt bij 800x600 zonder compressie, loopt dus lekker, maar laat allemaal nu maar zitten, is opgelost:
Ati kaart met tv-out gehaald op me werk, ik had al een tv kaart dus tv-in en ik had al een vcr, dus komt allemaal goed nu :)

Pagina: 1