Toon posts:

Changelog Beta Bios Asus P2B-LS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In verband met problemen met Mandrake 8.0 in combinatie met mijn P2B-LS moederbord en de melding van Mandrake over het onderwerp (zie https://qa.mandrakesoft.com/~gc/aic7xxx/index.html )overweeg ik het laatste beta bios te installeren zoals gevonden op de duitse ftp site van asus. (Overigens kon ik uit de url niet opmaken dat het om een beta ging : ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B-LS )
Op de site staat versie 1014 gedateerd 2 augustus j.l.
Ik hoop hiermee de Adaptec problemen op mijn Linux-bak op te lossen: nu krijg ik regelmatig "kill interrupt handler" in combinatie met totale bevriezing van mijn systeem.
Ik zou echter graag een change log o.i.d. zien van het bios voordat ik mijn machine opblaas / lanceer ;) , maar ik kan nergens dergelijke informatie vinden. Kan iemand me hiermee helpen?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb een 1013 beta 7 op m'n p2b-ls draaien. Die doet 't perfect. Hierin zit trouwens ook een nieuwe versie van de scsi bios in. Waarschijnlijk is deze 1014 gebaseerd op die 1013 beta 7.

edit:
ik zie dat er in die 1014 een aha bios 3.10 zit, in die 1013b7 zit een 3.00 aha bios.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zie je dat dan? Kijk je met een hex-editor naar de file of knal je m gewoon rucksichtloos op je systeem?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 13 augustus 2001 17:53 schreef chicolapino het volgende:
Maar hoe zie je dat dan? Kijk je met een hex-editor naar de file of knal je m gewoon rucksichtloos op je systeem?
In mijn geval wel ja. Ik wilde upgraden naar een p3-800 en ik had ergens gelezen dat dat alleen werkte met die beta bios.
Dus gewoon erop.
Hij komt toch gewoon van asus, weinig problemen te verwachten zou ik zeggen.
Zeker niet dermate problemen dat je niet terug kunt flashen.
Misschien gooi ik die 1014 er binnenkort ook wel op, voor de leut.

Who is John Galt?

Verwijderd

Op asuscom.de staat dat 1014.xxx Adaptec bios 3.0 gebruikt ipv de met sommige systemen problematische SCSIBIOS versie 2.57.x
T valt te proberen dus...

Ik weet niet wat de rest vande veranderingen zijn (er staat geen changelog bij de kale P2B)

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm

Verwijderd

Topicstarter
nee
kon onderwijl niet langer wachten
heb m er maar opgepleurd wegens aanhoudende ergernis, ging probleemloos
er zit inderdaad nieuwe aha bios 3.1 bij
eerste indruk: geen scsi foutmeldingen meer met Mandrake 8
en server kan nu weer dingen die zaterdag nog fout gingen
zal evt. problemen wel in deze draad posten
mocht iemand toch nog de changelog vinden (of list met known bugs, fixed bugs etc.) dan hou ik me aanbevolen

Verwijderd

Topicstarter
paar dagen verder
nog geen changelog gevonden :(

wel een retestabiel systeem met mandrake 8 *D

mocht iemand ooit de log nog vinden dan hou ik me aanbevolne, maar de nood is niet zo hoog meer
Pagina: 1