Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC voor Gaming op 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 08:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik graag racen (iRacing, Assetto Corsa) op 144hz 1440p. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om andere games (voornamelijk strategie games) te spelen en om wat te programmeren in .NET.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb 1500 in gedachte als budget, maar er iets overheen gaan is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een goedkope monitor, maar die wil ik tzt vervangen door een nieuwe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur. Al hoor ik altijd goede verhalen over AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een stil systeem die ik eenvoudig kan upgraden in de toekomst naar hogere specs. Daarnaast heb ik geen mogelijkheid tot een een lan, dus zal de moederbord Wifi moeten ondersteunen.

Ga je overklokken?
In principe niet

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek om advies. Ik wil een systeem bouwen (voor het eerst), die klaar is voor de toekomst en die ik eenvoudig kan upgraden indien nodig. Ik begrijp dat de videokaarten lastig te verkrijgen zijn, en daarom twijfel ik nog over de 3060. Wellicht is er een betere optie?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MAG X570 Tomahawk WiFi€ 214,-€ 214,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X Trio€ 519,70€ 519,70
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 802 Window Zwart€ 163,89€ 163,89
1KabelsCablemod PRO ModMesh Cable Extension Kit Zwart Zwart€ 49,95€ 49,95
1Waterkoelingbe quiet! Pure Loop 240mm€ 90,41€ 90,41
1Geheugen internGoodram IRDM PRO DDR4 IRP-3600D4V64L17S/16GDC€ 94,80€ 94,80
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,05€ 94,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.425,80

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Bouwen doe je voor het huidige tijdperk en niet voor de toekomst. De Ryzen AM4 socket gaat dit jaar met pensioen. Volgend jaar / eind dit jaar komen er nieuwe sockets uit met DDR5 RAM.

De X570 Tomahawk Wifi is een heel sterk bord, maar wellicht overkill voor gaming aangezien je er nooit een 12 core in gaat zetten met maximale overclock. Als je in principe niet gaat overklokken is zo’n stroomvoorziening en de waterkoeling onzinnig en zonde van het geld. Ik zou een moederbord zoeken in de range 100 tot 160 euro.

De pricewatch: MSI MPG A650GF is een stuk betere voeding voor dat geld.

Niet besparen op goed intern geheugen. Voor gaming pak je 16GB 3600CL16 geheugen van Crucial, G.Skill of HyperX.

Kast vind ik trouwens vrij duur. Die is gemaakt voor stille pc’s, terwijl deze waterkoeling niet zo stil is als high end luchtkoeling.

De RTX 3070 heeft een adviesprijs van 519 euro, dus de RtX 3060 Ti moet minder dan 500 euro kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 02-01-2021 10:17 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Rogier V Alle GPU's zijn momenteel moelijk verkrijgbaar. qua upgrade pad zou ik een i5-10400F pakken met Z490 bord. de LGA1200 socket gaat nog 1 ronde mee met 11000 serie.
pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart
pricewatch: be quiet! Pure Rock 2 Zwart
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Ben je stuk goedkoper uit. qua WiFi kun je ook pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Als je niet gaat overclocken dan zou ik het gewoon doen met de stock cooler van AMD. Ik vind deze stil zat maar mocht je toch twijfelen pak je lekker een eenvoudige maar stille cpu luchtkoeler.

Persoonlijk niet bijster veel ervaring moet vloeistof behalve dat ze doorgaans betere koeleigenschappen hebben zijn ze volgens mij niet per definitie stiller.

Nu is stil een relatief begrip natuurlijk en moet je je afvragen wat je daar mee bedoeld. Als je leker zit te gamen dan kun je een stille cpu koeler hebben maar die GPU die gaat wel. :P