Ziggo - Alternatieve decoder voor Humax 5200c

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 08:57
Hallo tweakers!

Op dit moment heb ik nog een “good old” humax 5200c decoder/ontvanger. Deze heb ik volgens mij al sinds 2013 of 2014? Ik heb hem in ieder geval voor het hele Ziggo Horizon mediabox debacle in gebruik genomen.

In ieder geval doet hij het nog altijd perfect en naar alle tevredenheid, behalve dat ik sinds een aantal weken last heb van het probleem dat ik op willekeurige tijden (veelal in de avond) en alleen op NPO 1/2/3 het beeld een paar seconden wegvalt en de foutcode “E48-32” op het scherm komt. Hierdoor wordt tv kijken hinderlijk onderbroken en mislukken ook opnames. Het blijkt dat dit een probleem is dat bij meer van deze Humax ontvangers, met name de 5200c op kan treden en ligt bijna altijd dus aan de ontvanger.

Dat betekent dat ik een nieuwe ontvanger moet alleen zijn mijn opties helaas redelijk beperkt.
Ik heb nu een TV Standaard pakket en dat betekent:
- hetzelfde betalen, ziggo mediabox XL krijgen (die vreselijk moet zijn) en ook niet meer kunnen opnemen of pauzeren (thanks Ziggo)
- meer gaan betalen voor tv complete, krijg ik ook mediabox XL maar kan wel opnemen.
- nog meer gaan betalen voor TV Max. Krijg je natuurlijk wel de mooie mediabox next erbij. Maar scheelt wel zo’n 17 euro per maand dacht ik.
- zelf een 2e hands 5200c kopen met het risico op hetzelfde probleem / andere problemen

Nu zit er voor mij geen alternatief bij dat echt logisch klinkt. Bij het verder zoeken kwam ik nog wel de VU+ Uno tegen wat een eigen mediabox is die je kunt kopen. Maar ik heb nog steeds geen idee of die box gewoon werkt met de ziggo smartcard vanuit mijn Humax en klaar.. want ik zie ook mensen praten over satelliet ontvangst en dergelijke dus misschien is het wel helemaal niet voor de kabel???

Anyway ik vroeg mij af of jullie nog een alternatief kunnen bedenken en of de VU+ Uno wel degelijk het beste alternatief is.. of dat ik dat maandbedrag maar moet slikken voor een mediabox next van Ziggo. Ik neem aan dat als je ooit dan terug wil naar goedkoper tv abbo je niet meer op de mediabox next kunt opnemen? Dat is wel dramatisch zeg...

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via DoubleR op 10-01-2021 00:43)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DoubleR, VU+ UNO 4k SE bezitter hiero :w

Als je er op staat om lokaal opnames te kunnen maken (interne- of netwerkopslag), dan zou een UNO een goed alternatief kunnen zijn. Met een FBC DVB-C tuner en tot aan 8 opnames tegelijk mogelijk, ook de beveiligde zenders, en dat met één smartcard. Wel tamelijk prijzig, dat dan weer wel.

Weergave kwaliteit van het apparaat is uitstekend, onboard (4k) upscaler doet het prima. Toch gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik het apparaat maar weinig gebruik door aanwezigheid van een Next box. De aanwezigheid van de ZiggoGo software op het apparaat maakt het (voor ons) stukken veelzijdiger.

Nu hoef ik dus niet te kiezen, heb beide opties beschikbaar, lekker gemakkelijk. Moest ik het wel dan zou het bedieningsgemak en Ziggo mogelijkheden het winnen van lokaal opnemen/streamen. Wel ben je bij een opslag in Ziggo Cloud puur afhankelijk van een goede werking daarvan, de achilleshiel van het product.

Weeg even af wat zo'n UNO (of alternatief), je in één keer gaat kosten en smeer dat uit over en x-aantal maanden aan extra abonnementsgeld wat je uit zou kunnen geven voor een Ziggo upgrade (zonder een mogelijk af te dwingen tijdelijke korting daarop)?

Testing, one, two ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo te zien kan je OpenPLI op dat ding draaien

heeft het een smartcard slot.. dus in weze zou het kunnen :)

mijn ET9500 draait ook op OpenPLI, en heeft ook gewoon de ziggo kaart er in. werkt prima :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
SMSfreakie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:31:
zo te zien kan je OpenPLI op dat ding draaien

heeft het een smartcard slot.. dus in weze zou het kunnen :)

mijn ET9500 draait ook op OpenPLI, en heeft ook gewoon de ziggo kaart er in. werkt prima :-)
Oh er zijn ook nog andere opties tov de VU?? Dat maakt het dan weer lastiger haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Yep... en ach mijn et9500 krijgt na een jaar of 8 ook wel wat nukken te krijgen..
al een keer de voeding moeten reviseren.. maar goed verder gebruik ik hem ook alleen voor opnames, die direct op de NAS belanden.. en verder is het toch koffiedik kijken wat ziggo gaat doen..

Denk dat ze voorlopig wel DVB-C blijven draaien voor de meeste zenders.. maar 4K via DVB-C zie ik nog niet gebeuren..

404 Signature not found

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DoubleR, VU+ UNO 4k SE bezitter hiero :w

Als je er op staat om lokaal opnames te kunnen maken (interne- of netwerkopslag), dan zou een UNO een goed alternatief kunnen zijn. Met een FBC DVB-C tuner en tot aan 8 opnames tegelijk mogelijk, ook de beveiligde zenders, en dat met één smartcard. Wel tamelijk prijzig, dat dan weer wel.

Weergave kwaliteit van het apparaat is uitstekend, onboard (4k) upscaler doet het prima. Toch gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik het apparaat maar weinig gebruik door aanwezigheid van een Next box. De aanwezigheid van de ZiggoGo software op het apparaat maakt het (voor ons) stukken veelzijdiger.

Nu hoef ik dus niet te kiezen, heb beide opties beschikbaar, lekker gemakkelijk. Moest ik het wel dan zou het bedieningsgemak en Ziggo mogelijkheden het winnen van lokaal opnemen/streamen. Wel ben je bij een opslag in Ziggo Cloud puur afhankelijk van een goede werking daarvan, de achilleshiel van het product.

Weeg even af wat zo'n UNO (of alternatief), je in één keer gaat kosten en smeer dat uit over en x-aantal maanden aan extra abonnementsgeld wat je uit zou kunnen geven voor een Ziggo upgrade (zonder een mogelijk af te dwingen tijdelijke korting daarop)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja ik vind t in eigen beheer hebben van mn opnames wel erg fijn ;)

kan er dus mee doen en laten wat ik wil :P

en ach wat mijn ET9500 niet echt kan (omdat t al een ouder beestje is inmiddels ) maar waar de Uno wel meer power heeft kan die ook wel leuk dienst doen als media player :)

[ Voor 42% gewijzigd door SMSfreakie op 02-01-2021 15:08 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:08
Ooit heb ik ook problemen gehad met opnames ivm antennefouten. Betrof bepaalde zenders en alleen als de 2e ontvanger werd gebruikt. (dus een actieve opname + tv kijken op een andere zender) destijds verholpen met een stukje VD draad om de aansluiting wikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vu+ duo2 bezitter hier.
Draait openpli op, 2 TB hdd erin, 1x Ziggo smartcard. 1x duo dvb-c tuner. Ik kan 2 of meer programma's gelijkertijd kijken/opnemen. Eerste configuratie was wel even puzzelen. Maar da's jaren geleden.
Gebruik het elke dag, werkt uitmuntend.

Anders gezegd: Als ie stuk gaat, staat er morgen gelijk een nieuwe VU+. Maar dan eentje van de hedendaagse modellen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@DoubleR het loont wel de moeite om je coax bekabeling toch even onder de loep te nemen. Het probleem kan daar prima een oorzaak hebben.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 10:31

aspellinside

Out Of Control

Kleine kanttekening, je moet wel enige Linux-ervaring hebben om de juiste Ziggo configuratie in de VU+ ontvanger te krijgen. En je hebt wat smartcard-codes nodig om het werkend te krijgen.

Maar dan heb je ook inderdaad een perfecte ontvanger onafhankelijk van Ziggo, FBC DVB-C tuner erin en je neemt 8 kanalen tegelijk op die je razendsnel via FTP eraf kan halen en bewaren.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mijn Humax heeft het zelfde issue, alleen bevriest deze tijdens de genoemde code. Moet dus de stroom er compleet af. Zelf ga ik naar een tweede Next toe. Mijn ouders hebben het issue wat jij beschrijft, maar zij gaan naar glasvezel van Delta.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Smartcard in je TV en de ziggo app op de Apple TV. Opnemen doe ik niet, maar mijn TV kan dat wel als ik er een USB stick aanhang. Geen mediabox of externe decoder meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Is de Ziggo app op de Apple TV wel 1080i i.p.v. 720p?

Want ik zie duidelijk kwaliteitsverschil tussen de Ziggo app op de Shield en m'n VU+ decoder.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aspellinside schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:17:
Is de Ziggo app op de Apple TV wel 1080i i.p.v. 720p?

Want ik zie duidelijk kwaliteitsverschil tussen de Ziggo app op de Shield en m'n VU+ decoder.
Voor Live en Replay TV niet nee, 720p@4.29Mbit. Maar het is best te doen (vind ik), maar de maximaal haalbare Ziggo TV kwaliteit wordt niet gehaald nee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aspellinside schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:58:
Kleine kanttekening, je moet wel enige Linux-ervaring hebben om de juiste Ziggo configuratie in de VU+ ontvanger te krijgen. En je hebt wat smartcard-codes nodig om het werkend te krijgen.

Maar dan heb je ook inderdaad een perfecte ontvanger onafhankelijk van Ziggo, FBC DVB-C tuner erin en je neemt 8 kanalen tegelijk op die je razendsnel via FTP eraf kan halen en bewaren.
Nul Linux ervaring hier, en met OpenPLI was het toch aardig snel voor elkaar. Die smartcard codes heb je wel nodig ja, maar na enige online zoekwerk zijn deze ook zo gevonden. Wel even goed controleren welk type Irdeto Smartcard je in het bezit hebt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
remco_k schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:17:
Vu+ duo2 bezitter hier.
Draait openpli op, 2 TB hdd erin, 1x Ziggo smartcard. 1x duo dvb-c tuner. Ik kan 2 of meer programma's gelijkertijd kijken/opnemen. Eerste configuratie was wel even puzzelen. Maar da's jaren geleden.
Gebruik het elke dag, werkt uitmuntend.

Anders gezegd: Als ie stuk gaat, staat er morgen gelijk een nieuwe VU+. Maar dan eentje van de hedendaagse modellen.
Met 1 DVB-C tuner is het mogelijk om meerdere programma's op te nemen? Komt dat dan door de software of iets dergelijks? Ik dacht namelijk dat er dan altijd meerdere tuners nodig waren, zoeken zelf eigenlijk ook een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stefan22 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:05:
[...]
Met 1 DVB-C tuner is het mogelijk om meerdere programma's op te nemen? Komt dat dan door de software of iets dergelijks? Ik dacht namelijk dat er dan altijd meerdere tuners nodig waren, zoeken zelf eigenlijk ook een alternatief.
FBC DVB-C << is the magic word, Smartcard zit dan niet in een CI module maar in een kaartleesslot.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

hardware-lover schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Nul Linux ervaring hier, en met OpenPLI was het toch aardig snel voor elkaar. Die smartcard codes heb je wel nodig ja, maar na enige online zoekwerk zijn deze ook zo gevonden. Wel even goed controleren welk type Irdeto Smartcard je in het bezit hebt ;)
Daar ging het bij mij inderdaad mis bij de tweede ontvanger, net even een andere versie van de smartcard. :)

Linux was wellicht niet het juiste woord, als je kan FTP'en naar de ontvanger ben je al een heel eind.
Installatie van IPTV op de decoder vereiste wel een telnet sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@aspellinside, IPTV via welke provider als ik vragen mag?

Edit: dan laten we dat maar even voor wat het is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 04-01-2021 16:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

hardware-lover schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:18:
@aspellinside, IPTV via welke provider als ik vragen mag?
Eh, laten we zeggen een 'experiment' via een buitenlandse provider. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Stefan22 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:05:
[...]
Klopt. Niet alle DVB-C ontvangers kunnen dit, terwijl het technisch gezien niet eens zo raar is dat het kan:

1 DVB-C tuner ontvangt namelijk altijd één hele zogenaamde MUX (Multiplex). In die mux zitten meerdere kanalen. Dat kunnen, afhankelijk van de gebruikte bandbreedte, er b.v.4 zijn, maar ook b.v. 12. De provider regelt wat er in de MUX zit. Onder andere de VU+ is in staat om al die kanalen (tot de limiet van overige hardware en CPU) tegelijkertijd te demuxen, decoderen en op te nemen cq te kijken. Met het voorbehoud dat bij eventuele decodering via een CI kaart, die kaart dat wel aan moet kunnen. Doorgaans is dat het geval.

Ik heb hier ooit, omdat het kon, een test gedaan op mijn VU+ en ik kon destijds 4 HD TV kanalen, waarbij een CI kaart nodig is, zonder enig probleem opnemen met één DVB-C tuner. Als de kanalen FTA zijn, is het nog beter te doen.

Omdat je wel vrij wilt zijn in kiezen wat je opneemt of kijkt terwijl je iets opneemt, is (minimaal) 2 DVB-C tuners nog steeds wel aan te raden.
Want, als 1 tuner een MUX ontvangt, kan die tuner niet ook nog een andere MUX ontvangen van de zender die je wilt kijken of opnemen.
hardware-lover schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:06:
[...]

FBC DVB-C << is the magic word, Smartcard zit dan niet in een CI module maar in een kaartleesslot.
Ik denk niet dat dit klopt wat je hier zegt. Of ik begrijp je post niet goed.
FBC DVB-C kan je gewoon zien als een aantal DVB-C tuners op één insteekkaart, het zegt m.i. niets over de CI module of kaartleesslot of de manier waarop de CI kaart beschikbaar is. Die 2 dingen staan los van elkaar.

Dat gezegd hebbende, is de FBC techniek wel interessant, want je hebt voor 95 euro een FBC DVB-C tuner die als 8 DVB-C single tuners werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 04-01-2021 17:33 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:56:
[knip]

Ik denk niet dat dit klopt wat je hier zegt. Of ik begrijp je post niet goed.
FBC DVB-C kan je gewoon zien als een aantal DVB-C tuners op één insteekkaart, het zegt m.i. niets over de CI module of kaartleesslot of de manier waarop de CI kaart beschikbaar is. Die 2 dingen staan los van elkaar.
In een CI module is het volgens mij nooit mogelijk om meer dan 2 gecodeerde zenders tegelijk weer te geven/op te nemen/ te streamen (uit verschillende zender bouquetten bedoel ik). Beperking van de CI module volgens mij, maar ik kan dat mis hebben?

Edit: je wist niet precies wat "FBC" behelst begrijp ik?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-01-2021 17:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ik heb 1 CI kaart, in 1 kaartslot zitten van mijn VU+. Dat heb ik al jaren. Daarmee kan ik meer dan één kanalen gelijkertijd decoderen uit verschillende muxen. Er is absoluut geen limiet van 1 kanaal. Heb je dat wel, dan zit die limiet ergens anders. Of:
Hoogstens dat er een penalty modus in de kaart zit ingebouwd, maar naar mijn weten gebruikt alleen Canal Digitaal dat voor satelliet TV en Ziggo niet. (Canal Digitaal is penalty mode gaan inzetten om cardsharing tegen te gaan, niet dat het écht hielp ofzo... maar wel lastige beperkingen voor de eerlijke klant).
In geval van Canal Digitaal via DVB-S klopt het mogelijk wat je zegt, door de penalty mode van de CI kaart ligt daar een extra beperking. Maar zelfs daarmee kon ik in mijn DVB-S tijd zonder problemen 2 kanalen decoderen en opnemen op dezelfde VU+ met een duo DVB-S tuner. Meer dan 2 kanalen ging wel problemen opleveren door de CI penalty.

Ik weet wat FBC is, maar dat heeft dus niets met de CI techniek te maken zoals jij beschreef.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mijn ET9500 houd het bij 8 opnames tegelijk voor gezien... dan zit de uplink naar zn storage vol :')
maar met PiP wil die er wel 10 decoderen op 1 kaart..

ding schrijft opnames direct naar mn NAS.. alleen heet de ET9500 slechts een 10/100 poortje
ik zou er natuurlijk een hdd in kunnen duwen maar nah! meer dan 8 is toch overbodig ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:29:
Ik heb 1 CI kaart, in 1 kaartslot zitten van mijn VU+. Dat heb ik al jaren. Daarmee kan ik meer dan één kanalen gelijkertijd decoderen uit verschillende muxen. Er is absoluut geen limiet van 1 kanaal. Heb je dat wel, dan zit die limiet ergens anders. [knip]
ik schreef "meer dan 2 kanalen", als je op mij reageert? Dus 3 of meer... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

hardware-lover schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:03:
[...]

ik schreef "meer dan 2 kanalen", als je op mij reageert?
Ik reageerde inderdaad op jouw. Maar had niet goed gelezen van die 2. Maar dan geldt alsnog dat die limiet er niet is maar afhankelijk is van andere onderdelen van de ontvanger.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
E48-32 is slecht signaal. Er is een batch van deze ontvangers geweest met een massa-probleem op de 2e tuner. Dat kan je oplossen door een draadbrug over het blikje van beide tuners te solderen.

Bij mijn eigen Humax 5200 dit ook gedaan, daarna niet weer gezien totdat onze peuter van inmiddels 2 besloot om de tuner in het kastje te molesteren waardoor er speling op de coax aansluiting zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:05:
[...]
Ik reageerde inderdaad op jouw. Maar had niet goed gelezen van die 2. Maar dan geldt alsnog dat die limiet er niet is maar afhankelijk is van andere onderdelen van de ontvanger.
Volgens Wiki is multi tuner support pas ingevoerd vanaf CI+ V1.4 en deze is nauwelijks beschikbaar, Ziggo schijnt deze sinds kort uit te geven (las ik elders in het Ziggo topic)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@hardware-lover Ik zie nu ineens in dat jij en ik het over 2 verschillende dingen hebben. Jij hebt het over beperkingen van de CI+ module terwijl ik schreef vanuit mijn ervaring met mijn eigen VU+ Duo2, waar helemaal geen CI of CI+ module inzit, maar mijn Ziggo smartcard (Irdeto) zit in de geintregeerde kaartlezer van mijn VU+, die ik misschien onterecht vergeleek met een CI(+) module en daarmee met de door jouw genoemde beperking. Je kan het dus prima bij het rechte eind hebben.
Wat voor kaartmodule dan in zit gebouwd in de VU+ weet ik zo even niet, maar als softcam gebruik ik Oscam. En voor de duidelijkheid: ik heb dus echt géén limiet op het aantal zenders wat mijn VU+ via die kaart kan decoderen. Totdat de rest van de hardware het niet meer kan, dat is de limiet, of als van beide tuners alle zenders in de muxen volledig in gebruik zijn. :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Een plaatje, omdat het kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7svCOfn1ULaGU8xls35G44yji8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaaN8anXWU045dM2wBJttnBT.jpg?f=fotoalbum_large

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@remco_k, klopt, ik had het over de beperkingen van CI+, fijn dat het duidelijk is nu.

Ik gebruik ook de aanwezige kaartlezer in mijn VU+ icm Oscam, en niet het slot wat aanwezig is voor plaatsen van een CI module. Ik heb voor de gein wel eens een flink aantal encrypted HD kanalen opengegooid via het netwerk, ik weet niet meer precies hoeveel het er toen waren, maar voldoende om het interne netwerk plat te krijgen destijds :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
sterker nog je CI+ module in het CI slot werkt niet eens.. (al schijnen er wel truukjes voor te zijn om het werkend te krijgen maar waarom zou je?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
Dank voor alle reacties! Heb inmiddels ook een andere coax kabel geprobeerd maar helaas... Volgens mij heb ik drie opties
- 2e hands Humax 5200c kopen via marktplaats met kans op hetzelfde probleem.
- VU+ uno, nadeel: hogere aanschafprijs
- Mediabox next, nadeel: hoger abonnement nodig.

Denk dat mijn keuze op een van de twee laatste opties zou vallen.. Maarja welke dan is de vraag nog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Misschien ben je deze vergeten, of het is voor jouw geen nadeel:
Voor de VU+ kan een nadeel zijn dat je er wel wat Linux ervaring voor moet hebben en het best even zoeken kan zijn voordat je de juiste config voor Ziggo erin hebt zitten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nadeel van een Mediabox Next is dat je opnames niet lokaal staan.. en je er ook niks mee kan verder..

met een VU+ of andere E2 based ontvanger wel..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@DoubleR Als je bij je Humax de signaaldetectie inschakelt, zie je dan ook dat sterkte en kwaliteit veranderen als je aan de kabel gaat zitten?

Ik heb dat wel met de mijne, zal hem binnenkort eens open trekken om te kijken of er een breuk in de tunerprint zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:53
Er zijn goedkopere alternatieven voor een VU+. Kijk eens naar een Zgemma h9 combo of Edision OS Nino+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleR
Ik ben na veel overpeinzingen en afweging toch maar voor de VU+ Uno 4K SE gegaan. Ik gebruik het kastje toch dagelijks en ik hecht meer waarde aan opnames lokaal hebben / betere beeldkwaliteit dan gebruik maken van het ziggo “ecosysteem” voor een hogere maandelijkse abbo prijs. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Leuk! We zien de pics wel verschijnen. 😀

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
Hmm nu ik heb hem gekocht vind ik nog een groot nadeel van een VU+ : Ziggo gaat de 4K zenders (en doet dat nu al met de love nature zender) uitzenden via alleen IPTV en niet via DVB-C. Dat betekent dat in de toekomst 4K zenders kijken waarschijnlijk uitsluitend via de Mediabox Next zal gaan over internet en niet via de kabel... lekker dan heb ik een 4K mediabox waarop ik geen 4K zenders kan kijken straks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoubleR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:42:
Hmm nu ik heb hem gekocht vind ik nog een groot nadeel van een VU+ : Ziggo gaat de 4K zenders (en doet dat nu al met de love nature zender) uitzenden via alleen IPTV en niet via DVB-C. Dat betekent dat in de toekomst 4K zenders kijken waarschijnlijk uitsluitend via de Mediabox Next zal gaan over internet en niet via de kabel... lekker dan heb ik een 4K mediabox waarop ik geen 4K zenders kan kijken straks ;-)
Daar had al eerder een antwoord op kunnen komen, als de vraag daarover ook was gekomen ;)
Ik dacht dat voor jou de lokale opslag de doorslag gaf voor de keuze?

Op dit moment is er geen enkel serieus 4K aanbod via de Ziggo TV zenders, die Love Nature is beschamend slecht (in kwaliteit) voor een 4k zender, dus daar mis je niet veel aan. Verder moeten we nog maar afwachten wat Ziggo aan 4k materiaal tot ons gaat laten komen. Sport (F1), zou een logisch volgende stap zijn, maar eerst zal analoog volledig uitgeschakeld moeten zijn wil daar wat mee gebeuren verwacht ik. Wij hebben nog steeds analoge TV in deze regio.

Wacht het eea eerst maar eens rustig af zoukzozeggen, aan die ene "4k" zender mis je dus weinig nu :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleR
DoubleR schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:08:
Ik ben na veel overpeinzingen en afweging toch maar voor de VU+ Uno 4K SE gegaan. Ik gebruik het kastje toch dagelijks en ik hecht meer waarde aan opnames lokaal hebben / betere beeldkwaliteit dan gebruik maken van het ziggo “ecosysteem” voor een hogere maandelijkse abbo prijs. Heb er zin in!
Ik kreeg net een bizar telefoontje van de winkel waar ik de VU+ uno gekocht had: bij mensen zonder ervaring met dit soort kastjes annuleren zij in principe de bestelling en adviseren zij om het niet te bestellen omdat het naar hun mening: “te moeilijk” is om in te stellen. Nu zag ik het zelf wel zitten maar de persoon aan de andere kant wilde het niet verkopen. Het leek haast alsof ze een soort gentlemen’s agreement hadden dat ze de kastjes niet aan Ziggo klanten mogen verkopen want er werd ook een paar keer gezegd van ja weet je wel dat het kastje geen ondersteuning van Ziggo heeft / dat het geen officiële manier van ziggo is bla bla bla.

Nouja ik natuurlijk aangeven dat ik IT minded ben al wat research gedaan heb maar ze bleven zo stellig dat je toch haast gaat twijfelen. Nee ik moest het eerst echt maar met ziggo uitzoeken en dit was niet het product dat ik moest gaan proberen. Dus uhmm blijkbaar wilde deze zaak mijn geld niet.

Toen na 1 uur bellen, 6 mensen van ziggo spreken, uitleggen dat ik al 12 jaar loyale klant bent en weigerde het “ik ga opzeggen” spel te spelen om te krijgen wat ik wilde hebben, maar gewoon een waardering wilde krijgen voor mijn loyaliteit gelukt om (hopelijk) een mediabox next te krijgen icm tv complete. Grappig hoe de eerste persoon die je spreekt zegt dat ze dat echt niet meer kunnen doen, ook de andere afdeling niet en dat alle problemen met de mediabox XL waren opgelost omdat de harde schijf eruit is gehaald (ja echt dat probeerde collega 1 mij te laten doen geloven). En dat als je eenmaal collega 6 spreekt en aangeeft dat je het jammer vindt als loyale klant zo te worden behandeld het toch ineens blijkt te kunnen. Ik had zelfs op een gegeven moment (persoon 3 of 4 geen idee) aan de lijn die aangaf dat ik door de vorige afdeling voor de gek gehouden was door mij door te zetten naar deze afdeling / ze zo van mij af wilden komen en dat ik toch echt terug moest naar de vorige afdeling. Hij adviseerde mij daarnaast om toch maar “te gaan dreigen met opzeggen” omdat het anders nooit zou lukken. Iemand van ziggo zei dat dus, bizar! Uiteindelijk toch een mooi aanbod gehad zonder te hoeven dreigen maar gewoon mijn verhaal te doen. Hoewel inmiddels met iets meer irritatie na meerdere verbroken verbindingen, wachtrijen en doorsturen.

Anyways een rollercoaster van emoties maar nu dus (toch) “noodgedwongen” in het mediabox next kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@DoubleR, hadden ze je per ongeluk een te goedkoop apparaat aangeboden in die shop? 😉 Vreemde reactie, hoe dan ook.

Maakt niet uit, ik had al eerder geschreven dat ik bij beide apparaten toch de voorkeur geef aan de Next mogelijkheden.

Wil jij echter toch soms wat lokaal opslaan dan kan je altijd nog een goedkopere (gebruikte) Irdeto recorder aanschaffen, en dan een type waarbij het opgeslagen media via FTP tot in de "eeuwigheid" te bewaren is.

Één puntje van aandacht nog. Ik weet niet hoeveel geactiveerde smartcards je op je naam hebt, maar als het er nu ééntje is dan zou deze gedeactiveerd kunnen bij het verkrijgen van een Next. Ik had er daarna nog 4 beschikbaar, dus geen man/vrouw/gender neutraal overboord voor mij, maar ik wil het voor jou wel even hebben aangehaald.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
hardware-lover schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:51:
@DoubleR, hadden ze je per ongeluk een te goedkoop apparaat aangeboden in die shop? 😉 Vreemde reactie, hoe dan ook.

Maakt niet uit, ik had al eerder geschreven dat ik bij beide apparaten toch de voorkeur geef aan de Next mogelijkheden.

Wil jij echter toch soms wat lokaal opslaan dan kan je altijd nog een goedkopere (gebruikte) Irdeto recorder aanschaffen, en dan een type waarbij het opgeslagen media via FTP tot in de "eeuwigheid" te bewaren is.

Één puntje van aandacht nog. Ik weet niet hoeveel geactiveerde smartcards je op je naam hebt, maar als het er nu ééntje is dan zou deze gedeactiveerd kunnen bij het verkrijgen van een Next. Ik had er daarna nog 4 beschikbaar, dus geen man/vrouw/gender neutraal overboord voor mij, maar ik wil het voor jou wel even hebben aangehaald.
Haha nee het was echt gewoon de normale prijs en dan meteen met hdd erbij enz. Dus de verliezen best een bedrag (maar hebben blijkbaar genoeg klanten)??

Ik weet nog niet hoe erg ik lokale opnames ga missen maar wel een goed idee als backup inderdaad! Ik vind het heel moeilijk in te schatten of de overall experience nou beter gaat bevallen dan mijn good old Humax 5200c... toch echt een topapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
DoubleR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Haha nee het was echt gewoon de normale prijs en dan meteen met hdd erbij enz. Dus de verliezen best een bedrag (maar hebben blijkbaar genoeg klanten)??

Ik weet nog niet hoe erg ik lokale opnames ga missen maar wel een goed idee als backup inderdaad! Ik vind het heel moeilijk in te schatten of de overall experience nou beter gaat bevallen dan mijn good old Humax 5200c... toch echt een topapparaat
je kan ook gewoon een goedkope decoder er bij scoren natuurlijk die opnames kan maken voor je ?
dr zijn ook wel enigma2 based decoders voor nog geen 100, -

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 09:32
DoubleR schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:01:
[...]
het heel moeilijk in te schatten of de overall experience nou beter gaat bevallen dan mijn good old Humax 5200c... toch echt een topapparaat
Ben benieuwd of de foutcode “E48-32” uiteindelijk aan je verbinding ligt, ipv good old” humax 5200 maar dat gaan we misschien binnenkort lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
BramV schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Ben benieuwd of de foutcode “E48-32” uiteindelijk aan je verbinding ligt, ipv good old” humax 5200 maar dat gaan we misschien binnenkort lezen.
Ik las online dat er meerdere mensen waren die ook precies op deze zenders (NPO 1/2/3) op random momenten in de avond hetzelfde probleem hadden. Daar bleek het om een kapot kastje te gaan.. de coax kabel was inmiddels ook al vervangen dus als dit kastje het niet oplost dan zou het dus iets met de hoofdaansluiting moeten zijn.. maar dat ga ik vanzelf wel merken I guess !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 12:21
Ik vond dit topic omdat ik exact hetzelfde probleem heb (ook met de Humax 5200C) sinds het moment dat Ziggo het analoge signaal hier heeft uitgeschakeld (13 januari). Het probleem speelt op het moment dat er op een andere zender een opname was gestart, op het moment dat ik de opname stopte was het probleem opgelost.

Inmiddels ook al met Ziggo helpdesk bezig maar zij geven aan het probleem nog niet te herkennen. Ik betwijfel echter of het komt door de ontvanger omdat het zo spontaan is ontstaan toevallig op het moment dat het analoge signaal is uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crOlsA1nu2JeS5Wu_KIlyPA-5tQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EppmYj07vAx7lwZONXpnwjRy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3Fz69_rr-K-ztyAfq9Vn8bY4-k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ft03HJKzK9nlcfTAsPr3CM7B.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleR
Onedayflyer682 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:15:
Ik vond dit topic omdat ik exact hetzelfde probleem heb (ook met de Humax 5200C) sinds het moment dat Ziggo het analoge signaal hier heeft uitgeschakeld (13 januari). Het probleem speelt op het moment dat er op een andere zender een opname was gestart, op het moment dat ik de opname stopte was het probleem opgelost.

Inmiddels ook al met Ziggo helpdesk bezig maar zij geven aan het probleem nog niet te herkennen. Ik betwijfel echter of het komt door de ontvanger omdat het zo spontaan is ontstaan toevallig op het moment dat het analoge signaal is uitgeschakeld.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoi Onedayflyer682,

Vervelend dat je dit probleem hebt! Echter verschilt het probleem wel net iets van mijn probleem. Bij mij is het namelijk ook als ik niks opneem / niet gebruik maak van de 2e tuner. Dat is ook een breder probleem op internet.

Echter, zijn er ook (misschien wel nog meer) mensen die dit probleem hebben zodra ze een programma opnemen en een ander programma kijken (dus de 2e tuner in gebruik gaat). Zijn meerdere topics over dit probleem, maar hier bijvoorbeeld eentje uit 2015 (!) waarbij Ziggo overigens wel wist aan te geven waar het om ging. Inmiddels is de Humax 5200c natuurlijk uitgefaseerd dus hebben ze die kennis wellicht ook uit de kennisbank gehaald: https://ziggoforum.nl/top...blemen-met-tuner-2.87639/.
Voor jou specifieke melding E37-32 is dit topic met precies dezelfde verschijnselen: https://ziggoforum.nl/top...kkerig-e37-32-code.87618/

Maar het lijkt erop alsof er veel mensen zijn die op een enig moment problemen krijgen met de Humax en de E48-32 storing op de eerste danwel een E37-32 melding op de 2e tuner. Mijn probleem is niet op te lossen, jouw probleem lijkt te kunnen worden opgelost door iets van een draadje te plaatsen/solderen. Kortom het ligt niet aan het uitschakelen van het analoge signaal maar puur aan de Humax.

Hopelijk dat dit je verder kunt helpen. Volgens mij heb je een aantal opties:
- 2e hands Humax 5200c kopen op marktplaats en 'hope for the best'
- Alternatief kastje kopen zoals VU+ waar ik eerder aan dacht
- Solderen/aanpassen van je huidige kastje wat het probleem zou moeten oplossen
- Met ziggo in gesprek over nieuw kastje. Maar zorg dat je de Mediabox XL niet krijgt want dat is echt een stap terug t.o.v. de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
Net de mediabox next aangesloten. Wat een verademing! Snel, gebruiksvriendelijk en echt duidelijk beter beeld dan mijn Humax 5200c. Mooiere kleuren, meer ook gewoon scherper. Snap niet dat er mensen zijn die klagen over het beeld / dat de Humax beter beeld zou geven. Had dit eerder moeten doen en niet zo moeten twijfelen haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoubleR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:44:
Net de mediabox next aangesloten. Wat een verademing! Snel, gebruiksvriendelijk en echt duidelijk beter beeld dan mijn Humax 5200c. Mooiere kleuren, meer ook gewoon scherper. Snap niet dat er mensen zijn die klagen over het beeld / dat de Humax beter beeld zou geven. Had dit eerder moeten doen en niet zo moeten twijfelen haha!
Ik was eerlijk gezegd nooit zo stuk van het beeld dat van een Humax 5050C afkwam, vergeleken met de Samsung 7140 die ik later in gebruik nam, maar iedereen zei me destijds dat het van de 5200 en hoger beter zou zijn. Misschien was dat toch niet het geval dan, heb het zelf echter nooit kunnen vergelijken 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Grote kans dat ze op de Next gewoon wat filters actief hebben? want het DVB-C signaal wordt er niet ineens anders van lijkt me :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:58:
Grote kans dat ze op de Next gewoon wat filters actief hebben? want het DVB-C signaal wordt er niet ineens anders van lijkt me :-)
Wat erin gaat is voor iedereen gelijk, maar apparaten kunnen wel degelijk verschillen in wat er naar buiten wordt gebracht, dat is echt niet voor ieder apparaat gelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Wat erin gaat is voor iedereen gelijk, maar apparaten kunnen wel degelijk verschillen in wat er naar buiten wordt gebracht, dat is echt niet voor ieder apparaat gelijk.
Das ook wel weer waar.. ik had met mn vorige tv altijd t idee dat het beeld vanaf de ET9500 wat mooier was dan met de interne tuner (en CI+) maar met mn huidige tv is dat verschil nihiel..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:52:
Ik was eerlijk gezegd nooit zo stuk van het beeld dat van een Humax 5050C afkwam, vergeleken met de Samsung 7140 die ik later in gebruik nam
De 7140 had dan ook een uitmuntende de-interlacer, zeker in de tijd dat deze decoder uit kwam waren er weinig tv's die daar aan konden tippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
DoubleR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Hoi Onedayflyer682,

Vervelend dat je dit probleem hebt! Echter verschilt het probleem wel net iets van mijn probleem. Bij mij is het namelijk ook als ik niks opneem / niet gebruik maak van de 2e tuner. Dat is ook een breder probleem op internet.

Echter, zijn er ook (misschien wel nog meer) mensen die dit probleem hebben zodra ze een programma opnemen en een ander programma kijken (dus de 2e tuner in gebruik gaat). Zijn meerdere topics over dit probleem, maar hier bijvoorbeeld eentje uit 2015 (!) waarbij Ziggo overigens wel wist aan te geven waar het om ging. Inmiddels is de Humax 5200c natuurlijk uitgefaseerd dus hebben ze die kennis wellicht ook uit de kennisbank gehaald: https://ziggoforum.nl/top...blemen-met-tuner-2.87639/.
Voor jou specifieke melding E37-32 is dit topic met precies dezelfde verschijnselen: https://ziggoforum.nl/top...kkerig-e37-32-code.87618/

Maar het lijkt erop alsof er veel mensen zijn die op een enig moment problemen krijgen met de Humax en de E48-32 storing op de eerste danwel een E37-32 melding op de 2e tuner. Mijn probleem is niet op te lossen, jouw probleem lijkt te kunnen worden opgelost door iets van een draadje te plaatsen/solderen. Kortom het ligt niet aan het uitschakelen van het analoge signaal maar puur aan de Humax.

Hopelijk dat dit je verder kunt helpen. Volgens mij heb je een aantal opties:
- 2e hands Humax 5200c kopen op marktplaats en 'hope for the best'
- Alternatief kastje kopen zoals VU+ waar ik eerder aan dacht
- Solderen/aanpassen van je huidige kastje wat het probleem zou moeten oplossen
- Met ziggo in gesprek over nieuw kastje. Maar zorg dat je de Mediabox XL niet krijgt want dat is echt een stap terug t.o.v. de Humax.
Dank voor je reactie. Ik zal de artikelen eens doorlezen het zit hem echt in de tweede tuner alleen waarom het probleem dan alleen bij NL123 zit geen idee.

De Humax is al een 2e handje als vervanger voor de Cisco, eerder al gekeken voor een alternatief maar de VU+ vond ik net wat te duur en de Mediabox XL was inderdaad geen alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@Onedayflyer682 De tweede tuner heeft een massaprobleem. Soldeer een stukje koperdraad op de bovenkant van het blikje van tuner 1 naar tuner 2 en je probleem is opgelost.
Er is een hele batch 5200 ontvangers geweest met die productiefout, heeft humax een boel van gerepareerd onder garantie, maar er zijn nog genoeg in omloop die nooit hersteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
BramV schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet of je het nog wilde weten maar heb de mediabox nu zo’n 4 dagen in gebruik: 0 storingen gehad tot nu toe (knock on wood). Bij de Humax had ik er meerdere per dag en werd het de laatste dagen ook erger (soms wel 10 keer wegvallen van de verbinding achter elkaar). Lijkt dus (gelukkig) echt de Humax te zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
_JGC_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:11:
@Onedayflyer682 De tweede tuner heeft een massaprobleem. Soldeer een stukje koperdraad op de bovenkant van het blikje van tuner 1 naar tuner 2 en je probleem is opgelost.
Er is een hele batch 5200 ontvangers geweest met die productiefout, heeft humax een boel van gerepareerd onder garantie, maar er zijn nog genoeg in omloop die nooit hersteld zijn.
Dank, DoubleR gaf dit ook al als tip. Komend weekend maar eens open halen en kijken of we het hiermee kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 09:32
DoubleR schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Ik weet niet of je het nog wilde weten maar heb de mediabox nu zo’n 4 dagen in gebruik: 0 storingen gehad tot nu toe (knock on wood). Bij de Humax had ik er meerdere per dag en werd het de laatste dagen ook erger (soms wel 10 keer wegvallen van de verbinding achter elkaar). Lijkt dus (gelukkig) echt de Humax te zijn geweest
Mooi, bedankt voor de update. Humax is onderhand 10 jaar oud qua model, dus was sowieso wel aan vervanging toe.

Ik ga ook maar eens aardig (of zeuren/dreigen) om een Next. Hoewel de Mediabox XL het redelijk doet heb ik toch altijd wel wat problemen:
- bij bepaalde manier van zappen zender op zwart, (dan moet ik 1 zender extra zapen en weer terug)
- teletekst met halve pagina's
- herrie / stroomgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
BramV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Mooi, bedankt voor de update. Humax is onderhand 10 jaar oud qua model, dus was sowieso wel aan vervanging toe.

Ik ga ook maar eens aardig (of zeuren/dreigen) om een Next. Hoewel de Mediabox XL het redelijk doet heb ik toch altijd wel wat problemen:
- bij bepaalde manier van zappen zender op zwart, (dan moet ik 1 zender extra zapen en weer terug)
- teletekst met halve pagina's
- herrie / stroomgebruik
Trap in ieder geval niet in de eerste persoon die je spreekt. Die van mij zei heel stellig dat ze dit echt niet meer deden, ook niet op andere afdelingen en dat het echt geen optie meer was. En dat nu de HDD uit de mediabox XL is allleeeeeeeeee problemen waren opgelost. Nou ze doen het mooi nog wel dus ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
_JGC_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:11:
Vandaag de tuner eens geopend en als ik het goed begrijp zou een stukje koperkabel (plek van de rode lijn) het probleem moeten oplossen? Ik heb voor de zekerheid ook nog even de condensatoren bekeken maar daar zag ik geen bijzondere dingen mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooTMLSPDKfqU3VZLaC3vZmZXr08=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KV6VHbyJOHuM95A0PKEZp6hp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
DoubleR schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:44:
Had je de humax 5200c wel op 1080i staan in de instellingen.. Via de v-format knop rechtsonder op de afstandsbediening... 2e van rechtsonder..
Ik kocht in december 2020 een nieuwe oled van philips en de verkoper heeft hem geinstalleerd maar wist niet hoe mijn humax op 1080 moest.. Ik heb dit later zelf op moeten zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
SMSfreakie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:58:
Misschien stond zijn humax op 576i in de settings van de decoder ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
DoubleR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:26:
Hallo tweakers!

Op dit moment heb ik nog een “good old” humax 5200c decoder/ontvanger. Deze heb ik volgens mij al sinds 2013 of 2014? Ik heb hem in ieder geval voor het hele Ziggo Horizon mediabox debacle in gebruik genomen.

In ieder geval doet hij het nog altijd perfect en naar alle tevredenheid, behalve dat ik sinds een aantal weken last heb van het probleem dat ik op willekeurige tijden (veelal in de avond) en alleen op NPO 1/2/3 het beeld een paar seconden wegvalt en de foutcode “E48-32” op het scherm komt. Hierdoor wordt tv kijken hinderlijk onderbroken en mislukken ook opnames. Het blijkt dat dit een probleem is dat bij meer van deze Humax ontvangers, met name de 5200c op kan treden en ligt bijna altijd dus aan de ontvanger.

Dat betekent dat ik een nieuwe ontvanger moet alleen zijn mijn opties helaas redelijk beperkt.
- hetzelfde betalen, ziggo mediabox XL krijgen (die vreselijk moet zijn) en ook niet meer kunnen opnemen of pauzeren (thanks Ziggo)
- meer gaan betalen voor tv complete, krijg ik ook mediabox XL maar kan wel opnemen.
- nog meer gaan betalen voor TV Max. Krijg je natuurlijk wel de mooie mediabox next erbij. Maar scheelt wel zo’n 17 euro per maand dacht ik.
- zelf een 2e hands 5200c kopen met het risico op hetzelfde probleem / andere problemen

Nu zit er voor mij geen alternatief bij dat echt logisch klinkt. Bij het verder zoeken kwam ik nog wel de VU+ Uno tegen wat een eigen mediabox is die je kunt kopen. Maar ik heb nog steeds geen idee of die box gewoon werkt met de ziggo smartcard vanuit mijn Humax en klaar.. want ik zie ook mensen praten over satelliet ontvangst en dergelijke dus misschien is het wel helemaal niet voor de kabel???

Anyway ik vroeg mij af of jullie nog een alternatief kunnen bedenken en of de VU+ Uno wel degelijk het beste alternatief is.. of dat ik dat maandbedrag maar moet slikken voor een mediabox next van Ziggo. Ik neem aan dat als je ooit dan terug wil naar goedkoper tv abbo je niet meer op de mediabox next kunt opnemen? Dat is wel dramatisch zeg...

Bedankt alvast!
Heb je alleen zwart scherm met de foutcodes ?
Bij mij komen er eerst artifacten en strepen en dat gaat een poosje door.... internet valt weg.. En dan reageert het beeld op apparaten die aangaan.. koelkast..
Is dus iets anders. Volgens mij ligt dit bij mij aan de connect-box.. Als ik de internet/data kabel van de connectboz af draai dan is het tv beeld weer goed.
Dus dan doe ik een reset op de connectbox en is het weer goed.. KOmt later weer terug.. kan een aantal dagen goed gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
DoubleR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:26:
Hallo tweakers!

Bedankt alvast!
Ik heb hier nog een humax 5300c.. Die moet ik in 2016 nemen toen ik het ziggo-abonnement in dit huurhuis op mijn eigen naam zette.. Maar de 5200c wilde blijven gebruiken.. vanwege de opname mogelijkheden.
Bij deze humax 5300c kun je een harde schijf aankoppelen voor eigen opnames..
Oke, jij hebt nu een next maar ik zou dat kunnen overwegen.. met een usb of ssd misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
belmonde schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:58:
[...]

Had je de humax 5200c wel op 1080i staan in de instellingen.. Via de v-format knop rechtsonder op de afstandsbediening... 2e van rechtsonder..
Ik kocht in december 2020 een nieuwe oled van philips en de verkoper heeft hem geinstalleerd maar wist niet hoe mijn humax op 1080 moest.. Ik heb dit later zelf op moeten zoeken..
Want gewoon naar het instellingen menu en daar naar de display instelling en die op 1080i zetten vond je te moeilijk ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Hier de opgeplakte koperbrug met ductape eraf gehaald en een kortere draad terug gesoldeerd. Verder het binnenste van de connector wat samengedrukt voor beter contact.
Gevolg: kwaliteit 100 op tuner 1 en 2, sterkte op eerste tuner 50 en op tweede tuner 80. Storingen weg.
Die draadbrug ooit gemaakt met ductape omdat ik geen soldeerbout bij de hand had, blijkbaar toch slecht contact of antenne werking.

Heb bij het solderen de humax op de achterkant gezet en de draadbrug over de achterkanten van de tuners gesoldeerd ipv bovenop. Blikjes aan de zijkanten kunnen daardoor nog gewoon los als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
_JGC_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 02:03:
Hier de opgeplakte koperbrug met ductape eraf gehaald en een kortere draad terug gesoldeerd. Verder het binnenste van de connector wat samengedrukt voor beter contact.
Gevolg: kwaliteit 100 op tuner 1 en 2, sterkte op eerste tuner 50 en op tweede tuner 80. Storingen weg.
Die draadbrug ooit gemaakt met ductape omdat ik geen soldeerbout bij de hand had, blijkbaar toch slecht contact of antenne werking.

Heb bij het solderen de humax op de achterkant gezet en de draadbrug over de achterkanten van de tuners gesoldeerd ipv bovenop. Blikjes aan de zijkanten kunnen daardoor nog gewoon los als het moet.
Knap werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
DoubleR schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 01:43:
[...]

Want gewoon naar het instellingen menu en daar naar de display instelling en die op 1080i zetten vond je te moeilijk ??
Nee, dat zit op mijn humax 5200c NIET.. Daar zochten die mannen ook naar.. maar zit niet in het menu. Ik zag dat dit wel bij mijn buurman op de 5300c gewoon in het menu zit.
Op mijn 5200c zit is dit alleen te doen via de v-format toets.

Later dacht ik dat ik mijn 5200c moest updaten.. Maar dit kan mijn humax niet. Die is grijs aangegeven in het menu en niet aanklikbaar..
Dus de installateurs lieten mij ook gewoon achter met een slecht beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
belmonde schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Nee, dat zit op mijn humax 5200c NIET.. Daar zochten die mannen ook naar.. maar zit niet in het menu. Ik zag dat dit wel bij mijn buurman op de 5300c gewoon in het menu zit.

Later dacht ik dat ik mijn 5200c moest updaten.. Maar dit kan mijn humax niet. Die is grijs aangegeven in het menu en niet aanklikbaar..
Wat bizar.. bij mij staat het gewoon netjes in het instellingen menu. Zowel op de 5200c als 5300c.. gewoon op dezelfde plek in het menu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

belmonde schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Indien de decoder/recorder niet via HDMI is aangesloten maar via scart, dan wordt het wel een ander verhaal (gezien de beperkingen die scart heeft).

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2021 16:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Indien de decoder/recorder niet via HDMI is aangesloten maar via scart, dan wordt het wel een ander verhaal (gezien de beperkingen die scart heeft).
Ielllll scarttttt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja? Ze zitten erop en je moest eens weten hoelang je soms door moet vragen om erachter te komen waar het "probleem" uiteindelijk blijkt te zitten. Heeft men (ik zeg niet dat dit nu het geval is), het apparaat nog via scart aangesloten op een beeldbuis TV ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
hardware-lover schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Tja? Ze zitten erop en je moest eens weten hoelang je soms door moet vragen om erachter te komen waar het "probleem" uiteindelijk blijkt te zitten. Heeft men (ik zeg niet dat dit nu het geval is), het apparaat nog via scart aangesloten op een beeldbuis TV ;)
Ik had een crt tv. Een sony 24 inch trinitron. En die was dus aangesloten met een scart op de humax 5200c.
Nu zit de decoder natuurlijk met een hdmi op de philips oled 855.
Pagina: 1